Kan bokt ook nog iets anders dan zeiken?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marinka23
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Ergens in Nederland

Kan bokt ook nog iets anders dan zeiken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 11:23

Ik word er zo onderhand best strontziek van, in ITP staan de laatste tijd reacties die echt niet meer kunnen.
Je word om het minste of geringste de grond in geboord... Boos!
Als ik foto's zou kunnen plaatsen zou ik ze nog niet eens durven plaatsen want ik weet zelf dat ik niet perfect rijd maar ik kan wel voorspellen dat je dat in dat topic dan ook nog eens miljard keer te horen krijgt (okee, 1 keer okee, maar de meeste vallen heeeeeeeeeeel vaak in herhaling)
Wat vinden jullie nou eigenlijk? begint bokt steeds meer te zeiken of ben ik de enige die dat denkt.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:47

Over herhaling gesproken...
Dit soort topics komen ook heeeel regelmatig langs! Haha!
Al vanaf het moment dat er meer als een paar honderd users zijn steken dit soort berichten de kop op.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:58

Marinka23 schreef:
Ik word er zo onderhand best strontziek van, in ITP staan de laatste tijd reacties die echt niet meer kunnen.
Je word om het minste of geringste de grond in geboord... Boos!
Als ik foto's zou kunnen plaatsen zou ik ze nog niet eens durven plaatsen want ik weet zelf dat ik niet perfect rijd maar ik kan wel voorspellen dat je dat in dat topic dan ook nog eens miljard keer te horen krijgt (okee, 1 keer okee, maar de meeste vallen heeeeeeeeeeel vaak in herhaling)
Wat vinden jullie nou eigenlijk? begint bokt steeds meer te zeiken of ben ik de enige die dat denkt.


Zoals je bakhanguuuurs hebt in het echte leven, zo zul je ze ook op Bokt treffen, Marinka.
Ik kan me voorstellen dat je het leuker zou vinden, maar om van Bokt een aai-clubje te maken zal wel altijd een wensdroom blijven.
Het is een aai-en-schupkluppie (beetje paards wel dus).
Niet alleen Bokt, maar alle discussiegroepen zijn zo, gewoon, omdat die door mensen gemaakt worden.

Bovendien denk ik dat je niet alle commentaar van medebokkers als 'gez**k' hoeft te zien. Het kan toch ook opbouwend bedoeld zijn?
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:17

Ja idd zitten vaak harstikke nuttige tips tussen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:22

Het ligt ook vaak aan je eigen houding of er minder leuke reacties komen.

Als je gewoon in andere topics normaal doet, valt het negatieve vaak wel mee
Wat er dan negatief is, is vaak goed bedoeld, al lijkt dat soms anders.

Ben je iemand die steeds doet alsof je echt alles weet en dan bij het minste commentaar ook nog flauwe smoezen gaat verzinnen, ja dan heb je zo een hoop commentaar. maar naar mijn idee kun je dat dan ook verwachten

Wie de bal kaatst...

Dus plaats gerust foto's hoor
We hebben het allemaal moeten leren en we zijn allemaal ook nog niet klaar met leren.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:25

Ik vind het ook niet altijd vervelende kritiek. Vaak kan je er wel wat mee. Ooit heb ik wat minder leuke kritiek gehad van een bokker maar heb hem/haar daar persoonlijk op aangesproken. Het is net hoe je het oppakt.

Maar vaak is het commentaar wat er geleverd wordt goed bedoeld....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:09

Wat ik jammer vindt van bokt is dat er heel vaak hetzelfde antwoord gegeven wordt bij de oplossing van vragen. Ik zou dan proberen alleen toe te voegen datgene wat nog niet gezegd is. Al is dat ook vaak moeilijk bij zoveel gebruikers. Er worden vaak dezelfde antwoorden binnen een minuut getikt.

