Via marktplaats iets kopen... geld overmaken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Via marktplaats iets kopen... geld overmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 22:59

Ik wil iets kopen van iemand van marktplaats (een onbekende dus) en zij wil graag dat ik het geld (30 euro) op haar rekening stort en zal het dan opsturen. Is dit betrouwbaar, zal ik dat doen? Wat als ze het niet opstuurt? Ik heb geen ervaring met dat soort dingen, graag advies!! Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:18

Je kan er nooit 100 % zeker van zijn of diegene wel eerlijk is. Je kan natuurlijk ook een deel van het geld opsturen, en als je het pakketje gehad hebt, de andere helft overmaken. Knipoog Maar vraag natuurlijk wel adres en tel. nr, en kijk of dit ook klopt. Als diegene z'n afspraken niet nakomt, kan je iig nog contact opnemen.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:27

Ik heb laatst ook gekocht via Marktplaats,adres en telfoonnummer gevraagd, geld over gemaakt, en het is allemaal goed gegaan.
Toch is het altijd afwachten, want je hebt nooit zekerheid

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:09

je hebt noooit zekerheid, maar idd zoals angelfire al zei, je moet het adres en mob * huistelnummer controleren! ik ken iemand die wel degelijk een keer belazerd is, en ze had geen poot om op te staan.
ikzelf heb al heeeel vaak wat van een particulier gekocht, en bij mij is het altijd goed gegaan.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:40

Anders onder rembours op laten sturen, iets duurder dat wel. Maarja weet je nog niet wat er in de doos zit. Ik heb ook wel eens iets gekocht en dat bleek wel een afknapper te zijn. Het ging om een nieuw hoofdstel en toen ik het eenmaal kreeg wat het een grote troep, oud en allemaal verschillende onderdelen met verschillende maten. En er stond wel een foto bij de advertentie dus daar ging ik op af.

Maargoed toch m'n geld teruggekregen want ik had haar adres en tel.nummer en vond dit echt een banketstaaf actie van haar. Ze adverteerd heel veel op horses enz. ze woont in Limburg en haar e-mail naam wisselt steeds. Dus pas op!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:51

Ik heb meerdere malen iets via marktplaats gekocht en het bedrag dan in twee delen opgestuurd: de helft voor dat de verkoper het opstuurde en de helft zodra ik het ontvangen had.
Dit heeft wel als gevolg dat het allemaal wat langer duurt en dat je er wat meer werk van hebt, maar mi heb je meer kans dat het goed gaat zo. En je bent niet het hele bedrag kwijt als ze het niet opstuurt...

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:44

Zo doe ik het ook Rieja, tenminste, bij grote bedragen. Nu heb ik een nieuw zwempak gekocht voor 10 euro, heb ik in 1 keer betaald. Heb wel altijd naam, adres en bankrekeningnummer, dus dan heb je genoeg om eea uit te vissen mocht je bedrogen worden. Kunt evt. ook extra foto's vragen of het op gaan halen (zoals bij onze vouwwagen, die was te greoot voor de post Knipoog )

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:07

Ik zou het zo persoonlijk nooit doen als ik de persoon niet ken. Maar wat Rieja zegt is dan een beter iedee. Mocht ik ooit iets kopen van iemand die ik niet ken van het internet, ga ik toch liever eventjes langs en dan kan ik ook meteen kijken of het product ook nog ECHT in goede staat is.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:51

Laat me raden, een LV handtas Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:53

Telefoonnummer vragen en even bellen, dan weet je al snel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Nulla tenaci invia est via

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:07

Ik heb een aantal nare ervaringen hiermee.
Nu doe ik t altijd onder rembours, zodra postbode aan deur staat scheur ik snel pakketje open hihi en teken dan pas.
Moet wel er bij zeggen dat postbode hier altijd bekende is Haha!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie