foute beslissing? kleine pony gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

foute beslissing? kleine pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:57

Hoi allemaal best een lang verhaal maar ik zou graag jullie mening willen weten!
Nou was een vriendin van mij al heel alng op zoek naar een leuke d-pony (of kleine e-pony). Ik hielp mee met zoeken en moest letten op een pony voor vooral de wedstrijdsport (springen sgw) en hij mocht vooral niet kleiner dan 1.46m. Wij allemaal leuke pony's gevonden, al naar een paar gaan kijken. En daar was ie...! DE perfecte pony. Leuk beestje. Na een tijdje dus gekocht en alles ging goed tot de dierenarts m kwam keuren en zn benen helemaal mis waren. Okee lang verhaal. Maar de pony ging weer terug. Toen kreeg ze tijdelijk dr oude verzorgpony op stal. (heel aardig van de eigenaar). Maar deze pony was 1.24m. Nou allemaal leuk en aardig, maar het verder zoeken naar een pony ging niet echt lekker en nou bleek dus dat die verzorgpony aangeboden werd. Zij kwam natuurlijk bij mij met de vraag of ze het wel of niet zou doen. Ik von eigenlijk van niet en zei gewoon eerlijk dat ik dr er te groot voor vond. Maar dat was duidelijk niet reden genoeg. Toen ging ze er een wedstrijdje mee rijden en werden ze 2e! Ja het ws zeker ze moest die pony hebben!... Ik begrijp het niet eerst mag de pony absoluut niet kleiner dan 146 en vind ze het raar dat dr zus een pony van 135 koopt! En nu heeft ze zelf een pony van 124 gekocht ! Graag wil ik weten wat jullie hier nou van vinden!?
Verward
sorry voor het lange verhaal Gaaaap

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:58

Tsja, als zij gek op 'm is, misschien zijn wedstrijden enzo dan toch niet zo belangrijk meer. Hoewel ik wel denk dat ze 'm uiteindelijk toch wegdoet...

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 00:00

ja ze wil er ook wedstrijden mee rijden en heeft al startkaart aangevraagd. Is het ook niet zielig voor de pony om te springen met iemand die ong. een 165 (?) 168 is?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:03

Tja, ze moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Ze is er misschien nu te groot voor, maar op de langere termijn (ik weet niet hoe oud ze is) zal ze er ook te zwaar voor worden. In de praktijk is het gewoon niet handig om een dusdanig kleine pony te hebben, of ze moet ermee gaan mennen natuurlijk!

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 00:07

ja mennen is goeie optie! Lachen ze is wel erg mager en pony ook wel sterk, maar ik heb er zon raar idee bij, ik zat erop en bleef met mn benen aan een paaltje hangen! Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:08

Liefde maakt blind, zolang ze maar rekening houd met het beestje.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 00:08

maar zij wil er echt ver mee in de sport komen, krijg spring/dressuur les enz.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:17

Maar als ze er zo te lang voor is kan ze er toch onmogelijk lekker mee rijden? Dan kan ze er gewoon niet lekker bij met haar benen! Ik merk dat zelf al, Rowan is 1.50 en ik 1.74 - het kan net, maar als ik dressuur-stijl met m'n benen zou willen werken dan is dat lastig. Maargoed, wij rijden geen wedstrijden, dus voor ons maakt het niet uit...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:18

Lekker zelf uit laten zoeken. Niet mee bemoeien anders heb jij t straks gedaan. En als ze echt veel te groot is gaat ze dat wel aan haar punten merken. Hoe groot is ze eigenlijk?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:47

hoe lang is ze dan? enwat voor type pony is het dan? en verder idd niet teveel me ebemoien.. als zei het een leuk beestje vind en er gelukkig mee wordt... gelukkig zijn met je pony lijkt me toch belangrijker dan dat het plaatje compleet is...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:12

Het belangrijkste is natuurlijk dat je vriendin gek is op die pony. En ik neem aan dat ze zelf ook wel weet dat ze te groot is, maar duidelijk vindt ze dat niet zo belangrijk.
Ik weet niet hoe oud je vriendin is, maar waarschijnlijk komt er een tijd dat ze niet alleen te groot is, maar ook nog te zwaar wordt. Dan zal ze wel een keuze moeten maken wbt het wedstrijden rijden.
Maar voor nu is het toch mooi dat ze zoveel lol heeft met haar ponytje?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:35

beetje klein ja, goed als ze gek op hem is, maar wedstrijden rijden is niet zo slim

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:37

Dat is niet zo slim vind ik. Met een pony van 1.24 kan je hoogstens proeven voor AB-pony's rijden, de M is daar het hoogst en dan zit er net galop en wijken in.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 20:40

Waterkippie schreef:
hoe lang is ze dan? enwat voor type pony is het dan? en verder idd niet teveel me ebemoien.. als zei het een leuk beestje vind en er gelukkig mee wordt... gelukkig zijn met je pony lijkt me toch belangrijker dan dat het plaatje compleet is...


