2 vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:50

1) Hoeveel kg kan een fjord dragen???? Ben nl van plan om binnen twee jaartjes twee fjordjes te kopen *LOL* . Eentje voor mij en eentje voor mijn vriend.

2) Hoeveel kost het om een pony/paard vanuit nederland naar België te sturen???

Groetjes
Sylvia

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:01

Sjintoo schreef:
1) Hoeveel kg kan een fjord dragen???? Ben nl van plan om binnen twee jaartjes twee fjordjes te kopen *LOL* . Eentje voor mij en eentje voor mijn vriend.


Ligt aan de grootte en de gezondheid, maar een gezonde, middelmaat Fjord kan toch met gemak 100 kilo rondsjouwen volgens mij.

Citaat:
2) Hoeveel kost het om een pony/paard vanuit nederland naar België te sturen???


€8,95 per expresse-post Haha!
Nee serieus, dat ligt er maar aan of en door wie je het paard laat vervoeren. Bij een vervoerder zal het niet goedkoop zijn, en voor Nederland-Belgie ben je denk ik beter af om zelf een trailer te lenen/huren en zelf te rijden. Of een ander vragen dit te doen tegen vergoeding?

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:01

Geen idee hoeveel kg een fjord kan dragen, maar denk toch wel aardig wat, het zijn ook redelijke stevige paarden dus die kunnen ook wel wat hebben Knipoog Maar hoeveel het kost van Nederland naar België dat weet ik niet, ligt er ook aan de omstandigheden etc., denk ik...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:48

Waarom zou je in Nederland gaan zoeken wat je net zo goed in België kan vinden????? Ik heb een prachtige fjordenruin gekocht vlakbij Gent. Ze zijn hier ook te vinden hoor!!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:48

een fjord kan idd heel wat hebben. Vooral zo'n stevige met sterke benen. Een dunnere zal ook wat minder kunnen hebben maar dat lijkt me duidelijk Knipoog

Als je zelf met de trailer rijd zal het toch niet zoveel duurder zijn dan vanuit nederland (of zit op paarden ook zoiets als invoerrecht of zo? )

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 11:57

sonjabelgium schreef:
Waarom zou je in Nederland gaan zoeken wat je net zo goed in België kan vinden?????


Je kan beter overal een beetje zoeken he. Stel dat ik in België mijn keuze niet vind, dan kan ik in Nederland altijd nog rondkijken of in andere landen he.

In ieder geval al bedankt voor de reacties allemaal

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:29

Tuurlijk, maar kijk toch maar eerst rond je deur voor je in het buitenland gaat duiken!!!! En is de kwaliteit ginds beter vind ik dit een prima alternatief, maar altijd eerst in de omgeving kijken

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:05

tuurlijk, waarom het mij moeilijk maken als het moakkelijk ook kan he Sonjabelgium??? Knipoog