Zweep in je hand en geen pianohandjes??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Zweep in je hand en geen pianohandjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 21:15

als ik aan het rijden ben heb ik altijd pianohandjes, omdat ik ook mijn zweepje vasthoudt, als je je handen dan rechtop houd zit dat zweepje weer zo vreemd
Hoe zorg je dat je geen pianohandjes hebt maar wel je zweep kan vasthouden??

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:17

Als ik m'n zweep naar beneden houd heb ik juist geen pianohandjes Verward

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 21:20

jah, maar dan kan je toch niet bij zn kont?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:23

Heb jij je zweep dan zo recht naar achter gestoken?Dat vind ik pas raar!

Je hoort je zweep eigenlijk voor het zweepblad te houden, dus recht naar beneden, alleen dan kan je je handen echt rechtop houden.

1 tip: gewoon zonder zweep rijden, doe ik ook scheelt een hoop gezeik Knipoog Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:35

je zweep hoort officieel net achter je kuit als versterking van je been hulp te kunnen dienen en dus niet op zijn kont, je moet gewoon ff e juiste houding zien te vinden van je handen met je zweep erin. het zal over een tijdje beter gaan oegening baart kunst.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:48

Ik kan dat dus ook absoluut niet
Ik kan zowiezo een zweep moeilijk vasthouden, rechts gaat het nog wel, maar door een handicap aan mijn linkerhand kan ik het links niet, dan laat ik hem constant vallen.
Mijn linkerhand is ook altijd pianohand, omdat ik hem niet rechtop kán zetten.
Maar als ik mijn zweep rechts houd, kan ik idd alleen mijn hand rechtop houden als mijn zweep voor het zweetblad langs ligt.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:17

Ik heb mijn zweep altijd over mijn bovenbeen liggen, kun je makkelijk op de kont tikken en heb naar mijn idee geen last van pianohandjes (nooit commentaar op gehad Knipoog )

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:21

Sorry, maar als je pianohandjes hebt met je zweep, dan wijst je zweep opzij.
Je hebt je handen namelijk bij pianohanden plat liggen en je zweep steekt dan aan de buitenzijde van je hand uit en dus opzij.
Ik ben benieuwd hoe jij je zweep vasthebt met pianohandjes.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:56

Veel zwepen hebben ook een te dik handvat vind ik, die kan ik niet lekker vast houden, hou niet van van die volle handen. Ik heb nu "geinvesteerd" in een Döbert zweep, mooi licht met een smal handvat, een bescheiden knopje en geen antislip-poespas, gewoon leer en dat ding is echt een uitkomst!
Als ik m'n handen gewoon in het verlengde van m'n onderarmen houdt en een stukje boven de schoft gaat het eigenlijk automatisch goed, zweep wijst over m'n bovenbeen, redelijk dicht bij m'n knie, naar achteren.
Onderarmen wijzen een beetje schuin naar beneden,hierdoor kantelt je hand automatisch ook een fractie "voorover" en dat is genoeg om zweep netjes schuin te laten wijzen.
Op deze foto kun je het een beetje zien:
Afbeelding

In de "dressuurstand" heb ik m'n handen meestal iets hoger en rechter en de zweep dus iets steiler naar beneden en dichter achter m'n kuit.
Nog meer rechtop kan ook, dan loopt hij langs het zweetblad naar beneden, voor m'n been langs, maar dat vind ik niet fijn.


Ik zie nu dat het net lijkt alsof die zweep zo ongeveer tot aan z'n achterbeen komt, maar dat is de schaduw Haha! Zweep is een hele normale 1.10 m lang, langer kan ik niet hanteren, korter kan ik er niet bij.