Zijn er nog meer paardenhandelaren hier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Zijn er nog meer paardenhandelaren hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 23:36

Daar ben ik echt benieuwd naar.
Ook om ervaringen uit te wisselen.
Reageren kan ook via PB of mijn emailadres, te zien in profiel.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:00

mischien kan je eens wat meer over de paarden die jullie te koop hebben vertellen hier, ik ben zeer benieuwd, jullie hebben leuke paardjes tussenstaan!!! vraagprijzen zou ook wel makkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:06

Dat mag niet sweety
dat is commercieel

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:52

Commercieel, ach ja. Ach gut
Ondernemers wordt het overal, en op allerlei manieren moeilijk gemaakt in Nederland.
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:07

Citaat:
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Nou nou........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:23

Natasha schreef:
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Paardehandelaren en belasting Verward

Niets zo zwart als de paardenhandel, veel zwarter dan al die mensen die jullie te eten geven Boos!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 01:40

Natasha schreef:
Ondernemers wordt het overal, en op allerlei manieren moeilijk gemaakt in Nederland.
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Je betaalt belasting alleen maar naar een percentage van je inkomen. Maw, als jij veel belasting betaalt, maak je dus ook veel winst. Derhalve; belastingbetalen is een luxeprobleem.

En echte ondernemers kenmerken zich niet met zelfmedelijden. Echte ondernemers zoeken de mazen in de wet. En een echte paardenhandelaar zal ze ook op bokt herkennen... Sigaar

Veel succes met de handel Knipoog

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:47

Denk inderdaad dat er een hoop zwart gebeurt in de paardenhandel.....heb tenminste nog nooit een bonnetje gehad Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:48

ik zou best 60% belasting willen betalen hoor Lachen

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:38

Ik ben het met natascha eens dat het ondernemers wel allemaal erg moeilijk gemaakt wordt.
Als ik nu naar mezelf kijk.
ik heb mijn eigen bedrijfje aan huis, athans dat zijn we aan het opstarten, we staan nu zo'n 2 maanden ingeschreven bij de kamer van koophandel, en kreeg vorige week een brief dat ik belastig moest gaan betalen over het afval dat ik weg gooi omdat ik nu een bedrijf ben..
Tja tis te triest voor woorden..
Zo gaat dat he..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:38

Pellie schreef:
ik zou best 60% belasting willen betalen hoor Lachen


verklaar u nader...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:42

Angelique18"]
[quote="Pellie schreef:
ik zou best 60% belasting willen betalen hoor Lachen


verklaar u nader...
[/quote]

Je hoeft alleen maar 60% belasting te betalen als je een bepaald inkomen hebt. Anders niet............ik zou ook best 60% willen betalen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:51

Ik zou ook willen dat ik een ton of twee belasting per jaar moest betalen............liever vandaag dan morgen......

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:55

Haha, tja dat willen we allemaal wel Haha!

ff Ontopic--> Volgens mij zitten we wel een paar handelaren op bokt, maar ik zou niet weten wie....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:40

Natasha schreef:
Commercieel, ach ja. Ach gut
Ondernemers wordt het overal, en op allerlei manieren moeilijk gemaakt in Nederland.
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Sjees, zielig hoor.....heb echt medelij met je Misselijk
Als ondernemer kan je overal adverteren, ja kost wat maar daar krijg je genoeg voor terug (als je zo slim bent het goed te doen natuurlijk he).
En die opmerking dat je belasting betaald om mensen met een sociale uitkering te eten te geven....... tuurlijk, is een klein deeltje ervan maar als je toch denkt dat je hele belasting betaling daar naar toe gaat moet je je toch eens beter laten voorlichten....ben benieuwd hoe dat bedrijf van jouw dan in elkaar zit.......

Zelfde voor Angelique 18, als je dat niet eens wist, dat je als bedrijf een heffing voor je afval moet betalen, heb jij je ook niet echt goed voor laten lichten vrees ik......Het ligt er een beetje aan wat voor afval het om gaat maar is het vrij omvangrijk, zal je er nog een hele administratie voor moeten bijhouden ook, wat precies en hoeveel........
Ik heb nu ook mijn eigen bedrijf aan huis en heb tot op heden nog geen verassingen gehad....komt nog misschien, ik weet natuurlijk ook niet alles en al doende leert men maar misschien is het een goed idee om begeleiding in de hand te nemen? Heb ik ook, scheelt echt in de verassingen hoor

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:48

In loondienst betaal je net zo goed belasting en dankzij die 60% kan je ook weer leuk belasting aftrekken, maakte voor mij het invullen van het formulier altijd wel een stuk aantrekkelijker moet ik zeggen.

Tja, klagen gaat de gemiddelde Nederlander goed af, met wat denkwerk en eventueel goede hulp kom je een stuk verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:52

Uiteindelijk betaald heel werkend Nederland voor diegene die het vertikken
Niet alleen de bedrijven.

En misschien moet je meer belasting betalen, maar jullie kunnen ook weer dingen afschrijven op het bedrijf, ook al gebruik je het prive, als je het slim aanpakt.
Iets wat een particulier weer niet kan.

Dus klagen met een eigen bedrijf vind ik een beetje raar, je weet van te voren waar je aan begint.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:52

mja ... maar jullie zijn wel offtoppic bezig ... Wij zijn nu de handelaars op bokt? PAARDENhandel wel te verstaan (of direct verband houdend met paarden)?

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:00

By the way... het 60%-tarief bestaat niet meer. Maar er meer mensen zijn die graag die 8% extra belasting over hun inkomen betalen (max. is nog "maar" 52%), dan kan ik misschien een stukje minderen! Knipoog

Maar goed, inderdaad is het meestal een blijk van het feit dat je het goed doet, als je veel belasting moet betalen. Al ligt het er ook weer een beetje aan, immers: niet alleen geld wordt belast, ook bezittingen. En ondernemers die het wat minder goed aanpakken of wat minder mazzel hebben kunnen bijkans failliet gaan door de belastingaanslag.... Het is dus niet altijd zo dat iemand die fikse belasting moet betalen het financieel echt riant heeft!

Maar goed, dit gaat eigenlijk helemaal niet meer over paardenhandelaren Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:02

runningkawa schreef:
Uiteindelijk betaald heel werkend Nederland voor diegene die het vertikken
Niet alleen de bedrijven.

En misschien moet je meer belasting betalen, maar jullie kunnen ook weer dingen afschrijven op het bedrijf, ook al gebruik je het prive, als je het slim aanpakt.
Iets wat een particulier weer niet kan.

Dus klagen met een eigen bedrijf vind ik een beetje raar, je weet van te voren waar je aan begint.



Helemaal mee eens, ik had het niet beter kunnen zeggen Haha!
Idd, er gaat een wereld voor mij open wat betreft het dingen kunnen aftrekken voor het bedrijf! Met een beetje slimheid kom je erg goed weg hoor!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:12

Dees"]
[quote="Natasha schreef:
Ondernemers wordt het overal, en op allerlei manieren moeilijk gemaakt in Nederland.
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Je betaalt belasting alleen maar naar een percentage van je inkomen. Maw, als jij veel belasting betaalt, maak je dus ook veel winst. Derhalve; belastingbetalen is een luxeprobleem.

En echte ondernemers kenmerken zich niet met zelfmedelijden. Echte ondernemers zoeken de mazen in de wet. En een echte paardenhandelaar zal ze ook op bokt herkennen... Sigaar

Veel succes met de handel Knipoog
[/quote]
Haha!
Bedankt.
Zelfmedelijden?Soms wel hoor! Haha!
Dat belastingbetalen zie ik niet als luxeprobleem, en nee, wij kunnen niks zwart doen, omdat het per contract gaat.

Welke mazen in de wet zal een handelaar ook op bokt herkennen?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:16

T@nj@"]
[quote="Natasha schreef:
Commercieel, ach ja. Ach gut
Ondernemers wordt het overal, en op allerlei manieren moeilijk gemaakt in Nederland.
Toch moeten wij wel ieder jaar genoeg belasting kunnen betalen, om alle mensen met een sociale uitkering ook te eten te geven........


