Wat een ongeluksdag vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Wat een ongeluksdag vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 12:32

Nou je houdt het niet voor mogelijk...

Ik ben vanacht met een vriendin uitgeweest in Utrecht. Toen we naar de auto liepen luisterde ze haar voicemail af, stond er een berichtje van haar huisgenoot op, dat de rechtsbovenbuurman (flat) z'n huis in de fik had gestoken Afbeelding(die man is een pyromaan) gelukkig had de hond aangeslagen, anders was de brand misschien uitgebreid naar hun woning Lips are sealed

We zijn als een gek naar haar huis gescheurd (nieuw persoonlijk record gevestigd op de route Utrecht-Bommel) en ja hoor, de hele flat van de brandstichter was uitgefikt. Die van Shanna was gelukkig ok, stonk alleen erg naar rook natuurlijk. De brandweer was nog aan het nablussen, maar we mochten gelukkig Shanna's flat al in zodat ik mijn tas kon pakken en naar huis kon rijden. Het was namelijk inmiddels al 5 uur en ik had de volgende ochtend om 10:30 al een afspraak en om 12:00 paardrijles. Dus ik probeerde nog even een paar uurtjes slaap te pakken.

Nou dus ik (veel te vroeg Boos! ) wakker van de wekker en naar beneden, zegt mijn moeder dat Jildau de hele tijd gaat liggen en haar brokken niet op heeft. Duidelijk koliek dus! Afbeelding Meteen de veearts gebeld en die was er een half uurtje later. In de tussentijd gestapt met Jildau en ik zag al dat het gelukkig niet echt ernstig was, want ze bleef er heel rustig onder.

Dit is de eerste keer dat ze de dierenarts er bij is geweest sinds ik haar heb, maar die heeft haar meteen even ontmaagd zeg maar. Een hand in d'r poepert om een mestmonster te nemen (hij voelde meteen de boosdoener zitten: een stroprop), een slang in haar neus om glijmiddel zeg maar in te gieten en een spuit (pijnstiller) En die arme schat liet het allemaal zo braaf over zich heen komen....

Het gaat momenteel goed met haar, maar ze heeft natuurlijk een pijnstiller. Ik hoop dat ze die prop er snel uitpoept want zolang als die er nog inzit, zit ik niet lekker natuurlijk.

Pas op zulke momenten besef je hoeveel je wel niet om je paard geeft, ik zou echt niet zonder mijn meissie kunnen... Lovers

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:45

aaah wat vervelend.Veel beterschap aan je paardje!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:53

Jak wat een dag! Hopen dat ze snel die stroprop loost.

Zo'n bovenbuurman... jak wat eng. Daarom wil ik liever niet in een flat gaan wonen, stel je toch voor dat je pyromanen als buren hebt :S

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:13

heel veel sterkte zeg!! wat een mafkezen bestaan er zeg!! getver..

met je paardje vvvveeeeeeeeeell suc6

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:34

Hou ons op de hoogte hé, als de stroprop "eruit" is Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:46

Hmm, lekker smakelijk die details Knipoog Maar een brand in je flat, dat is schrikken zeg. Wat is het toch mooi dat er honden zijn, niet?
En dan koliek, dan ben je wel klaar daarna ja. Maar veel beterschap en wens je vriendin succes met het bijkomen van de schrik.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 17:05

Hij is er gelukkig uit! En meteen veel meer dan eentje natuurlijk, want er zat wel het een en ander achter die opstopping Afbeelding

Dit zal de eerste keer zijn dat ik in grote spanning een drol van Jildau op heb gewacht Haha! Hopelijk ook de laaste keer trouwens...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:08

Gefeliciteerd joh Haha! Dat heb je ook alweer gehad. Hopelijk is ze nu weer helemaal de oude Je kan misschien een beetje olie door haar voer doen (zonnebloemolie bv).

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 17:12

Ja dat deed ik altijd al, maar dan lijnzaadolie. Maar nu las ik in de laatste bit dat je 100 tot 500 mililiter per dag moet voeren. Dat is veel! Bloos

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:13

Bloos Gelukkig dat in beide gevallen goed is afgelopen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:23

Zonnebloemolie is veel goedkoper, en werkt even goed voor dit doel . Lijnzaadolie helpt de vacht bij het ruien en geeft extra glans.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:37

Nou ik zal er meteen mee beginnen want ik wil dit niet nog eens meemaken. Schrok me rot! Ik heb het namelijk nog maar een keer eerder meegemaakt en die pony konden we meteen naar Utrecht brengen in kritieke toestand dus ik stond te shaken op mijn benen toen ik de verschijnselen herkende....