Het gaat ook vooral om je eigen reactie op een antwoord. Je kan kritiek inderdaad als opbouwend zien en er iets mee doen. Vaak zie je dat iemand meteen in de verdediging schiet. En dat heeft dan een kaatsend effect.
Ik vind echter wel dat men vaak beter na moet denken voordat een reactie geplaatst wordt (doe ik dat wel???). er zijn inderdaad ruiters die nog niet zoveel ervaring hebben en die plaatsen dan foto's. Je ziet dan dat ruiters met wel heel veel ervaring hier gelijk als een hyena op een hert opaf schieten. En da's jammer want dan krijg je dus wel misschien goedbedoelde reacties die gelijk heel kritisch overkomen.

Kort: ik denk dat het in principe wel meevalt met die afbrekende kritiek, zolang iedereen even nadenkt voordat er een antwoord geplaatst wordt zodat je een keer diep kunt ademhalen en weer rustig wordt. Vaak wordt iets vuriger geplaatst dan het bedoeld is. ...

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:10

Dat hou je idd toch, maar och negeer het aub toch, je krijgt alleen maar ruzie en van het topic blijft niets meer over omdat er een welles nietes spelletje wordt gespeeld en uiteindelijk wordt er een slotje op gezet en de sleutel weggegooid.
Gebruik de tips die mensen je geven, hoe het dan ook overkomt, de 1 gebruik je wel en de ander niet. Dan weet jij toch voldoende als andere bokkers dan gaan discusiëren(schelden) over hun mening moeten zij toch weten jij hebt je antwoord.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:00

ik word hier ook zooooooooooooo moe van....

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:01

Ja ik hoor als ik moet zeiken ga ik wel ff naar de WC Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 17:46

Ik denk dat het er inderdaad aan ligt hoe je jezelf opstelt. Als je een foto plaatst van : kijk mijn paard loopt aan de teugel, en het paard word in de krul getrokken, krijg je daar reactie op.

Stel je jezelf bescheiden op en plaatst een foto met: wat vinden jullie hiervan, graag tips hoe het beter kan, dan kom je al veel sympathieker over.

Zoals Runningkawa al zei: wie kaatst moet de bal verwachten. Maar gezeik kan ik dat niet noemen.

Je suis Charlie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 17:57

Ach ik heb ook wel eens discussies hier en soms moet ik mijn mening bijdraaien.......kan toch! Vooral in de paarden 100 mensen 100 manieren en 1000 meningen. Dat is nou eenmaal zo. Ik vind het altijd wel leerzaam.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:21

Zal ik als mod van ITP er ook maar iets over zeggen dan.

Natuurlijk hoeft niet iedereen dezelfde mening te hebben over wat el en niet mooi/goed is.
Dat mag ook zeker wel gezegd worden. Alleen is het helaas voor een aantal bokkers nog erg moeilijk om dat op een dusdanige manier te doen dat de topicstarter er ook iets mee kan.
Kritiek is goed, maar probeer het eens opbouwend te schrijven. Of vraag eens hoe iemand tot een mening komt.

Natuurlijk speelt het ook mee of de topicstrater snel op zijn.haar teentje is getrapt. Kun je niet tegen kritiek (ook al is die opbouwend) dan is het heel simpel en moet je niets op Bokt plaatsen, dan kun je ook geen kritiek krijgen. Sta je open voor anderen en ben je bereid om die standpunten eens te bekijken is ITP een hele mooie mogelijkheid.

Maar net als hier boven wordt gezegd in het "echte" leven heb je ook mensen die het altijd beter weten en ook mensen die niet tegen kritiek kunnen. Ik weet niet hoe jullie dat dan doen, maar bij sommige mensen neem je dingen niet meer zo serieus of reageer je niet eens meer. (Misschien iets om dat ook eens op Bokt te doen. )

Verder wil ik nog even zeggen dat wanneer je merkt dat je in een discussie merkt dat je alle twee niet bereid bent om toe te geven, het misschien verstandiger is om te zeggen: "Goed we verschillen van mening en zullen niet tot een gezamelijke komen, waarom stoppen we de discussie dan niet?". Het is dan een welles-nietes-spelletje geworden en dat is meer een verspilling van energie die je ook in leukere dingen had kunnen stoppen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:16

