nieuw zadel!*+ foto's! *( verslag zadelpasservice)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

nieuw zadel!*+ foto's! *( verslag zadelpasservice)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 20:12

heey!!

Ik ben bijna jarig ( 10 juli ) en *na lang zeuren * krijg ik een zadel voor mijn verjaardag, aangezien mijn houding in m'n oude zadel er niet beter op word Lips are sealed
We hebben Den Besten ( een niet zo bekende winkel hier in de buurt ) gebeld, omdat ik daar de beste reacties over had gehoord van mensen van stal!
We hadden om half 2 met hem afgesproken, uitiendelijk was hij er om half 3 , begon dus al lekker, maar goed!
Ik had in de winkel al aangegeven welke zadels ( in de 'normale' ) prijsklasse ik lekker vond zitten, en had daar gekozen uit:

Wintec 500
Wintec 2000
Een aantal zadels van JC

Hij kwam daar met heel wat zadels, singels ,dekjes, beugels,beugelriemen aanzetten, en begon gelijk met passen van de zadels, ( agnes *lepeltje* was er ook bij, en die heeft wat meer verstand van zadels dan ik, en zij had niet echt het idee dat hij erg kritisch keek, ik zelf ook niet maar ben ook een echte leek op dat gebied! )
Gelukkig was mijn instructrice er ook bij die er wel verstand van heeft en mij heeft bekeken toen ik aan het rijden was.
Eerst ging ik rijden op een zadel van JC, ( weet niet meer welk type ) die zat heeeeerlijk, maar was wat meer richting de dressuur, en ik wil allebei gaan rijden, en waarschijnlijk meer springen, dus die viel af.
De volgende, die was ook van JC, die zat NOG lekkerder!
Daarna nog de wintec 2000 geprobeert, maar dat vond ik niet echt wat. Ik had het gevoel dat ik helemaal niks onder me had lopen, kon de bewegingen van KIm niet goed meer voelen... was heel appart!
Ook vond ik de zit heel vlak, niet fijn dus! de wintec 500 heb ik niet eens meer geprobeert omdat die de zelfde vlakke zit had.

Uiteindelijk ben ik voor de tweede JC gegaan, en hier komen dan wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het type: JC saphir
Afbeelding

Afbeelding

de singel die we erbij hebben gekocht:

Afbeelding

Ik had er ook nog beugelriemen bij, maar die hadden ze alleen in pony-maat. Ikheb nogal lange benen dus de beugels zaten bij mij op het laatste gaatje, dat zou een beetje zonde zijn, dus had ikliever paarden beugelriemen. Die had hij alleen niet bij zich dus die worden maandag nog even gebracht!

Dat was het wel weer

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:23

wat een mooi zadel en geloof ook best wel dat die lekker zit
veel plezier ermee

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:30

hee leuk!!
wie kwam er passen dan?

Vond je dat ze niet goed keken?

Bij mij wel.. alles passen enz

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:43

Gaaf zadel zeg

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:57

Het zadel ziet er leuk uit!
Ben opzoek naar een leuk (dressuur)zadel,
zou je mij het adres van de winkel willen sturen?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:05

Denman schreef:
Het zadel ziet er leuk uit!
Ben opzoek naar een leuk (dressuur)zadel,
zou je mij het adres van de winkel willen sturen?


t zit in hierden!!
(bij Harderwijk)

aan de Zuiderzeestraatweg!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:11

mooi zadel! ik heb ook een JC, maar ik zou niet weten wat voor, heb het nl. bij Azra gekocht

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:12

wauw mooi zadel!! Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:18

Mooi zadel hoor. Het ziet er naar uit dat het heel lekker zit. Nog veel plezier ermee.

En alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:18

mooi zadel veel plezier ermee Tong uitsteken

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:35

Gefeliciflapstaard

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:03

Het ziet er een mooi zadel uit Nu je zit terug bijwerken Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:19

Mooi zadel joh! Ziet er goed uit.
Ik heb ook een JC'tje, een Grand Granat (dressuur) en ben er al een aantal jaren erg tevreden mee.

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:04

Bedankt!!!
Zal daar eens gaan kijken, is mooi in de buurt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:29

Dat zadel zit idd heel lekker, en heeft een gunstige prijs. Vrouwtje bij mij op stal heeft dezelfde!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:00

Alvast gefeliciteerd!! Goede keus. Een JC zit echt wel lekker, volgens mij heeft mijn verzorgpony dezelfde, alleen veel ouder.

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:04

Oeww die ziet er verdacht fijn uit Cool

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:05

Ik heb ook zo'n zadel gehad super maar ik mag niet meer rijden.echt super zadel.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:54

Mooi zadel, ziet er goed uit, en alvast gefeliciteerd met je verjaardag he Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:06

Anne schreef:
Hij kwam daar met heel wat zadels, singels ,dekjes, beugels,beugelriemen aanzetten, en begon gelijk met passen van de zadels, ( agnes *lepeltje* was er ook bij, en die heeft wat meer verstand van zadels dan ik, en zij had niet echt het idee dat hij erg kritisch keek, ik zelf ook niet maar ben ook een echte leek op dat gebied! )


Sinds wanneer heb ik verstand van zadels? Schijnheilig Ik weet alleen dat je op oude zadels geen lange ritten moet maken want dat is niet echt bevorderend voor je kont. Lips are sealed *LOL*
Om te zien dat hij niet zoveel bijzonders deed hoefde je geen prof te zijn hoor. Haha! Toen ie de singel "aanragde"(want dat deed ie) schoot er een singestoot uit zijn hand en sloeg hij zichzelf bijna een blauw oog. Hij had ook wel wat voorzichtiger mogen zijn met aansingelen dus, want als ie dat bij de pony had gedaan waar ik op rijd, had ie nu een flinke hap uit zijn kont. *LOL*
Nou ja, er waren wel maar dingen waar je aan kon zien dat hij niet zo goed was. Of hij had gewoon een slechte dag, dat kan natuurlijk ook. *LOL*

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 17:20

het is maar goed dat Kim zo geweldig lief is Knipoog

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! IK vind het wel jammer dat ik er nog niet op mag rijden... ( nog even een paar daagjes wachten....) En hoop dat hij nog steeds fijn is na een wat langere rit!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:47

Lepeltje schreef:
Toen ie de singel "aanragde"(want dat deed ie) schoot er een singestoot uit zijn hand en sloeg hij zichzelf bijna een blauw oog. Hij had ook wel wat voorzichtiger mogen zijn met aansingelen dus, want als ie dat bij de pony had gedaan waar ik op rijd, had ie nu een flinke hap uit zijn kont. *LOL*


Whoehahahaha .... da's een goeie, nog jammer dat ie zich niet daadwerkelijk een blauw oog heeft gesingeld Tong uitsteken