Hinke mijn grote kleine meid!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 16:34

En wat ben ik trots op haar zeg!
Normaal haal ik d'r altijd samen met Floor uit de wei.
veulen en mams mee slepen naar de stal eulen poetsen en weer samen terug slepen naar het land een boel gedoe.
Vandaag maar eens proberen of ik Hinke zonder mammie mee kon krijgen en of mammie de wei dan niet zou verbouwen...
Goed ikke het halstertje om gedaan en haar meegenomen naar het hek.
soms bleef ze ff staan van mammie komt niet mee maar als er druk op het touw kwam nam ze meteen een sprong naar voren *LOL*
Toen het hek uit en ze draaide heel braaf om zodat ik het hek dicht kon doen.
Floor was als een gek aan het hinneke en heen en weer draven.
Dat Floor van het veulen afging was ze gewend maar dat het veulen van haar afging dat kon niet!!!
Op weg naar stal moet ik over een smalweggetje en daar kwam net de boer aan met de trekker die ie meteen in de berm parkeerde en uit wou zetten.
Ik vroeg of ie 'm aan wou laten kan ze eraan wennen.
dat deed ie en ze liep er zo langs!
Ik ben naar de bak gelopen waar mijn instructeur Anouk les gaf.
Hij vond het een pracht eulen een echte grote meid al alleen op stap zonder mammie:)
Dat vond ik ook ikke was heel trots en vond het zo stoer dat ze het durfde!!
weer terug gelopen en toen wou ze heel hard stappen.
Ik heb haar een paar keer laten halthouden en dat deed ze zo lief!
Ze wordt met de week mooier en het is zo'n schat! Bij de wei liet ze zich keurig draaien om de draad heen en wachte ze ook heel netjes tot ik het halster afhad met weg racen.
Volgende week is ze al 2 maanden oud en vandaag heb ik d'r 1 week ben nou al helemaal trots op mijn kleine meis die vandaag al een grote meis bleek te zijn Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice



Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:39

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn, je kleine grote meid die zo braaf is!
Geniet er maar van, voor je het weet is ze groot!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:02

Wauw geweldig! Van Hinke, maar ook van jouw!
Ik zou Isolda niet alleen los in de wei durven laten. Die verbouwd de boel wel!
Wat zal je straks een braverd hebben, overal al aan gewend enzo... Lekker makkelijK!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:49

En was de wei nog 'heel' toen je terug kwam Knipoog
Schattug zeg!!! Lovers
Stoere Hinke Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:59

Agossie, wat is het een lieverd zeg! Echt een meissie met moed, zo maar alleen op stap met jou. Lijkt mij toch leuk hoor, zo'n kleine hummel van alles leren. Zucht. misschien ooit...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 18:01

wie weet kim over paar maandjes ga je op Lottel naar buiten met Hinke aan halstertouw er naast wandelend

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 18:02

Wauw, ik kan heel goed begrijpen dat je trots bent op je kleine grote meid!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 18:21

Dat van die wei:
die was toch al niet heel toen je weg ging, laat staan toen je terug kwam *LOL* ...
Maar echt hoor, fantastisch dat ze zo dapper is, dat heeft ze ook vast van haar moeder, ook niet zo'n bang vrouwtje toch?
Geweldig dat ze gewoon langs de trekker liep, ook heerlijk trouwens dat je haar er nu al aan kunt laten wennen. Is heel fijn voor als ze later verkeersmak gemaakt wordt!!
Tja het wordt al een hele dame, ook al blijft ze voorlopig nog jong. Geniet ze Party!! !!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:15

ahhhhhh wat knap van die grote hinke meid.ze is echt zo'nnnnn lieverd(voor het geval dat de rest van de bokkers dat nog niet wisten Knipoog )toen op de keuring was ze ook zo'n brave lieve meisssssss.ikke ook helemaal verliefd op hinke..en lieve lot ook natuurlijk.zucht kim jij hebt de twee mooiste paardjes op de wereld en ik de mooiste pony hihihihi

soms is het beter om te zwijgen

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:57

Ah wat is ze braaf!!! Echt super dat ze zonder mams langs de trekker durfde! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 20:46

jaaaahaaa ze isse echt zo grappig en leuk. volgens mij wordt het er straks wel 1 met een onwijs eigen willetje maar dat geeft niet heeft lottie ook wel en dat vind ik erg leuk.

enne sanderijn ben ik helemaal mee eens hoor Hinke is trouwens al groter dan tinkie Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 23:09

ja dat zal vast wel die hinke groeit natuurlijk als kool en ze moet een grote-merrie-paard worden natuurlijk dus lekker groeien hihi.ik kan niet wachten om dr weer te zien,ze is zo'n lieverd.................

soms is het beter om te zwijgen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 09:12

Echt gaaf dat ze zo met je meeliep en nog langs de trekker ook! Ik ben ook benieuwd hoe Floor zich toen gehouden heeft.

Ik geloof best hoe ze met de dag mooier en groter word. Ben erg benieuwd hoe ze eruit zal zien als ze een volwassen rijpaard is met jou erop! Jij ook zeker....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 18:31

haha ja ben ook heel benieuwd vandaag weer geprobeerd Floor liep niet eens mee naar het hek had zoiets ach kind komt wel weer terug.
Hinke even kort gepoetst en ze bleef keurig stilstaan braverd he? daarna terug gelopen en ze liep zo netjes mee aan een lang touwtje als ik harder liep draafde ze mee en stond ik ineens stil stond ze ook vol op de rem netjes naast me het touw kwam geen 1 keer strak!mghhhhhh echt een super dag gehad met mijn 2 superpaardjes:)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:47

Wat ontzettend braaf joh! Heb je er al bij stilgestaan dat je straks twee paarden hebt die je allebei vanaf de geboorte kent? Das wel heel bijzonder hoor!

Groetjes Mieke

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:52

Oh wat leuk om te lezen. Ik ben heel stiekem ook aan het nadenken over een veulen. Als ik jouw verhalen lees dan wordt ik helemaal warm van binnen. Zo fijn om haar helemaal zelf op te voeden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Eve_Nie, Jihama, laura22, Maanon_, Mark0919, sterregoud en 35 bezoekers