Wat als je pony te klein word??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Wat als je pony te klein word??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:21

Ik heb een welsh arabiertje van 1.36, een fijn ponytje dus, en ik ben zelf 15. Maar ik word een beetje lang voor haar, Luna. Nou kan ik nog wel een jaar op der rijden maar wat kan ik met 'r doen als ik er niet meer op kan. Verdrietig Ik dacht al ik zet er buurmeisies op enzo, of ik ga vrijheidsdressuur doen, of met de kar?????????????????? Ze is 15 nu en wel heel jong in der hoofd Maar kan ze voor de kar, het is natuurlijk een fijn ponytje en wat kan ik nog meer doen met 'r. Ik wil der nu eigenlijk echt niet kwijt, ik moet er niet aan denken, me zus heb nu een pony die ook een paard neemt vanwege de grootte en dat hebben we vroeger ook gedaan met de shetjes maar ik wil het nu eigenlijk niet. Nou alle ideetjes, tips en alles is welkom. Misschien zeggen jullie wel dat ik evengoed naar een paard moet hoor, beter voor Luna, dat ken ook. Ik weet ut niet.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:23

Gewoon een heel goed tehuis zoeken voor je pony en zelf over stappen op een paard is mijn advies.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:35

Nadenken over wat je echt wilt, wil je een paard zodat je gewoon kunt rijden en daarvan nog veel plezier hebt of wil je Luna houden en haar dan voor de kar zetten en nog vrijheidsdressuur meerijden Verward Ik weet niet of je wedstrijden en verder met de paardensport wilt of gewoon goed kunnen rijden dan zou ik toch gaan voor een paard, maar als je dat niet wilt zou ik je eigen paardje nog een tijdje houden en er goed over nadenken want het is niet niks om afscheid moeten nemen van je eigen pony, als je haar toch gaat verkopen, zoek dan een goed huis en zorg dat je haar dan op kan zoeken etc. Ik zou toch op zoek gaan naar een paard want daar heb je tenslotte ook jaren plezier van! Veel succes met je keuze...

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:36

eentje erbij !

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:19

tsja. kweeie hoe lang je bent....
maarre de als je toch recreatief rijd dan maakt dat toch niet zoveel uit? het gata meer om ut gewicht!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:33

Kan je er geen kindje voor zoeken, die mee beaald in de stalling? Dan heb jij wat meer geld, en kan je er misschien wel een paard bij kopen.

Anders zoek je een verzorgpaard, dan kan je rijden, en vrijheidsdressuur/kar met je eigen pony.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:47

als je echt door wil gaan met het rijden en je hebt niet de mogelijkheid om twee paarden te houden zul je toch aan verkopen moeten denken, of je eigen plezier aan de kant zetten...
en als ze maar braaf en lief is zijn er genoeg mensen die haar willen kopen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:23

Rijd je wedstrijden? Anders maakt het toch niks uit dat je te lang bent??!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:27

Wat je ook kunt doen is iemand anders erop laten rijden(eventueel tegen betaling) misschien iemand laten leasen dat je haar nog wel altijd kunt zien als je wilt.

En tja, mijn pony is ook 1.55, ik ben 1.83 maar het gaat nog wel. Het ligt eraan hoe lang jij bent en hoe je pony gebouwd is. Ik rijd trouwens ook wedstrijden hoor en ik krijg nooit echt commentaar dat ik te lang ben ofzo.(ik ben wel heel slank en mijn pony is breed)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:29

Grappig trouwens dat je zegt dat je pony te klein wordt, ik zou toch meer zeggen dat jij te groot wordt Knipoog

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 13:15

Ik rijd wel wedstrijden maar als ik dit zo hoor is het verstandiger om haar te verkopen volgend jaar. Ik kan er nog wel even op hoor! Ik heb ook gedacht aan een verzorgertje en een verzorgpaard maar ik weet niet of dat is wat ik wil. Nou ik denk er nog even een jaar over Lachen
Jullie horen het vast nog wel hoe het af loopt.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:27

als je wedstrijden wil rijden,zou ik haar idd weg doen.
maar let wel op,als je een nieuwe koopt,dat dat een groot genoegen is die je niet weer na een jaar weg moet doen.
ik kreeg mijn pony toen ik 14 was,zij is een e-pony,als ze kleiner was geweest had ik haar niet gekregen,omdat ik haar wel wil houden en haar nooit hoef weg te doen omdat ik te groot ben.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:31

Inderdaad, als je haar echt voor de sport wil houden, zou ik een andere zoeken en deze verkopen, of een andere oplossing vinden.
Wil je gewoon voor je plezier rijden, dan zou ik haar gewoon houden en er van genieten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:31

