MKZ, dadelijk op JeugdJournaal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 19:46

Dadelijk waarschijnlijk hoop info over MKZ in gewone mensen taal op Nederland 3 (na de reclame)..

Jeugd Journaal rulez Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 20:18

Inderdaad, bedankt Bart! Net op tijd, ik viel er midden in. Weet nu in ieder geval in één woord te vertellen waarom er niet geënt mag worden: GELD...

Maar over paarden nog steeds weinig nieuws. Ze moeten op de manege blijven en evenementen met paarden zijn afgelast. Punt.

Volgens mij helpt dat bakje ontsmettingsmiddel bij de in- en uitgang van Blijdorp ook niet echt, maar ja.

Ik denk dat ik trouwens het nieuws maar op de site van het Jeugdjournaal ga volgen: http://www.jeugdjournaal.nl, dan snap ik het tenminste...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:12

Ik heb begrepen dat er zeven verschillende MZ-en zijn. Dus een enting heeft niet veel zin. Of ieder dier moet zeven zpuiten krijgen. daarnij werkt ie pas na enkele dagen.

we kunnen wel preventief spuiten maar dan gaat het om zo'n 300.000 dieren.

Dus het is niet alleen dat ze het niet willen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 21:40

Ze willen wel.. Hier staat nu heel de tijd nederland 1 al op, het gaat nergens anders over..

Puur IVM export MAG het gewoon niet van Brussel.. Wat was het ook alweer? Inenten kost 300 miljoen, export voor 1.5 miljard buiten de EU en de kosten van een uitbraak (zoals we nu dus hebben) is geraamd op 0.5miljard (en dat zou eens in de 10 jaar gebeuren).

Dus per saldo was het goedkoper/economisch beter niet te enten.. Wa's nou 0.5 miljard eens in de 10 jaar tegenover 1.5 miljard per jaar..

Tja.
Vage zooi allemaal. Alle veeartsen e.d. willen erg graag inenten, al is het alleen maar nu om verder besmetting te voorkomen.. Maar ja, daar wordt morgen als het goed is in Brussel over beslist..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 01:52

Probleem is dat je met het huidige vaccin niet kunt zien of je met een besmet of ingeënt dier te maken hebt. Het virus en de antistof zijn, als ze eenmaal in het dier aanwezig zijn, niet van elkaar te onderscheiden. En dat wil Europa niet. Er wordt hard gewerkt aan een vaccin waarbij je dat onderscheid wel ziet, maar voordat dat vaccin uitgetest, goedgekeurd en geregistreerd is, zijn we alweer een hele tijd verder...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, Texas02, YandexBot en 95 bezoekers