ei blijft "hangen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

ei blijft "hangen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 20:38

Hoi,

Vorige week maandag had mijn merrie een eitje van 2cm.
Mijn merrie is afgelopen dinsdag geinsemineerd (ei 4cm) omdat we sperma kregen dat al een dag oud was is de DA woensdag nogmaals geweest om te checken of het ei weg was. Het ei (nu 5cm) was nog niet weg dus nogmaals geinsemineerd. Vrijdag de DA weer, ei NOG niet weg 4,5cm en nogmaals geinsemineerd en ovulon gegeven. Nu komt hij morgen weer terug!, ik wordt hier bloed nerveus van (om niet te zeggen wanhopig)

Nu weet ik van Zannekin hier op bokt (bedankt voor al je steun *LOL* ) dat het er maar net aan ligt hoe een ei voor de "scan" ligt en dat niet alles te zeggen is over de precieze afmetingen, dus ik ben niet bang dat het gekrompen is of zo! maar hoe lang gaat ze dat ei nog vasthouden Verward

Heb net een beetje geschouwd met een ruin in de buurt, ze toonde niet hengstig, maar ze laat het altijd moeilijk zien!

Ik hoop dat het ei morgen dan eindelijk vertrokken is dan kan ze gespoeld worden want na 3 inseminaties lijkt me dat niet onverstandig.
Heb ik nog lotgenoten of kan iemand me moed inpraten ?

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:19

Ik heb precies hetzelfde gehad afgelopen maand. Hou moed na de 3e scan voor het ei was het nog niet weg. De dierenarts heeft haar toen een spuit gegeven om te ovuleren. Dit is gelukt en ze is nu echt drachtig!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 08:33

pfff.....Da net geweest, het ei is eindelijk opge.... Bespaart me een tripje Lanaken! (op zondag moet je het zelf halen)
Baarmoedermond was al dicht en strak. Nu heb ik stiekum toch goede hoop (durf het bijna niet te zeggen) want het is ineens (al 2 dgn) een verschrikkelijk kreng tegen mijn andere merrie, het arme beest. Schoppen me 2 benen gestrekt (ze schopt NOOIT) terwijl die andere een heel dominante merrie is...heeft ze toch veel respect gekregen voor die kleine Haha!