Uitslag DA

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Uitslag DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 19:28

Vandaag was het eindelijk zover, de DA was weer bij ons in de buurt. Even voor de mensen die het niet weten: We hebben een Belgische DA die lang niet altijd in de buurt is.
Hij heeft een nieuw middel tegen artrose (en ook andere dingen) uitgevonden. En hij heeft ondertussen al heel wat paarden kunnen helpen.

Een half jaar geleden is Magic bij Bosch en Duin ingespoten voor een slijmbeursontsteking, maar daar werd het niet beter van Waarschijnlijk omdat ze ook artrose heeft.

Dus als een soort 'second opinion' kwamen we bij deze 'wonderarts' die veel paarden kan helpen waar de Nederlandse klinieken het niet meer kunnen.

Van nu over vandaag: ik was echt heel zenuwachtig, op een of andere manier had ik er geen goed gevoel over en had er rekening mee gehouden dat we misschien wel nooit meer de sport in kunnen. Daar liep ik al die tijd al mee in mijn hoofd.

Aangezien we gisteren Magic van het land hebben geplukt na een maand hadden we geen idee hoe ze zou lopen. (in het land vaak goed *LOL* )
Eerst op de harde bodem. Magic liep erg stijf voor en heel voorzichtig, dus niet kreupel maar er was duidelijk nog wel wat.

Toen naar binnen op de zachten bodem. Daar liep ze wel iets beter, maar ook niet zoals het hoort.
Dus is hij maar weer begonnen met het inspuiten van zijn 'wondermiddel' Knipoog
Ze was trouwens weer kreupel aan allebei dr voorbenen. Maar met name links, eigenlijk zoals iedere keer.

Als hij met de naald in de benen komt controleerd hij gelijk de gewrichtsvloeistof (synofia). Vorige keer kwam er helemaal niks uit wat een heel slecht teken was, dit keer kwam er wel wat uit, maar nog wel te waterig. Wat wijst op artrose.
Het is nu nog maar afwachten of ze weer goed gaat lopen, maar als het goed is wel.

Een van onze eerste vragen was: kan ze echt nog wel de sport in. Volgens hem kan dit wel, maar alleen met die inspuitingen. De laatste keer was 6 maanden geleden, dat moet nu over 1 1/2 maand nog een keer en dan steeds om de 3 maanden.
Wij hopen dat we die tijd steeds meer kunnen gaan rekken, want het kost toch handen vol geld.

Ook vroegen we of we nog konden springen (gewoon voor de lol, rond een metertje) ook dat mogen we gewoon blijven doen.

Mijn gevoel hierover is erg dubbel. Artrose is natuurlijk nooit leuk/goed, maar er is wat aan te doen. Alleen hopen we de inspuitingen steeds meer te rekken, want zoals ik al zei het is niet goedkoop.

Ook willen we Primeval gaan halen, we horen daar goede verhalen over en we kunnen het natuurlijk proberen.

Hoe het verder gaat lopen weet ik dus ook niet, weet nog steeds niet of ik blij moet zijn of niet.
Ik houd jullie op de hoogte


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:39

Tja, als ik niet weet of jij blij moet zijn, weet ik ook niet wat ik moet zeggen of vinden. Het is iig fijn dat je direkt waarschijnlijk weer kan rijden en zelfs springen! (um 1 metertje vind ik al hoog zat hoor Tong uitsteken)

Wat gaan jullie nu met haar doen? Weer beweging geven en zo opbouwen of moeten jullie nog wachten? Wanneer zal je weer kunnen rijden?

Ik hoop dat dit goed werkt!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:58

Ik heb ook hele goede resultaten gezien van Primeval, dus zeker een aanrader.
Hopelijk dat zijn optimisme gerechtvaardigd is en ze weer aan het werk kan.
Wanneer mag je weer wat gaan doen?
Ik blijf gewoon nog even vrolijk verder duimen hoor, net zo lang tot je de ring weer in rijdt. Knipoog

Navragen is beter dan afvragen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:33

dat is niet goed....hopen idd zoals je zegt dat ze snel beter kan worden...ik heb ook iets gelezen over primval...daar staat ook dat het een beetje helpt tegen atrose ( zo ver ik nog weet Bloos )...hopen dat ze er snel bovenop komt *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:04

Primeval is inderdaad een goed idee. Ik vind het superspul, maar ook erg aan de prijs! Hopelijk kan Magic met die inspuitingen weer gewoon goed lopen! Wel zielig hoor, stalrust na die maand buiten, maar ja het is voor haar eigen bestwil! Ik duim met je mee, en heb er zelf wél een goed gevoel over!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:47

Bloos:o:o Ik weet ook niet zo goed of ik nou blij voor je moet zijn of niet... Ik hoop in ieder geval dat het nog goed komt, en ja idd jullie dierenarts kosten zullen wel hoog op gaan lopen. Maar alles voor die lieve beeldschone knappe merrie van een Magic Haha!...

Ik hoop echt dat het nog goed komt, voor zover het nog goed kan komen...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 21:52

Bij het medicijn mag je na 1 dag stalrust, 1 dag stappen en 2 dagen rustig aan alweer beginnen en daarna oppakken.
Omdat Magic nu zo'n 2 maanden niet gereden is pakken we wat rustiger op.

Nou Jasmijn, nog even en jij bent je duimen kwijt Knipoog
Nu maar hopen dat je duimen het waard is.

Esme, Magic leek best tevreden weer in haar stalletje. Hoe ze op dr stro afvloog niet normaal, maar wel lachwekkend Haha!
Ach het is maar voor 1 dagje, tuurlijk gaan we morgen wel even om te poetsen Ach gut (en te knuffen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:12

bou ik ben blij voor je dat het zo goed werkt ook als is het natuurlijk jiet leuk dat ie artrose heeft

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:55

Jur stond ook op Primeval, in het begin had ik het idee dat het veel deed maar later had ik niet het gevoel dat ze anders zou gaan als ik het niet zou geven. Mijn DA werkt ook met een biosensor en zij zei dat ik het niet hoef te geven. Dus ze staat momenteel nergens op.

Ik heb je vandaag gezien dus heb alles al gehoord, gelukkig klonk het toch ook wel positief omdat je toch de sport kan blijven beoefenen. Fijn dat je nu ook weer rustig aan mag beginnen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:35

Ik ken een paar paarden die het heel goed doen op Primeval.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:06

Antoinette schreef:
Aangezien we gisteren Magic van het land hebben geplukt na een maand hadden we geen idee hoe ze zou lopen. (in het land vaak goed *LOL* )
Eerst op de harde bodem. Magic liep erg stijf voor en heel voorzichtig, dus niet kreupel maar er was duidelijk nog wel wat.

Toen naar binnen op de zachten bodem. Daar liep ze wel iets beter, maar ook niet zoals het hoort.
Dus is hij maar weer begonnen met het inspuiten van zijn 'wondermiddel' Knipoog
Ze was trouwens weer kreupel aan allebei dr voorbenen. Maar met name links, eigenlijk zoals iedere keer.

Ook vroegen we of we nog konden springen (gewoon voor de lol, rond een metertje) ook dat mogen we gewoon blijven doen.




Springen met een paard wat zelfs zonder werk pijn in de voeten heeft? Zie je eigen zin "in het land vaak zelfs goed" Dus ook momenten dat ze niet zuiver loopt, dat zijn tekenen van pijn.
Ik krijg het gevoel van ik doe alles zolang ze maar in de sport kan lopen, oftewel langleve de sport
Laatst bijgewerkt door Belker op 04-07-03 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:26

Wie was die arts? Ben ik wel nieuwsgierig naar als het zo'n speciale is Ik ken wel een Belg die ook inspuit maar die is volgens mij geen bevoegd dierenarts). Ik zou echt wel heel voorzichtig zijn met rijden.
Misschien kan je ook wat info opzoeken over duivelsklauw, dat wordt bij dieren en mensne ook gebruikt bij Artrose.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:11

Goed zeg! veel succes verder! We duimen Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 10:35

Belker"]

Springen met een paard wat zelfs zonder werk pijn in de voeten heeft? Zie je eigen zin "in het land vaak zelfs goed" Dus ook momenten dat ze niet zuiver loopt, dat zijn tekenen van pijn.
Ik krijg het gevoel van ik doe alles zolang ze maar in de sport kan lopen, oftewel langleve de sport
[/quote]

Nou het was eigenlijk zo dat ze in het land helemaal niet kreupel heeft gelopen.
En als jij denkt dat wij alles doen om dat paard maar in de sport te houden en verder niet dan kan ik heel duidelijk zien dat je ons en het paard absoluut niet kent.
Verder heb ik geen zin om me tegen iemand die gelijk zulke conclusies trekt en ons niet kent te verkaren.


[quote="Katrien schreef:
Wie was die arts? Ben ik wel nieuwsgierig naar als het zo'n speciale is Ik ken wel een Belg die ook inspuit maar die is volgens mij geen bevoegd dierenarts). Ik zou echt wel heel voorzichtig zijn met rijden.
Misschien kan je ook wat info opzoeken over duivelsklauw, dat wordt bij dieren en mensne ook gebruikt bij Artrose.


Hij heet Guy van Minnebruggen. Hij is idd wel een bevoegde dierenarts. Ik zal eens kijken over duivelsklauw Knipoog

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:48

Primeval bevalt echt geweldig> Trammelant kon echt niet meer lopen, die heeft het een half jaar gekregen en staat nu weer helemaal zonder, terwijl hij weer blaakt van energie en voor zijn doen (26 en met pensioen) weer prima loopt.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 14:32

We hebben net een emmer Primeval gehaalt. Met wat muesli, daar heb ik een mooi mix met primeval, knoflook en wortelen (beetje water tegen het stuiven). Et voila Haha!

Alleen vond Magic de muesli het lekkerst geloof ik, ook het water met primaval was helemaal weg. Alleen de wortelen moesten nog, maar misschien zijn die als toetje Verward Lachen

En nu maar hopen dat ze er wat aan heeft Party!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:42

Is inderdaad een beetje dubbel.

Hopelijk helpt het een beetje en kunnen jullie straks weer een beetje aan de gang zonder pijn en problemen

In ieder geval veel succes!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:09

Ik denk dat ik die DA ken, heeft ie toevallig een auto met als nummerbord eerst 3 letter HQG? haha ja dat viel me nml op, want op de springstal waar ik toen was, liep ik een ker of 20 langs zn auto met paarden binnen&buiten zetten, heeft dacht ik een stationwagen met achterin allemaal DA-spullen, en zelf heeft ie geloof ik grijs haar?

wonderdokter noemen we hem op stal daar!

maar nu maar hopen dat jullie dalijk weer lekker kunnen rijden, zonder pijn!

veel succes!
en Primeval heb ik ook al veel goede dingen over gehoord, zit er aan te denken om het mn pony die spat heeft gehad, en nu zonder echt oorzaak weer kreupel loopt, het ook te geven, maar ja het is zo duur he!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:41

Belker schreef:

Springen met een paard wat zelfs zonder werk pijn in de voeten heeft? Zie je eigen zin "in het land vaak zelfs goed" Dus ook momenten dat ze niet zuiver loopt, dat zijn tekenen van pijn.
Ik krijg het gevoel van ik doe alles zolang ze maar in de sport kan lopen, oftewel langleve de sport


Ik kan het toch niet laten om hier eventjes "netjes" op te reageren. Je bent duidelijk iemand die Antoinette niet kent! Als het hun echt alleen maar om de sport en het preseteren zou zijn gegaan hadden ze hun paard AL JAREN geleden verkocht! Als het jou paardje was geweest die dit had, dan zou je ook heel benieuwd zijn naar wat hij nog OP TERMIJN! kan....

Duidelijk een nutteloze reactie dus... het zou toch fijn zijn als mensen eens wat verder kijken dan hun neus lang is, voordat ze vooroordelen over mensen krijgen!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 12:05

Renske20 schreef:
Ik denk dat ik die DA ken, heeft ie toevallig een auto met als nummerbord eerst 3 letter HQG? haha ja dat viel me nml op, want op de springstal waar ik toen was, liep ik een ker of 20 langs zn auto met paarden binnen&buiten zetten, heeft dacht ik een stationwagen met achterin allemaal DA-spullen, en zelf heeft ie geloof ik grijs haar?


De Da die wij hebben heeft geen stationwagen maar een busje. Idd wel allemaal DA spullen achterin, maar dat hebben de meeste dierenartsen geloof ik Haha!
Op zijn nummerbord heb ik niet zo heel erg gelet, was met mijn hoofd bij andere dingen Knipoog

Hij heeft wel grijs haar, maar een beetje, hij is verder kaal. Dus het kan dezelfde zijn ik weet het niet.

'wonderdokter' daar ben ik zelf meegekomen, is meer voor de gein Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:12

hmm ja nu twijfel ik, want hem hem vaker gezien en 1x met een stationwagen, andere keren was ik op stal en zag ik dus niet welke auto buiten stond. maar hij is idd grijs/kaal

maar hij spuit de paarden regelmatig in met vloeistof voor de gewrichten, ook paarden na bv een OCD operatie of die al vrij jong heel groot zijn enz, en dan moeten ze een weekje alleen maar stappen, en daarna lopen ze super, vandaar dat ie wonderdokter wordt genoemd hier Haha!
maar ja mn eigen paarden zijn nog nooit door hem behandeld, beetje een flink prijskaartje hangt er aan geloof ik, en met Q begin ik eerst maar eens met de fysio, en mn pony, ja als ik geld over heb, dan laat ik hem meteen komen, maar ja aan de andere kant....ze staat zonder pijn in de wei en speelt lekker, alleen dat ene achterbeentje wil niet meer zo goed mee..
maar ik hoop dat hij jullie kan helpen!

veel succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 12:14

Ja dank je en jij natuurlijk ook nog succes Haha!
Ik denk toch niet dat het dezelfde is. Hij spuit zover ik weet voornamelijk in voor artrose. Maar er zullen zeker meer van dit soort artsen zijn Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:18

Ik vind Primeval zulk raar spul. Heb de emmer eens bekeken en die meuk is echt overal goed voor. Ook staat op de kleine emmer dat je er 3 schepjes van moet geven, en op de grote emmer het dubbele. Vaaag.... Veeartsen zijn er ook heel wisselend over, de een schrijft het voor, en de ander doet het af als onzinmiddel.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 12:22

Maar ja ik denk dat je dat bij alle middelen, DA en klinieken zal houden. Tot nu toe heb ik er veel goede ervaringen over gehoord en veel positiefs over gelezen. Het is iig het proberen waard.

We zullen het zien in de toekomst Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:28

Zep, Trammelant is er iig super van opgeknapt. Vorig jaar gaven we hem nog maximaal de zomer (op zware pijnstillers) en nu geniet hij heerlijk van zijn gezinnetje (Raimaer + zoon Haha!) dat hij beschermt tegen enge paarden *LOL*

Renske, bedoel jij Dimitri?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cas10, cindyy_1993, Coalizione, Googlebot, Josien_, journee, Mark0919, sterregoud, xdesix en 40 bezoekers