Alcoholistische (stief)vader, hoe ga je er mee om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Alcoholistische (stief)vader, hoe ga je er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 22:59

Sinds 3 jaar woon ik nu met mijn moeder en stiefvader samen in een huis.
Ik heb nooit met hem om kunnen gaan (hij gaat nu zo'n 5 jaar met mijn moeder om) maar mijn moeder weet dat altijd aan puberteit en de moeite die ik met een 'andere' vader zou hebben en daarnaast het feit dat hij geen kinderen gewend is.
Hoewel ik altijd van mening geweest ben dat die feiten wel mee zouden kunnen spelen, maar hij gewoon een naar trekje in zijn karakter heeft.

Helaas klopte dat maar al te goed, bijna twee jaar geleden is hij met mijn moeder getrouwd, en vanaf dat moment is alles eigenlijk echt goed mis gegaan.
Ik ben niet echt de makkelijkste in de omgang, oké, en ik kan wat luiig lijken (ik heb ME*, dat helpt ook niet echt mee)

Ik kreeg van mijn moeder een paard, terwijl hij het daar niet mee eens was en dat heeft het helemaal laten ontvlammen. Daarnaast heb ik nogal een opvliegend karakter.
Hoewel ik mezelf daarin toch aardig in de hand heb.

Nu heeft mijn stiefvader in zijn werk weer eens hoge spanningen, wat gemiddeld zo'n 10 maanden per jaar is, en dan is hij daarnaast nog een maand op vakantie.
Als hij zulke spanningen heeft reageert hij dus letterlijk elke irritatie op mij af.
En zuipt hij zich ook nog eens meer dan te vaak klem.

Ik loop nu zelf bij een kinderpsychiater omdat ik lichamelijk nogal lijdt onder de spanningen. Ik ben in feite te zwak om en een leven te runnen, mijn school werk een paard te doen, daarnaast een zware ziekte te hebben en ook nog eens deze onnatuurlijke spanningen.
Deze man zegt ook dat ik er vrij weinig aan kan doen, mijn houding is gezien de omstandigheden volgens hem normaal, en hoeft dus ook niet aangepast te worden.
Hij wil alleen met mijn stiefvader spreken, maar die weigert dus te komen.

Ik heb mijn moeder gedreigd dat ik het huis uitga als het niet verbetert, maar dan sta ik op mezelf, en dit helpt niets. Daarnaast doe ik daar alleen mijn moeder pijn mee, en zal hij haar als slachtoffer maken...
Ik ben zo'n beetje ten einde raad en weet echt niet meer wat te doen.. Huilen

-------------------------------------------------------------------------------------

ME*: ziekte die ook wel chronisch vermoeidheid syndroom heet. Heel simpel gezegd de grote broer van pfeiffer, alleen gaat ME nooit over, het is erger/zwaarder en er bestaat geen/amper medicatie tegen.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:19

Je kunt me pb'en als je wilt. Ik heb in een dergelijke situatie gezeten voorheen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:56

Ik ken het gevoel een beetje, en er is maar 1 oplossing: het huis uit. Je bent geslaagd, ik zou zeggen: wegwezen. Je kunt een ander nl. nooit veranderen, hoe graag je ook wilt. Je kunt alleen jezelf veranderen en je niet langer als slachtoffer zien maar voor jezelf kiezen. Dus: het huis uit, je eigen leven leiden en gewoon contact houen met het thuisfront.

Sterkte ermee.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 00:03

Helaas is gezien de opleiding die ik volgend jaar doe de mogelijkheid om het huis uit te kunnen niet aanwezig.
Ik heb geen inkomen, zit dan elke dag van 9 tot 6 op school dus zou geen inkomen hebben.
Ik kan dus geen huis betalen, laat staan eten, daarnaast zou ik vanaf dat moment voor een groter deel van de kosten van mijn paard op me moeten nemen, dat kan niet, dus zou mijn paard eruit moeten..
Mijn moeder en echt vader zullen me financieel wel steunen, maar dan bind ik me dus weer aan hen...

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:43

Wat zit jij in een rot situatie,maar kies voor je zelf.Dat heeft je moeder ook gedaan toen ze met deze man trouwde.Praat eens met mensen om je heen over deze situatie b.v oma een lieve tante of je echte vader.
Kun je niet bij hem terecht wat wonen betreft?
sterkte Cealli.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:53

Oww Liz Verdrietig Wat een rotsituatie Scheve mond

Zal ik eens vragen of je bij ons mag wonen? Lachen Ik hoop echt dat er verandering in komt. Wat vind je moeder er nou allemaal van. Van een rot vader zeg, tsss ziet hij niet wat hij jou aandoet

Je mag altijd na me toekomen op msn hoor Ach gut *knuf*

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:53

Je kunt echt altijd een studiefinancviering krijgen, al i het een lening. Dat klinkt erger dan het is, je betaald het terug nav je inkomen later. Echt, ik weet hoe het is, je moet gewoon weg daar en dat kan als je wilt best, ga desnoods logeren ergens zolang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:01

Kun je niet bij je echte vader gaan wonen of zolang bij familie om tot rust te komen.
Want dit is geen leven op die manier

Toen ik nog thuis was had mijn moeder ook een alcoholistische vriend die bij ons inwoonde
Ik kan je vertellen dat het een leven in de hel was.
Gelukkig zag mijn moeder dat na vele jaren ook in.

En je zegt dat je het huis niet uit wilt om je moeder niet ongelukkig te maken en dat hij haat slachtoffer maakt.
Maar dat ze jou nu ongelukkig maken is toch ook niet eerijk.
Denk aan jezelf, het is jou leven.
Je moeder moet zelf maar aan haar eigen leven denken.
We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen leven en de beslissingen die we daar in moeten maken.
En het is niet egoistisch om voor jezelf op te komen.

Sterkte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Barchetta, ElCamino, Facebook, fnpetter1990, gigil, haffiefreak, judithje, karlli, Kinke, Lalladidoo, Saskiaa_, scoebje, teunis001, topsylover, Tucktuck, valine, Weenck en 144 bezoekers