Te diep in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Te diep in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 19:03

Ik mag op een pony rijden die ik mee naar buiiten mag nemen maar op donderdag ga ik ermee dressuur rijden. Dat heb ik gisteren ook gedaan en het ging super! Ze liep heel netjes en heb heel veel overgangen gereden en na een tijdje bleef ze tijdens alle overgangen aan de teugel lopen. Heel fijn allemaal maar nu ging ze lekker in galop en dacht ik laat ik haar eens proberen om aan de teugel te rijden in galop.
Ze ging netjes lopen en ik ging beter zitten, niet te ver naar voren zoals ik heel vaak doe. Maar nu had ik het gevoel alsof ze te diep liep. Ze hing ook een beetje aan de teugels dus echt goed was het niet.
Nu weet ik dat ze dan waarschijnlijk meer aan het been gereden moet worden maar omdat ze nogal vlug ik zou ze daan naar voren gaan. Dan moet je haar van voren tegen houden maar hoe doe je dat zonder haar veel in de mond te zitten? en is dit wel het goed wat ik moet doen? Soms in draf doet ze het ook maar ik denk dat dat hetzelfde opgelost moet worden. In draf is het ook niet zo vaak.

En dan nog een los vraagje, hoe kun je nou zien of voelen dat ze goed aan de teugel loopt als je geen spiegel hebt? Soms voelt het wel goed alleen hebben jullie daar tips voor?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:07

in de galop moet je hem opdrijven heel veel opdrijven, en bij je houden aan de buitenteugel.
Hier nou niet aan gaan trekken, maar contact houden en ophoudingen maken.
Lukt dit niet begin dan op een kleine volte kan die niet sneller, goed sluiten met je buitenhand!!

Dat aan de teugel lopen kun je heel makkelijk voelen, je kunt zien of dat hij nou heel erg sterren loopt te kijken of dat hij aan de teugel loopt, hij loopt goed als hij heel licht op je teugel.
Als je je binnenteugel naar voren steekt moet hij in dezelfde houding blijven lopen.

suc6!!

Mensen met paardenhebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niks te erven. ***heeft er nog iemand een passier grand gilbert te koop mail me ff***

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:48

als de ophoudinkjes in galop niet lukken kun je ook ipv ophoudinkjes naar "beneden" zoals je normaal doet een x een ophoudinkje naar boven maken...
nou moet je niet gelijk met beide handen omhoog trekken maar gewoon een klein ophoudinkje omhoog. dit hoeft maar een seconde te duren!
als je zeker wil weten of je paard rond is kun je idd op een volte je pony een klopje geven zodat je je binnenteugel even loslaat en kijken of je pony in die houding blijft lopen. ook kun je het aan zijn oren zien, als jij stelling vraagt en zijn binnen oor is veel lager dan zijn buiten oor dan kantelt hij zijn hoofd en heeft hij dus niet "echte" stelling en is dan ook niet goed los. als hij los is kun je dat voelen omdat hij dan knabbeltjes op zijn bit geeft.
succes!!!


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:29

door de combinatie van je pony er door heen zetten door iets meer druk te geven en weer te ontspanne als ie rond komt en hem dan ook meer van acheteren te laten lopen (dus goed been erbij) zou hij weer wat meer opgericht moeten worden) dit kan je ook met veel tempowisselingen doen, dus je zet hem erdoor heen rond en rijd weg zorg bij de tempowisseling ook weer dat je hem er door heen houdt en da ie niet lang word.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers