iemand ervaring met individueel starten, dus niet voor KNF e

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 21:39

Dit is mijn laatste jaar bij de pony's en volgend jaar start ik Ameretto door bij de paarden.
Alleen vind ik het niet meer zo gezellig op de club (je telt alleen maar mee als je goed presteert).

Nu denk ik erover na om dus volgend jaar voor mezelf te gaan starten, dus niet aangesloten bij een rijvereniging. Dus zoiets als nu de NPC.

Maar nu alle bonden gaan fuseren, hoe zit dat dan?
Hoe moet ik dat aanvragen en heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee? (niet aangesloten zijn bij een club dus)

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:42

Volgens mij moet je toch perse lid zijn van een club om wedstrijden te rijden. Maar ik ben blonT dus van mij kan je nix verw8en he Haha!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:53

Yep je moet lid zijn van een club. Maar je kunt ook lid zijn van een club, waarbij je een soort niet-rijdend lid kuht zijn, met stratkaart, waardoor je niet de contributie betaalt voor de lessen etc. maar toch kunt starten.
Dat kan alleen niet bij alle clubs!
Hier in de buurt tenminste heb je de meeste ' kans' bij een club die aangesloten is bij de NBVR.

Wat leuk trouwens dat jij de pony ook doorstart bij de paarden! (ik ook nl.) Ga je dressuren, springen of allebei?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 21:59

OW, maar ik heb wel eens gehoord van de NPC. dat is gewoon een organisatie, maar dan zit je niet bij een vereniging. Verward Iemand ervaring mee???

Enne Rieja, ik ga door met allebei (springen en dressuur). Ik ben nu M springen met 15 winstpunten en ik hoop eigenlijk dat ik nog M blijf tot en met december, anders moet ik M bij de paarden en dat is denk ik best zwaar. Het liefst start ik bij de paarden gewoon in de L met springen.

Dressuur moet niet zo heel veel uitmaken. Zit nu M1 en als het beter gaat (nu ff een klein dipje) dan zitten we het volgende jaar in de M2.

Maar kun je me vertellen of er veel verschil is dan concoursen bij de pony's??

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:09

Er zijn een paar mensen bij ons in de vereniging die wel lid zijn maar minder betalen omdat ze geen gebruik maken van de vernenigings lessen en kampioenschappen.

Zij regelen zelf hun inschrijven enz. Alleen de startkaarten en coupons haalt ze eens in de zoveel tijd bij de stalling op. *LOL*

Dus ze zijn wel lid maar doen er niet mee en betalen iets minder. Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:17

Pffff, bij ons in de buurt is er een groot verschil tussen pony- en paardenconcoursen (we raken btw offtopic, maargoed). Het niveau bij de paardne is aanmerkelijk hoger!
Bij de paarden wordt veel meer ' gereden' als bij de pony' s en moet je echt rijden voor de punten, die komen niet meer zo makkelijk aanvliegen. (oftewel, er wordt strenger gejureerd)

Ik start nu M2-pony's (inmiddels al 10 wp) en ga haar straks in oktober/Nov/Dec nog Z1 starten bij de pony's, en dan bij de paarden begin ik denk ik weer in het M2.
Voordeel kan zijn dan je bij de paarden in het Z op stang-trens mag rijden.....verder zie ik geen voordelen en ik ben heel erg benieuwd hoe het me zal vergaan.
Als je bij het Z-dressuur paarden hier in de buurt gaat kijken zie je allemaal va die kastelen van paarden met een front van hier kom ik.....daar kom ik dan met m'n pony'tje....(ze is wel 1.56 en behoorlijk paardtypisch, maar toch)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 03:14

jep dat kan idd voor de NPC alleen gaan er verhalen rond dat de NPC er helemaal mee stopt.
Mijn tante was NPC jurylid en omdat de NPC opgeheven gaat worden is ze vorig jaar al overgestapt naar de NKB.

Zit er bij jou niet een vereniging in de buurt als de mijne?
Ik betaal 90 piek per jaar en ben dan dus lid.
Ik mag dus mee doen aan de kampioenschappen van deze club en heb een startkaart via hun.
Ze hebben niet eens lessen en je doet alles voor jezelf.
hebt alleen wat met het secetariaat te maken als je op hun eigen wedstrijd wilt starten waar je ookweer korting krijgt etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 05:34

bij ons zit er dus wel zo'n vereniging, hoef je alleen lid van te worden, regel je je startkaart enz mee en verder heb je geen verplichtingen.. ja je moet betalen, maar je hoeft geen lessen te rijden oid

"Some memories are best forgotten"

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 13:22

Ik weet niet of er bij ons zo'n club zit, dat zou ik eens goed na moeten kijken.

Ik kan natuurlijk ook naar een andere (gezelligere) club gaan.

Gisteren tijdens de Levade waren met een hele groep van de club en dan is de sfeer wel goed, alleen merkte ik wel dat de sfeer na afloop (toen de punten tegenvielen) meteen weer zo raar was.
Meteen conclusies trekken van 'het komt door die'.

Nee, dat is niet zoals ik ben. Het liefst wil ik daar zo snel mogelijk weg.....

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:27

Ik ben sinds een jaar lid bij de NBVR (eerst was ik ook KNF). Het verschil is dat ik nu 50 gulden in een jaar betaal en eerst iets van 250 ofzo, en dan moest je ook nog eens bardiensten en allerlei andere veplichte dingen doen.

Nu heb ik met niemand wat te maken, geen gezeur, geen verplichtingen, alleen maar die 50 gulden in een jaar en op wedstrijden die door deze vereniging worden georganiseerd krijg je nog korting ook. Ideaal.

Oja, inschrijven regel ik trouwens helemaal zelf, ik hou er niet van als een vereniging dit voor je doet, al zo vaak gehad dat het verkeerd ging. Ik heb dat liever allemaal zelf in de hand.

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-09-02 16:28 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Gaabje, LuCa88, Trendiction, xSimonee en 23 bezoekers