Wen er maar aan !!!
Kon me er in het begin ook zo kwaad om maken, maar het veranderd toch niet. Je kan het beter negeren en zorgen dat je geen opmerkingen krijgt. Dus heel oppervlakkig iets plaatsen en reageren. Zo mijd je discussies en kl*te omerkingen.
Door er op in te gaan krijg je alleen maar discussies die toch nergens naar leiden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:17

Zoals de meeste het hier zeggen klopt het wel ja.
Iedereen geeft hun kritiek op een andere manier, en soms komt het ook anders over dan de bedoeling was en dan heb je mee al een hele discussie aan de gang.... ik heb ook een hekel aan die discussies die nergens over gaan, eigenlijk iedereen wel denk ik.
maar daar kun je niks aan veranderen, er komen hier weet ik veel hoeveel mensen ,sommigen lezen de topics maar half en geven dus een verkeerd antwoord...krijg je ook al weer gel*l over.
Mij kan het nog maar weinig ballen als er weer een discussie is, of het moet echt zo zijn dat ik daar ook mijn mening over heb. Dat is vaak wel het gaval maar gewoon niet reageren is dan het beste! Mits het over mij gaat over over iets wat ik gezegd heb natuurlijk.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:54

Gewoon niet reageren het beste? Mwoh. Niet helemaal mee eens. Soms wel natuurlijk, maar zeker niet als iemand je half uitscheld Haha! In zo'n geval zou ik het _zeer_ op prijs stellen als je de betreffende mod een PB zou willen sturen of als je mij een PB stuurt.

Mensen die constant anderen 'afzeiken' op welk forum dan ook moeten gewoon aangepakt worden maar dat kunnen wij, als mods, niet zonder de gebruikers. Het is voor ons onmogelijk om alle 5000 nieuwe berichten per dag op Bokt door te lezen...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:22

Sorry, miskleun... Clown
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 04-07-03 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:23

Ik kom nog niet zo lang hier(wel vaak maar ben n lezer... Haha! )
Ik vind het wel meevallen...wel vaak vragen mensen raad,krijgen daar naar mijn mening best wat zinnige antwoorden, er ontstaat een discussie.....vervolgens de vraagsteller boos Boos! ....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:32

Da's wel zo'n b'tje het verloop. ja, CarS.
Het is dan denk ik als vraagsteller de kunst om je terug te trekken en de anderen lekker verder te laten discussiëren.
Kan amusant zijn.
En anders kun je je abonnement op het topic opzeggen.
Is dan toch jouw (oorspronkelijke) ding niet meer.
En er zijn zo veel leukere topics !
Met 5000 berichten per dag moet je toch wel dat ene topic kunnen compenseren? Tong uitsteken

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:44

Misschien dat het als gezeik overkomt, soms vind ik dat ook, maar aan de andere kant...
Op Bokt zitten 'paardenmensen' (stom woord, maar kan even niks beters verzinnen), van verschillende niveaus. De een heeft nou eenmaal meer ervaring dan de ander, en die zal dus andere dingen opvallen en andere opmerkingen plaatsen dan iemand met minder ervaring/verstand van paarden (hoe je het ook noemen wil). En als iemand bijv. zijn paard in de krul trekt, vind ik het alleen maar goed dat er mensen zijn die dat zeggen, zo laat je iemand niet in de waan dat zijn paard 'aan de teugel' loopt, en kunnen ze er iets aan doen om het te verbeteren. Zou ik persoonlijk alleen maar fijn vinden.

