pony wordt vaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

pony wordt vaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:10

ik heb 2 pony's en ik neem ze niet altijd allebei mee, en als ik met mijn ruin wegben ( ook al ben ikb uiten in de bak aan het rijden(ze kan hem dan zelfs nog zien) begint ze door dr stal te rennen,Als ik haar bovendeur niet dicht doet dan beukt ze de deur eruit.Ze is echt niet bang ofzo, maar ze blijft maar doorgaan en vooral als het warmer weer is drijft ze helemaal van het zweet...Ik kan eten of wat dan ook in dr stal leggen , ze eet dan wel iets maar stopt niet.

Het is gewoon verwend gedrag want zodra ik haar de wei in doe is ze rustig....maar als ik haar kalm probeer te krijgen lijkt het wel alsof ze het niet merkt...als je roept ofwat dan ook ze blijft gewoon doorlopen...weten jullie of ik hier iets aan kan doen??

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:40

misschien is ze bang dat ze alleen achter gelaten wordt..
maar het kan ook vragen om aandacht zijn.. als dat het is moet je het echt negeren..

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:54

Het paard van Richtje heeft dat ook heel erg gedaan, zelfs zo erg dat ze met haar voorbenen in de voerbak hing.
Het paard werd zelfs gevaarlijk en walste overal overheen.
Nu de paarden en nieuwe stal hebben, gaat het eigenlijk vrij goed. We hebben het gewoon genegeerd en haar constant weer op stal gezet als het andere paard weg moest. De eerste keren was echt een drama, maar je zag het per week minder worden. Nu staat ze gewoon op stal en hinnikt ze af en toe.
Soms heeft ze nog wel eens van die dagen dat ze helemaal kan flippen, maar dat is dan meestal snel afgelopen.
Veel succes ermee en ik hoop dat het minder wordt.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:56

Mijn jaarling heeft sinds vorige week een vriendje die bij haar staat. Zondag zijn we met hem op buitenrit geweest, maar voor we weg raakten was het totale paniek bij haar. ROEPEN, rennen, schreeuwen deed ze, en hij terug naar haar, en maar draaien (zadel zo maar 's op) Clown ... volgens mij is het verlatingsangst, maar ze zal het moeten leren.