Sjees, zielig hoor.....heb echt medelij met je Misselijk
Als ondernemer kan je overal adverteren, ja kost wat maar daar krijg je genoeg voor terug (als je zo slim bent het goed te doen natuurlijk he).
En die opmerking dat je belasting betaald om mensen met een sociale uitkering te eten te geven....... tuurlijk, is een klein deeltje ervan maar als je toch denkt dat je hele belasting betaling daar naar toe gaat moet je je toch eens beter laten voorlichten....ben benieuwd hoe dat bedrijf van jouw dan in elkaar zit.......

Zelfde voor Angelique 18, als je dat niet eens wist, dat je als bedrijf een heffing voor je afval moet betalen, heb jij je ook niet echt goed voor laten lichten vrees ik......Het ligt er een beetje aan wat voor afval het om gaat maar is het vrij omvangrijk, zal je er nog een hele administratie voor moeten bijhouden ook, wat precies en hoeveel........
Ik heb nu ook mijn eigen bedrijf aan huis en heb tot op heden nog geen verassingen gehad....komt nog misschien, ik weet natuurlijk ook niet alles en al doende leert men maar misschien is het een goed idee om begeleiding in de hand te nemen? Heb ik ook, scheelt echt in de verassingen hoor
[/quote]

Met dat ik schrijf dat het ondernemers moeilijk word gemaakt, heb ik het GEENSZINS alleen over belasting betalen.

En ik raad jou aan niet je geld aan vakanties ed uit te geven, want dan houd je het als ondernemer niet vol!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:19

T@nj@"]
[quote="runningkawa schreef:
Uiteindelijk betaald heel werkend Nederland voor diegene die het vertikken
Niet alleen de bedrijven.

En misschien moet je meer belasting betalen, maar jullie kunnen ook weer dingen afschrijven op het bedrijf, ook al gebruik je het prive, als je het slim aanpakt.
Iets wat een particulier weer niet kan.

Dus klagen met een eigen bedrijf vind ik een beetje raar, je weet van te voren waar je aan begint.



Helemaal mee eens, ik had het niet beter kunnen zeggen Haha!
Idd, er gaat een wereld voor mij open wat betreft het dingen kunnen aftrekken voor het bedrijf! Met een beetje slimheid kom je erg goed weg hoor!
[/quote]
Belasting TERUGGAVE bestaat niet.
Je kunt wel alles af willlen trekken, maar die dingen heb je wel zelf moeten betalen hoor, ben je dus even ver!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:25

Ik verkoop ook wel eens wat ja, maar om mijzelf nou handelaar te noemen?
En wat een onzin dat je niets zwart kan doen! Ik ga dat hier niet uitgebreid neerzetten maar feit is gewoon dat de meeste mensen gewoon nog steeds contant willen betalen in de paardenhandel, zowel handelaren als particulieren (ook niet voor niets). Daar kan je net zoveel van opgeven als nodig is, niemand die controleert waarvan jij die Luis Vuitton tas hebt gekocht om maar iets te noemen.
(Moet natuurlijk wel enigzins binnen de perken blijven).

Verder zijn er zat dingen die je wel kan afschrijven waardoor je die 19%mooi in je zak steekt. Noem maar dingen als een auto, trailer, zadel etc.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:35

Nou heb ik het geluk dat ik niet hou van tassen en kleren en vakanties.
Maar denk niet dat je het als ondernemer makkelijk hebt.
Nogmaals ik doel niet alleen op het kunnen betalen van belasting.
Maar ook om ondanks alle wetten en regels je hoofd kunnen water te blijven houden, en DUS winst maken, en DUS belasting betalen.
En dan heb ik het niet over de BTW alleen.
Die auto, trailer en zadel moet je wel eerst hebben verdiend, voordat je ze kunt kopen, om ze daarna weer op je onkostenkant te kunnen zetten.