ALs je helemaal gek van het beestje bent en je wil haar niet verkopen, dan zou je haar kunnen beleren voor de wagen. Let wel; je moet dan vaak met z'n tweeën zijn om te kunnen rijden. Als je wedstrijden wil blijven rijden, dan zou je idd beter een ander paard kunnen kopen.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:26

je zou deze kunnen verhuren aan een een persoon..
natuurlijk tegen betalen(zodat jij het red met een paard erbij)
en zelf een nieuw paard kopen
zo is je paardje nog in de buurt en kun je hem in de gaten houden wat er met hem gebeurt.
en zelf heb je een paard..

succes met een oplossing zoeken..

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:32

mariskaLover schreef:
je zou deze kunnen verhuren aan een een persoon..
natuurlijk tegen betalen(zodat jij het red met een paard erbij)
en zelf een nieuw paard kopen
zo is je paardje nog in de buurt en kun je hem in de gaten houden wat er met hem gebeurt.
en zelf heb je een paard..

succes met een oplossing zoeken..


Ja psies! Als je m echt niet kwijt wilt zou ik eerst kijken of je een tweede erbij kan hebben. Anders een bijrijder die er wat voor wilt betalen en anders je pony laten leasen door iemand...

Suc6 verder!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:46

Ik weet niet of je er de plaats voor hebt, maar ik heb de kleinste gewoon voor de kar geleerd en een grotere pony gekregen om mee te rijden.
en anders zal verkopen toch een goede oplossing zijn lijkt mij.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:02

ik heb een ponytje van 1.14 en daar word ik ook een klein beetje "te groot" voor, ben nog niet te zwaar hoor, ik rij der nu gewoon nog op en ik ga hem binnenkort voor de kar laten beleren(moet alleen nog een afspraak maken met die man die dat gaan doen) en ik ben hem vrijheidsdressuur aan het leren, ik hoef boefie niet weg te doen. als ik op een pony/paard wil rijden wat mijn maatje is ga ik naar de manege(kheb nog steeds 1x in de week les), dus dat kan voor jou ook een oplossing zijn, gewoon een keer naar de manege om lekker te kunnen rijden, alleen kan je dan geen wedstrijden rijden, maar daar kan je ook een verzorgpaard/bijrijdpaard voor zoeken(mn vriendin doet dat ook, haar eigen pony staat voor de kar en ze rijd er wel is op maar ze gaat wedstrijden rijden op haar verzorgpony). en je hebt ook al gezegt dat je zus een paard gaat nemen, kan je daar dan niet samen wedstrijden op rijden(weet niet of dat kan hoor, heb geen verstand van officiele wedstrijden en natuurlijk of zij dat wil)??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:26

tja, je kan van alles doen. Als je ruimte hebt (ook financieel) kan je overwegen een grotere erbij te kopen. Je kan haar voor een wagentje zetten, je kan haar aan een klein ruitertje verkopen... Er kan van alles.
Volg je hart.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:17

Tja, klinkt misschien heel l*llig maar ik denk dat je het beste haar gewoon kan verkopen aan een goed tehuis. Kijk, als je geld hebt voor een paardje erbij kan je haar houden, maar of dat wel leuk voor haar is is maar de vraag. Ze verdient natuurlijk wel de beweging en de aandacht die ze nodig heeft.
Wat je natuurlijk ook kan doen is haar in de lease te doen. Dan blijft ze lekker bij je op stal en zo kan je een oogje op haar houden. Ook redt je het financieel dan beter voor een paardje erbij. Succes!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 20:30

Een paard erbij is geen oplossing, en gewoon lekker recreatief rijden gaat ook nog wel hoor. Maar volgend jaar waarschijnlijk niet meer. Maar kan Luna wel voor de kar: Slank ponytje, 1.36, 15 jaar oud, 3/4 arabier(dus vaak schrikkerig langs de weg)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:46

Rytje schreef:
Een paard erbij is geen oplossing, en gewoon lekker recreatief rijden gaat ook nog wel hoor. Maar volgend jaar waarschijnlijk niet meer. Maar kan Luna wel voor de kar: Slank ponytje, 1.36, 15 jaar oud, 3/4 arabier(dus vaak schrikkerig langs de weg)


Ik zou dat niet doen, als ze erg schrikkerig is doe je haar er ook geen plezier mee om langs de weg te rijden. Zoek gewoon een ander alternatief, waar jijzelf gelukkig mee bent én Luna. Succes!