ik weet niet precies hoe lang, ik ben 1.75m en zij is iets kleiner dan ik, de pony is een welshje van 1.24. ik wil me er verder ook niet te veel mee bemoeien maar ze vraagt het steeds wat ik zou hebben gedaan en of het slim is wat ze heeft gedaan, en het is me beste vriendin dus ik vin dat altijd moeilijk Scheve mond weet dan nooit wat ik moe zeggen! Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:42

gewoon laten doen! voor recreatie kan het wel, maar voor wedstrijden vind ik het te klein. Het maakt niet uit zolang ze niet te zwaar is, maar het ziet er gewoon niet uit.
Ze krijgt vanzelf spijt, denk ik, als ze er opmerkingen over krijgt.

maar ja, liefde is blind Haha!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:24

tja dat gebeurt zooooooo vaak, maar als ze echt om de pony geeft komt ze vanzelf tot de concluzie dat ze te groot is en stopt ze er mischien wel mee, en mennen is inderdaat een goede optie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:17

roylinde schreef:
tja dat gebeurt zooooooo vaak, maar als ze echt om de pony geeft komt ze vanzelf tot de concluzie dat ze te groot is en stopt ze er mischien wel mee, en mennen is inderdaat een goede optie.


Pardon, waar slaat dit op? Lengte is ab-so-luut geen hindernis om op een wat kleinere pony te rijden. Gewicht wel.
En wedstrijden zijn beslist niet zaligmakend.

*edit* tikfout
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-07-03 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:18

Msisi2000 schreef:
....ze vraagt het steeds wat ik zou hebben gedaan en of het slim is wat ze heeft gedaan, en het is me beste vriendin dus ik vin dat altijd moeilijk Scheve mond weet dan nooit wat ik moe zeggen! Verward


Betekend dus dat ze ook haar twijfels heeft. Ik zou mijn mening eerlijk geven. En voor de rest is het aan haar om voor zichzelf uit te blijven vinden of ze op de lange duur die wedstrijden wil blijven rijden of niet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:26

Maakt dat nou uit Verward Jij hoeft er toch niet op te rijden als ze niet meer dan 50 weeg kan het makkelijk.
Ik rijd zelf ook op een welshje ( zie profiel) ja alleen buitenritje's. Maar ze heeft echt geen last van mijn gewicht. Okee voor dresseur niet meer, maar springen kunnen welshje's goed. Bunny heeft weleens van die dagen dat ze best hoog springt. Cool
En welshje's zijn echt ideaaal voor wedstrijden. Bunny is heel snel en pittig en sloofd zich ontzettend uit. Spw lijkt me super, alleen blijf ik met mijn bene haken Tong uitsteken
Maakt mij niks uit klein maar fijn, ze is een super paard Lovers

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:34

nou ik vind het niet zo slim want zij groeit door maar di epony niet en op een gegeven moment ziet het er niet meer uit met van die lange benen helemaal onder de buik uit en het si natuurlijk zielug voor di epony. maar ik vind het ook raar datz eum zkeer wil kopen omdat ze 2e word. dat kan met zoveel pony's als je oefend. en 2e zegt nisk want het licht eraan tegen wei je rijd. misschien waren die anderen gewoon slecht. naja das mijn mening dus

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:44

ardonnypony schreef:
nou ik vind het niet zo slim want zij groeit door maar di epony niet en op een gegeven moment ziet het er niet meer uit met van die lange benen helemaal onder de buik uit en het si natuurlijk zielug voor di epony. maar ik vind het ook raar datz eum zkeer wil kopen omdat ze 2e word. dat kan met zoveel pony's als je oefend. en 2e zegt nisk want het licht eraan tegen wei je rijd. misschien waren die anderen gewoon slecht. naja das mijn mening dus


zielig is het pas wanneer je te zwaar bent. Zolang je niet tegen z'n knieen schupt vind ik het niet zielig eigelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:02

Zolang je niet mee kunt steppen is het niet zielig....

Te zwaar is pas zielig.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:54

xtostarlight"]
[quote="ardonnypony schreef:
nou ik vind het niet zo slim want zij groeit door maar di epony niet en op een gegeven moment ziet het er niet meer uit met van die lange benen helemaal onder de buik uit en het si natuurlijk zielug voor di epony. maar ik vind het ook raar datz eum zkeer wil kopen omdat ze 2e word. dat kan met zoveel pony's als je oefend. en 2e zegt nisk want het licht eraan tegen wei je rijd. misschien waren die anderen gewoon slecht. naja das mijn mening dus


zielig is het pas wanneer je te zwaar bent. Zolang je niet tegen z'n knieen schupt vind ik het niet zielig eigelijk.
[/quote]

ze komt wel met dr benen vaak tegen ze knieen.. maar niet hard ofzo

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:55

maar iig geval bedankt allemaal wou alleen ook ven jullie menign weten!

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:32

ik ben 1.59 en rijd nu op een hackney pony van 1.25 past precies (maar heb ook erg korte benen) en die pony is best breed.
maar als die pony smal is enzei is 1.65 dan vind ik dat ze wel wat te groot is