:D

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:14

Joh ik loop al een aantal jaren mee en ik heb hier ook wel eens iets geleerd van mensen die net komen kijken......Dat is nou het mooie van een forum als dit..........Je kan er zoveel van leren MITS je er open voor staat....Ik lig ook wel eens in de clinch met mensen omdat mijn mening niet strookt met die van hun.........maar je kan elkaar toch in de waarde laten? Er vallen best wel eens "harde" woorden in de heetst van de strijd maar dat betekend niet dat ik geen respect heb voor een ander zijn mening...........Sta ervoor open, doe ik ook!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:15

fsoudan schreef:
Wen er maar aan !!!
Kon me er in het begin ook zo kwaad om maken, maar het veranderd toch niet. Je kan het beter negeren en zorgen dat je geen opmerkingen krijgt. Dus heel oppervlakkig iets plaatsen en reageren. Zo mijd je discussies en kl*te omerkingen.
Door er op in te gaan krijg je alleen maar discussies die toch nergens naar leiden.


En dan? Bokt leeft toch van discussies? Anders krijg je wel dat iedereen elkaar naar de mond gaat praten. En daar kom ik toch echt niet voor op bokt (betekend dan ook weer niet dat ik alleen maar loop te stoken)

Je suis Charlie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:22

Discussies zijn het mooiste wat er is..........en wat het mooie is van bokt is dat mensen me uit laten praten.................!!!


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:38

Cassidy"]
[quote="fsoudan schreef:
Wen er maar aan !!!
Kon me er in het begin ook zo kwaad om maken, maar het veranderd toch niet. Je kan het beter negeren en zorgen dat je geen opmerkingen krijgt. Dus heel oppervlakkig iets plaatsen en reageren. Zo mijd je discussies en kl*te omerkingen.
Door er op in te gaan krijg je alleen maar discussies die toch nergens naar leiden.


En dan? Bokt leeft toch van discussies? Anders krijg je wel dat iedereen elkaar naar de mond gaat praten. En daar kom ik toch echt niet voor op bokt (betekend dan ook weer niet dat ik alleen maar loop te stoken)
[/quote]

Nee hoor dat hoeft zeker niet. Niet iedereen hoeft elkaar naar de mond te praten. Maar de manier waarop sommige mensen iets brengen kan anders, en in sommige gevallen veeeel vriendelijker. Een discussie voeren is leuk kan leerzaam zijn, elkaar afzeiken is iets totaal anders, en dat bedoelde ik met die discussies die nergens tot leiden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:10

fsoudan"]
[quote="Cassidy"][quote="fsoudan schreef:
Wen er maar aan !!!
Kon me er in het begin ook zo kwaad om maken, maar het veranderd toch niet. Je kan het beter negeren en zorgen dat je geen opmerkingen krijgt. Dus heel oppervlakkig iets plaatsen en reageren. Zo mijd je discussies en kl*te omerkingen.
Door er op in te gaan krijg je alleen maar discussies die toch nergens naar leiden.


En dan? Bokt leeft toch van discussies? Anders krijg je wel dat iedereen elkaar naar de mond gaat praten. En daar kom ik toch echt niet voor op bokt (betekend dan ook weer niet dat ik alleen maar loop te stoken)
[/quote]

Nee hoor dat hoeft zeker niet. Niet iedereen hoeft elkaar naar de mond te praten. Maar de manier waarop sommige mensen iets brengen kan anders, en in sommige gevallen veeeel vriendelijker. Een discussie voeren is leuk kan leerzaam zijn, elkaar afzeiken is iets totaal anders, en dat bedoelde ik met die discussies die nergens tot leiden.
[/quote]

Ik had het meer over het oppervlakkige plaatsen en reageren. Als ik een discussie start wil ik niet over koetjes en kalfjes praten. Dan wil ik iemands mening hebben, ook al doet dat soms pijn. En ik maak me er zelf ook schuldig aan af en toe te direct over te komen, maar ik ben van mening dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. En als iemand verkeerd bezig is, dan zeg ik dat ook recht in zijn gezicht, i.p.v. heel subtiel te opperen dat het misschien toch beter is dat hij zijn paard niet aan de coniferenhaag moet laten knabbelen (voor degenen die dat nog niet wisten: is giftig) en dat het misschien toch beter is om je paard toch naar de dierenkliniek te brengen als hij al drie dagen met koliek loopt (want iedere minuut telt)

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers