Snik... Auwww, ik zit helemaal vast!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 20:44

Ik zit met een probleem. Alles in mijn rug, nek en schouders zit helemaal vast. Met rijden doet het gewoon ongelooflijk zeer! Ik reed er eigelijk gewoon doorheen, wilde nl zo graag! Nu wordt het alleen steeds erger! Nu zijn er een paar mogelijkheden: Naar de dokter gaan, die waarschijnlijk zegt dat ik een poosje moet stoppen met rijden Verdrietig Verdrietig Verdrietig . Maar dat wil ik absoluut niet! Dan moet er dus iemand anders op Brando want hij moet gewoon doorgetraind worden, maar ik wil dat allemaal zo graag zelf doen. Wil zelf zo graag verder met hem komen. Ik kan ook uit mezelf wat gaan minderen. Zoals om de dag rijden ofzo. Maar als ik dan rijd wanneer hij even stil heeft gestaan wordt hij alleen maar sterker em dar komt waarschijnlijk die pijn van. Hij is dus eigelijk te sterk voor me Verdrietig . Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen? Of weet iemand misschien een andere oplossing?? Het doet zo ontzettend veel pijn, maar ik wil zo graag!!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Help me alsjeblieft!

[edit Karin] titel aangepast [/edit]

_________________
Ik wil een nieuw onderschrift, maar welke?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-30 22:35 ]</font>


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:45

hai hai,

ik zou voor stellen om een goede bij rijder te nemen en dat jullie dan om de dag rijden. Dan maak je toch alle vorderingen mee, maar heb je niet elke dag zoveel pijn.

Haha!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:53

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-15 19:18 ]</font>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 20:54

Ik denk niet dat dat een goede oplossing is. Ik heb nu 2 dagen niet gereden. Toen reed een vriendin van mij op Brando. Maar vandaag ging ik er weer op en deed het nog meer pijn dan anders! Ik weet het echt niet!! Verdrietig

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:56

Naar de huisarts, fysiotherapie of misschien chiropractor? Voor hetzelfde geld heb je een spiertje ingescheurd ofzo bij een verkeerde beweging...hup dus naar de dokter toe Lachen

Enneh doe zoals ik, ik heb een huisarts die zelf ook een paard heeft *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 21:04

Nu ben je niet onder behandeling en twee dagen is veel te kort om zoiets door puur rust te genezen. Ga in ieder geval langs de dokter, want straks doet het ook pijn als je niet rijd.

En als Brando sterk is, dan kan dat heel goed komen doordat je zelf niet meer ontspannen kan zitten door de pijn. Dat lijkt me ook niet fijn.

ff naar de fysio en ook aan de longe kun je goed trainen

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 08:23

Lekker rustig aan doen en inderdaad naar de fysio of iets dergelijks.
Zou er voorlopig niet op klimmen. Je heb niks aan een chonische kapotte rug met paardrijden.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:25

Laat door de huisarts naar je rug kijken, als die niets weet kun je ook zonder verwijzing naar een chiropractor.
Die kijkt je rug na maakt indien nodig foto's en zegt het of hij je wel of niet kan helpen.
Ik heb een jaar niet kunnen rijden, maar nu weer wel, ik heb nu zels een eigen paard.
Zorg dat je er op tijd bij bent want ik ben te lang door gelopen en moet altijd uit kijken wat en hoe ik iets doe.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 18:23

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort samen met mijn moeder langs de huisarts of langs een sportmasseur of zoiets. Ik hoop dat het helpt. Vandaag rijd ik niet, maar morgen ga ik wel weer. Die beweging moet hij gewoon hebben.
Groetjes Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 10:52

Maar eh...dan geef je hem nu toch even beweging aan de longe (met bijzets...) ...anders houd je last, lijkt mij niet de bedoeling...


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 10:57

Als je nu doorrijd kun je misschien straks helemaal niet meer rijden!!!?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 16:20

Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Maar ik vind het zo moeilijk om nu niet te rijden. Ik rijd nu wel minder hoor. Een vriendin rijdt hem ook veel en ik gooi hem ook wel los. Ook komt hij elke dag in de wei. Hij krijgt dus wel genoeg beweging, maar ik vind het rijden zo leuk...

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:11

hoi
Ik heb precies het zelfde probleem gehad, waar het nu aanlag is mijn manier van rijden, Ik ben op wedstrijd training gegaan. maar merkte dat het eigelijk alleen maar slechter ging. Ik dacht eigenijk dat dit aan mijn paardje lag, tot dat ik 's ochtends niet meer uit mijn bed kon komen, ben toen naar de huisarts gegaan en die stuurde mij door naar de chiropractor, na twee keer daar naar toe te zijn geweest is het helemaal over, ik moet alleen heel erg opletten dat ik niet te erg mijn best doe om rechtop te zitten dan zet ik me zelf vast.
Ik hoop dat hier wat aan hebt.
groetjes

ps. tijdens behandeling mag je gewoon doorrijden

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 22:12

Maandagavond ga ik naar een sportmasseur toe. Hij gaat kijken of hij er wat aan kan doen en anders gaan we langs de huisarts. Ik hoop snel dat het beter is, want zo gaat het echt niet langer! Verdrietig

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:10

hoi hoi dit is mijn eerste x hier en vind het wel leuk! ikzelf heb een rugklachten die je kunt vergelijken met whiplash en het helpt bij mij om naar een chiropracter te gaan...of een manuele therapeut. hoop je geholpen te hebben : Verward

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:12

hoi brando heb hetzelfde als jij gehad,ik ben ervoor naar 2 verschillende therapeuten geweest van de ene kreeg ik allerlei massages en werd ik gekraakt(aantal maanden 2 maal per week)hielp niet echt en kreeg vreselijke uitslag van masseermiddel *LOL* daarna na de dokter meerderemale echte eikel volgens hem niets aan de hand maar weet toch zelf wel wat ik voel! Boos!
daarna na een sportfysio 3 maal per week 2 uur sporten ging wel beter kreeg ook oefeningen voor thuis hielp wel wat en kreeg betere conditie! *LOL* maar door tijd te kort en geen zin weer gestopt,erg he !
op dit moment gaat het wel vooral last van mijn onderrug zou eerst ook in de paarden gaan werken ook opleiding voor gedaan maar mijn rug is te slecht Verdrietig
tijgerbalsem helpt trouwens ook goed bij drogist/da te halen,
ik ben aan dit probleem gekomen doordat toen ik bij een handelar werkte een keer van een paard ben afgevallen en er is toen wat geknakt in mijn rug hij schiet regelmatig nog op de verkeerde plek Huilen was ook bewusteloos effies,sindsdien heb ik er last van.
nou veel succes verder!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:48

waar ik nu aan loop te denken is dat jij misschien wel helemaal verkeerd zit ofzo waardoor jij verkeerde dingen gaatn spannen ed zodat je vast gaat zitten.
advies: ga naar de dokter en laat een goede instructeur naar jouw rijden komen..

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:21

Hup naar de chiropracter,heb je geen verwijzing voor nodig.
Andere optie is de sportmasseur,je zult veel mer aan jezelf moeten gaan werken,waar is /leg je je grens?
Veel drinken!!!!Ontgift je je lijf mee want die pijn is niks anders dan opgehoopte afvalstoffen.

Wat ik als tip heb gekregen van de sportmasseur is een coolpack op de pijnlijke plek leggen.

Sterkte!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 14:07

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ben dus maandag naar een sportmasseur geweest. Het komt erop neer dat ik altijd de verkeerde spier heb gebruikt bovenin mijn rug/schouders. Er is een spier die ik moet gaan gebruiken, maar die nu helemaal niks doet. Die moet ik nu met een vage oefening sterker maken. Ik moet er op letten dat ik de andere spier niet meer gebruik, behalve als het nodig is. Ik moet heel ontspannen zitten in mijn schouders. Die moeten helemaal afhangen. Ik moest even een paar dagen rustig aandoen met paardrijden en ik denk dat ik er zaterdag og zondag weer op ga. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik hoop goed!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:49

Hoi Brandon-s; Wees maar voorzichtig met een portmasseur en chiropraktor, het kan namelijk ook een begin van een hernia zijn. Een chiropractor kan goeie dingen doen maar ook de verkeerde spieren kraken. (zeg dit namelijk omdat ik een rugpatient ben en dus bij een giropractor ben geweest ) en dus tamelijk er wat over weet. Zou toch naar de dokter gaan, om een eventuele hernia uit te sluiten, (hoeft niet hoor, maar kan). Heel veel sterkte en groetjes Margaret.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 21:00

Bedankt voor je reactie, maar ik ga zondag weer voor het eerst rijden en als het dan nog niet goed gaat ga ik naar de dokter.

Groetjes Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers