Poep-en plasvlekken op een overo met HEEL VEEL wit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Poep-en plasvlekken op een overo met HEEL VEEL wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 19:38

Wie kan mij een tip geven?
Mijn paint ligt veel in de stal en hoe schoon ik de stal ook probeer te houden Vork ze krijgt het altijd voor elkaar om de volgende dag vrolijk met gigantische poepvlekken op haar hoofd te ontwaken. Hoe krijg ik dit schoon? heb al die blauwe shampoo geprobeerd maar dat werkt niet goed.

Wie heeft er een idee??


ChicaChique1
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:59

Er bestaat een speciale spray. Die spuit je erop, even inwrijven, op laten drogen en wegpoetsen.

Werkt geweldig, vooral even snel voor een wedstrijd. Vraag me niet hoe het heet, een goede ruitersportzaak heeft het zeker wel.

Biotex goed verdunt werkt ook heel goed, mag je alleen niet te vaak doen!

Groetjes, Anita


DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:09

Staat je paard op houtkrullen of op stro. Van houtkrullen blijft een paard meestal wel schoner. Verder kan een Sleazy helpen.

Een schoon paard is natuurlijk wel mooi, maar is het ook altijd nodig. Voor een wedstrijd OK, maar voor 'gewoon' Verward

Van allerlei middeltjes ben ik niet zo weg, zeker niet als ze 'agressief' zijn. Meestal staat er niet precies op wat er in zit en soms is het middel erger dan de kwaal Haha!

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:10

Ook welkom op Bokt trouwens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:25

En krijg je het er met een poetsblokje (zo'n SlXblok) ook niet netjes vanaf, zonder dat er vlekken achterblijven? Werkt bij Mileen goed, maar die is van zichzelf natuurlijk al geel.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:25

ag als ik elke dag mijn paard moet wassen ben ik meer geld kwijt aan shampoo dan aan de stalling.
en het is en blijft een paard dus ik laat hem daarin lekker zijn gang gaan alleen als het echt te erg word was ik hem.
rollen na het rijden en dan ze stal in en de volgende dag poetsen helpt wel een beetje maar ja het hoofd he blijft een probleem in de winter kan je wel zo'n speciaale deken kopen die om het hoofd gaat denk wel dat je weet wat ik bedoel Lachen (toch)
en in de zomer nou ja maar gewoon zegen dat je een 3 kleur paint hebt
als je zwart wit hebt dan zoals mijn paard dan zeg ik dat dat bruin erbij hoort Lachen
succes met het poetsen en veel plezier op bokt

groetjes vrolijk Lachen Lachen Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:39

spooky is ook zo'n ramp
net gewassen en dan lekker rollen in zijn stal.Frusty

maar het is mijn eigen schuld.
hij heeft ooit eens gehoord dat ik graag een buckskin paint wil, en spooky is zo lief Lovers dat hij iedere dag weer probeert om aan mijn wens te voldoen Haha!

ik was alleen als het echt moet
een schuurblokje helpt goed. en voor een wedstrijd gaat hij helemaal schoon in een pyama met slaapmuts en pantoffels Clown

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:05

Borstel er over en verder 'slijt' het wel... alleen voor de show fanatiek wassen. Al dat gewas en gespray is heel niet nodig, het droogt de huid alleen maar uit en kost klauwen met geld, en morgen is'ie toch weer vies...
'Tuurlijk hoeft je paard er niet als een onverzorgd monster bij te lopen, maar als je je paard regelmatig poetst ziet'ie er, ook met een incidentele gele vlek, echt wel 'verzorgd' uit.
Dot is mijn super show paard, maar alleen op de show. Ik pak wel haar staart in en probeer schuren van staart en manen te voorkomen (lukt niet altijd), maar ik was haar nooit tussen de shows door. Dan is ze 'gewoon' paard en wordt ze vies (en soms niet zo'n beetje ook!)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:13

Nuala is ook bijna helemaal wit. Ze staat op zaagsel, dat scheelt al heel erg. Als ze echt wit moet dan was ik haar met White Horse Shampoo van het merk Green Horse, werkt perfect. Voor de keuring komt de biotex uit de kast, maar over het algemeen laat ik haar lekker vies zijn en eens in de zoveel tijd een wasbeurt.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 21:33

Wassen is iets wat ik inderdaad liever achterwege laat tenzij echt noodzakelijk Pling , maar haar er elke dag zo bij laten lopen is ook weer niet de bedoeling. Het gaat mij om het liefst een huis-tuin-en-keukenmiddeltje, niet schadelijk voor de huid maar toch doeltreffend. Zo'n blokje haalt inderdaad een deel weg maar bij een bruingevlekte paint vind ik die poepkleur toch niet echt heel frisjes staan en al helemaal niet op haar kaken/wangen. Ze staat op stro maar voorheen in een andere stal heeft ze op krullen gestaan, iets minder maar toch niet dat je zegt wow! Ze presteert het gewoon om elke nacht midden met haar snoet (en als het kan nek) in de warme kussentjes neer te ploffen. Dromen
Zo'n sleazy wil ik misschien ook wel gaan proberen, gaan ze daar niet onder zweten? In de zomer kun je dat beter niet omdoen bij haar denk ik.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:05

Dat spul wat je er op kunt spuiten zit in en groene fles en heeft volgens mij equistar of zoiets. Werkt wel maar niet denderend. Ik laat mijn witte monster maar groen en bruin. Zolang ie niet op show of wedstijd hoeft doe ik er niks aan, alleen een borsteltje. Het is toch zinloos... Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:08

Mijn (s)tinker is ook een smeerpoets. Hij gaat er wel niet met z'n hoofd in liggen, maar z'n hele lijf is een stront en pisvlek nu Boos!. Zelfs de hoosbui van gisteren was niet voldoende doeltreffend . Er zit dan niets anders op dan met de emmer en de borstel met groene zeep aan de slag te gaan tot mijnheer weer BONT is in de plaats van vage vlekken lichter en donkerderbruin Clown

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:12

Een sleazy is inderdaad te warm 's zomers, overdag in de zon. Je zou em nu met die koelere nachten echter wel alleen 's nachts om kunnen doen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:15

Ik denk dat ik de aankoop van een paint toch maar achterwege laat als ik dit lees... Ach ja, ik heb het er wel voor over.. Maar handig is het inderdaad niet, dat wit (wat ook echt wit moet blijven en niet grauw wit/gelig/bruinig) Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 22:16

Ga maar eens rondkijken dus in Sleazyland voor een cool stoffie bijpassend bij mijn paintje.
Thanks voor de tips

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 22:17

Ach Gera, zo heb je elke dag weer een andere paint met al die kersverse vlekken hier en daar. Houd het spannend Lips are sealed

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:44

Ik zweer bij sisal poetshandschoen, zeker bij het hoofd comfortabeler voor het paard als zo'n blokje (wat overigens ook goed werkt).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:43

Een sleazy, is dat zo'n soort lycra muts voor over het hele hoofd?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:19

Paard buiten laten lopen dag en nacht.
Toen mijn fjord nog op stal stond was ie altijd vies en nu hij buiten loopt is ie altijd schoon. Okay wel stoffig maar als je dan een wedstrijd hebt moet je toch wassen.

Verder als shampoo groene/vloeibare zeep gebruiken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:58

Quarter kopen, hihi Knipoog . Mijn vorige paard was ook een overo met veel wit en ik weet dat het heel frustrerend is als je hem van top tot teen hebt gewassen voor een wedstrijd en dan kom je de volgende dag... Zelfs met deken enz. op wist ze extra vlekken te creeren.
Groetjes en veel wasplezier

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:46

mijn schorre-morrie zat vanavond helemaal onder de blubber, ik dacht eerst dat ie verkampt was, maar toen keek ik goed en toen was ie het toch! Hij heeft op al z'n wit een vreemde groene gloed, zou ie soms in het gras liggen rollen???? Of hij is aan het schimmelen *aarrgghhhh*

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:11

Whoehahahaha ... Dan heb ok ook een vierkleur, of vijfkleur!!!! Spix was vanavond Chocoladebruin-wit-zwart-stront/pieskleur-groen bont Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:35

Ik vind de vlekken van mijn paint ook vaak zwaar frusterend!(uuuhm,...die poep/piesvlekken welteverstaan!)
Iedere week het hele paard wassen;daar heb ik ook de tijd niet voor en is ook nog niet goed voor de vacht.
Als het zo'n weer is zoals de laatste 2 dagen(regen,regen,regen),dan zet ik haar ook /juist buiten,samen met mijn andere paard en dan worden ze zo fijn schoon dat ik ze nog nauwelijks hoef te poetsen voor het zadelen.
Ze staan(nog) in de rijbak buiten,dus als ze veel rollen,dan schuurt het zand ze ook goed schoon.
Andere tip;Als je haar/hem van stal pak;ogen dicht,op de tast poetsen,zadelen en hop snel erop!!! Haha! Haha! Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 22:15

haha kijk JJ das een volgende optie.... ehum of doe ik dat nu al eigenlijk...

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:16

Wat helpt op een show is de gele plekken inpoederen met babypoeder en na de show de poeder weer uit de vacht borstelen. Is hij tijdens het showen mooi wit en na het poetsen kun je je paard weer gewoon buiten zetten. Babypoeder tast de waterdichtheid van de vacht niet aan je het er goed uit borstelt.

Een glimlach kost minder dan electriciteit maar geeft meer licht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toushie en 6 bezoekers