Vocht vast houden in zn achterbenen, What to do??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Vocht vast houden in zn achterbenen, What to do??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 22:37

Mijn paard is nogal gevoelig op vocht vasthouden in zn achterbenen.
Ik voer hem sinds een tijdje Appel-azijn, dat leek te helpen maar nu lijkt t net als of t nix meer doet.
Wie weet er nog een ander (natuurlijk) product??
Iemand nog tips/ideeen??
Of toch maar door de paardenarts er naar laten kijken???

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:42

heeft ie t ook na het rijden?of zijn het gewoon stalbenen?

stalbenen worden weer dun door beweging, dus lekker in de wei(moet ie wel wat lopen, niet hele tijd stilstaan) of stukjes aan de hand stappen, en rijden natuurlijk.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 22:55

Nee, t zijn geen stalbenen, hij heeft t ook na t rijden en als ie uit de wei komt. Hij komt iedere dag voldoende in de wei en ik rij hem 5-6x per week, dus aan de beweging zal t niet liggen denk ik.

Groetjes

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:08

Ik voer Equiral stud en had nog wel eens een enkele keer last van dikke benen (nou ja, mijn paarden dan) maar sinds de samenstelling is gewijzigd en er extra selenium en vit. E is toegevoegd, heb ik helemaal geen last meer. Dus misschien kun je dat proberen, er zijn voldoende supplementen met Selenium en vit. E. Verder is het raadzaam je eiwit in het voer te beperken, want dat kan (ook) een aanleiding zijn. Succes!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:16

idd kan het een teveel aan eiwit zijn , om zijn benen dus te krijgen zou je wat groene leem erop kunnen smeren , heeft ie het al lang? zo niet dan kan het ook een virus zijn wat ie ondre de leden heeft, ik kende een paard dat eerst ook weken lang dikke achterbenen had, toen werden zijn voorbenen dik, de stal eigenaar vond de DA overbodig.maar later bleek dus dat ie een virus onder de leden had, toen was het te laat voor het beestje
als een paard dikke benen heeft en het zijn geen stalbenen , dan kan het heel goed betekenen dat er een teveel aan afvalstoffen in zijn lijf zit.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 14:23

Hij heeft t dus al ong. een jaar ofzo, eerst hielp de appel-azijn dus wel goed, zou ook voor de doorbloeding en dus voor t afscheiden van afvalstoffen helpen., maar goed, nu niet meer dus.
Wat helpt nog meer bij het afscheiden van afvalstoffen??
Liefst een voedingsupplement omdat hij dus bij de buren op stal staat en dus gewoon het brok mee krijgt. Een heel andere voeding zou lastig zijn, maar als er nix anders is dan zou ik dat wel doen natuurlijk
Iemand een idee??