Wanneer de overstap maken naar de volgende klasse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wanneer de overstap maken naar de volgende klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 11:27

Nu met de nieuwe winstpunten regeling is het pas mogelijk om met 10 winstpunten over te gaan.

Van de B naar de L ben ik vorig seizoen met 7 winstpunten overgegaan.
Nu heb ik er ook weer 7 en moet er dus nog drie.

Mijn plan is om a.s. zondag nog te rijden (en hopelijk weer winst te rijden Knipoog ) en dan pas weer in september/oktober te starten.
In augustus heeft Laiser vakantie aangezien ik dan ook weg ben. Dus wordt alles op een laag pitje gezet voor hem, en staat hij ook een week tot anderhalve week helemaal stil maar wel in de wei. Daarna wordt het weer opgebouwd en gaan we dus weer op dezelfde manier verder als nu.

Als ik dan mijn 10 wintspunten nog niet heb gehaald wil ik hem dan weer starten om die punten te verzamelen.

Maar zou ik hem dan na die 10 winstpunten al in de L2 starten?
Ik bedoel is de overgang L1 -> L2 groot of wordt die hetzelfde ervaren als van B -> L1?



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:31

ik ga zelf zo snel mogelijk naar het L2 met Raimaer omdat ik dan kan doorzitten in de proef. Het grootste verschil vind ik zelf de galoponderdelen, dat wordt een stuk zwaarder. verder vind ik het nogal meevallen, ik zou gewoon thuis eens een proefje rijden en kijken hoe dat gaat. Dat had ik laatst met Raimaer ook al gedaan, omdat ik de L2 proeven nog niet kende die ik met Pablo moest starten de volgende dag. Viel best mee.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:15

als je pony alle onderdelen uit de L2 al goed kan, zou ik gewoon gelijk doorgaan naar de L2. Heb je er twijfels over w8 je tog nog even

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:53

L1->L2 is naar mijn mening minder zwaar dan B->L1.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:36

ik vond de overgang naar l1->l2 niet echt zwaar en als jij en je pony er gewoon klaar voor zijn ga je toch gewoon naar de l2??!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 21:44

hihi Laiser is geen pony Haha!
Het is een mega paard Knipoog
Ik heb het vandaag nog aan mijn instructrice gevraagd. En zij zei dat als hij net zo goed liep als vandaag tijdens de les konden we het zeker doen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:00

Ach als je het wijken al vanaf de middellijn goed op kunt pakken en je achterwaarts zit er netjes op, dan moet je die galoponderdelen ook wel kunnen doen met zo'n paard. Je hebt geen Jurga, kom op zeg Tong uitsteken. Starten in die L2.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:39

Die 10 wp vind ik persoonlijk meer dan genoeg om over te mogen. Wedstrijden rijden is daardoor toch een behoorlijk stukje duurder geworden Boos! De overgang van L1 L2 heb ik persoonlijk niet als moeilijk ervaren maar dat is per combinatie verschillend.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet veel meer wp's in een klasse ga behalen dan dat ik nodig heb. Als ik nog niet toe ben aan de volgende klasse train ik thuis langer door. Ik blijf niet maar in en klasse rijden in de hoop dat ik af en toe een puntje mee pik. Daarvoor vind ik het wedstrijden rijden veel te kostbaar, ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:17

He gewoon overgaan hoor! Die grote van jou moet dat wel aankunnen en het is weer eens wat anders. Je rijdt zowat elke keer een vet winstpunt in de L1 dus hij loopt er goed genoeg voor.
Ik moet er ook nog 2 met de ruin en 4 met de hengst en ik ga ook gelijk over hoor. Door die wp regeling duurt het zowiezo al langer voordat je over kan. Ik zou alleen maar wachten als je paard echt de onderdelen nog niet zou beheersen. Het enige verschil met de L1 is dat je nou voornamelijk moet doorzitten en dat er een volte 10 meter in galop in zit en natuurlijk het achterwaarts. De rest is praktisch hetzelfde en wordt alleen meer uitgewerkt zoals wijken en middengalop.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:18

ja, als jou beestje het kan zou ik zeker gaan!!! veel doorzitten oefenen, dat is denk ik het grootste verschil.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:39

Zelf had ik het idee, dat ze in de L2 strenger jureerde. Kleine foutjes worden harder afgestraft naar mijn idee. Maar als je steeds vet een wp hept gehaald zal het wel goedkomen allemaal!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:58

Ik vond de overstap best moeilijk. Ik heb ook een half jaar gedaan over 5 wp. En nu rijd ik wedstrijden om te kijken of ik vooruit ga. Wp rijd ik nu toch nog niet in de M1.

Penny en ik zijn M2 + 4!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:37

Ik zou pas L2 gaan als je goed door kan zitten op je paard en idd wijken en achterwaarts erop hebt zitten. Met een jong paard zou ik toch tot zo'n 15 winstpunten doorrijden, gewoon om ze de tijd te geven en niet te hard door te gaan naar de M1. Ik ga meestasl pasd over als ik constante proeven rijd en dikke winstpunten halen kan. Als je steeds net 156 157 haalt kom je in de L2 misschien in de problemen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:46

Mickey schreef:
hihi Laiser is geen pony Haha!
Het is een mega paard Knipoog
Ik heb het vandaag nog aan mijn instructrice gevraagd. En zij zei dat als hij net zo goed liep als vandaag tijdens de les konden we het zeker doen.
hehe sorry!! paard bedoel ik Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 8 bezoekers