20.55 uur. Ontstoken kaak. Pijn! Wat kan ik doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

20.55 uur. Ontstoken kaak. Pijn! Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:00

Heeeeeeeeelp!

Mijn kaak is ontstoken. Drie keer zo dik en een gekmakende pijn. Mijn tandarts laat me gewoon barsten. Hij gaat maandag op vakantie en daarom mocht ik vanmiddag niet langskomen. Ik ben 7 augustus aan de beurt

Inmiddels wordt de pijn steeds erger. Ik loop al uren te ijsberen. Zit al aan mijn tax qua aantal finimal dat ik op 1 dag mag hebben, dus kan niks pijnstillends meer verzinnen.

Oh.oh,oh hoe moet ik de nacht doorkomen?? Iemand tips?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:03

Een andere tandarts bellen? Eentje die dienst doet?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:04

Gewoon even naar de eerste hulp gaan?? Ik weet dat de mensen het daar niet echt leuk vinden, maar als je echt zo'n pijn hebt dat eht ondraaglijk wordt zou ik toch echt even afreizen naar het ziekenhuis.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:05

heb de doktersdienst al gebeld, kunnen niemand te pakken krijgen. Ik moet tot morgen wachten en dan hopen dat ik ergens terecht kan. Ik sta echt gewoon om 8 uur bij mijn tandarts op de stoep. Hij maakt maar tijd voor me.

Wat ik me afvraag: hoeveel kwaad kan het om eenmalig 10x Finimal op 1 dag te slikken ipv de toegestane 6?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:12

Naar de EHBO van een ziekenhuis rijden is misschien nog een optie.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:16

Ik heb wel eens op tv gezien dat iemand met een ontstoken kaak gewoon naar de EHBO ging. Daar werken ook kaakchirurgen en die moeten dat ook op kunnen lossen.
Van mezelf weet ik nog dat toen mijn HA geen röntgenfoto wilde laten maken ik gewoon 3x naar de EHBO ben geweest. Ik heb het ze uitgelegd (jankend van de pijn) en ze waren heel vriendelijk en hebben die verdomde foto's gewoon gemaakt en me daarna met zware pijnstillers naar huis gestuurd (had het dus idd gebroken en mijn HA maar zeggen dat die pijn wel meeviel, jaja, ik kon niet eens zitten man!).

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:46

Hoe kom ik de nacht door? Nou Bokkend!

Heb toch nog maar een finimal genomen. 2 of 3 meer dan toegestaan zal toch niet dodelijk zijn?

Ik hoop het tot morgenochtend uit te zingen. Waardeloze tandarts. Is al de 2de keer in een jaar tijd dat hij me zo laat zitten. En ik ben een maand geleden nog op controle geweest. Particulier verzekerd, dus daar ligt het ook niet aan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:52

Neem 4 paracetamol met codeine 500/20 + 4 ibuprofen 400. Dan kom je in ieder geval de nacht door. paracetamol kan je bij de dienstdoende dokter op recept krijgen. Ibuprofen bij de dienstdoende apotheek waar je de codeine ophaalt krijgen.

Alleen.... kijk wel uit met die doses Finimal.

Van de codeine ga je lekker slapen, van de rest gaat de pijn weg.

STerkte.

Om je gerust te stellen (ik schaam me wel hoor) ik heb een tijd geleden 1 hele strip genomen. Is 2000 mg paracetamol en 200 mg codeine. Niets aan de hadn. Maar niet nog een keer doen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:57

Fasel schreef:
Ibuprofen bij de dienstdoende apotheek waar je de codeine ophaalt krijgen.



Ha! dienstdoende apotheek. Dat geloof je niet. Dat hebben ze hier in het dorp afgeschaft sinds 1 maart, kom ik net achter. Ben alle apotheken afgereden in de hoop aan Ibuprofen te komen. Mooi niet. Moet 20 km rijden. Of tot morgenochtend wachten. Nou laat maar zitten dan. Dan trek ik zo wel een fles wodka open Cool (grapje, heb ik niet eens in huis!)

Ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen waar ik belasting voor betaal. Je zou maar echt iets mankeren in dit land

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:16

Allemachtig wat een ellende zeg. Geen bokker in de buurt die het heeft????

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:17

Ijsblokjes hielpen mij bij een wortelkanaalonsteking jaren geleden....

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:26

ja ik heb gelukkig veel flesjes Spa blauw in de koelkast liggen en dat werkt wel pijn verzachtend. Ik heb er al 6 op (3 liter water dus!) Is volgens mij ook wel gezond Tong uitsteken

Nou ja, het is elk geval erg fijn om het leed hier van me af te kunnen schrijven.

Bedankt allemaal

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:28

Ijs helpt nog beter dan water....

Kun je bij een dokter geen pijnstiller krijgen?

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:37

tja dokter.

Ik belde mijn huisartsenpraktijk vanavond. Kreeg uiteraard een antwoordapparaat. Dat ik naar de huisartsenpost van deze regio moest bellen. En net als ze dat nummer gaan opnoemen komt er een storing op het bandje. Echt waar alles zit tegen Scheve mond

Ik realiseer me hoe ongeloofwaardig dit klinkt. Bel maar 035-6014545. Elke keer opnieuw verbreekt de verbinding als ze net het nummer gaan noemen......

Heb uiteindelijk wel een assistente aan de lijn gekregen die mij weer terugverwees naar de tandarts. Want de huisarts kan niks doen aan een kaak.

Het lijkt hier wel een derde wereld land

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:43

Je moet echt even naar de eerste hulp gaan, daar moeten ze je gewoon helpen. Die pijn die jij hebt heb ik ook is gehad en echt ik krijg liever nog een kind dan dat ik dat nog eens mee moet maken. Als het goed is en je belt nu je tandarts moet je een nr krijgen van de dienstdoende tandarts, anders echt naar de eerste hulp gaan hoor. Zo kan je de nacht niet in. En niet te veel pijnstilleras nemen hoor is heel slecht voor je er is niet voor niets een maximum aantal. SUCCES!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:08

Als je kaak nog ontstoken is, dan kunnen ze waarschijnlijk heel weinig doen, behalve pijnstillers voorschrijven. Heb je al je vrienden en kennissen in de buurt al gebeld vooor pijnstillers? Je kunt sowieso wat ijs met een theedoek erom tegen je kaak houden.
Sterkte!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 05:11

het wordt weer licht.

Aan alle nachten komt dus toch wel weer een einde.

Geen oog dicht gedaan, de hele nacht de klok vooruit zitten kijken.
Oh, wat een pijn........een horror nacht dit.

Over max 3,5 uur moet ik toch ergens in een tandartsstoel kunnen liggen? Ik heb er nog nooit zo naar uit gezien Scheve mond Frusty

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 05:36

Goh meid, stekrte. Je blijft er nog koel onder :/

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:44

He Fasel, heb jij geen slaap Verward Ben je nu wel bij een arts geweest? Ik heb het niet gezien gisteren, maar een coolpack helpt idd heel goed, maar ik was allang naar het ziekenhuis gegaan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:50

Hoe is het nu afgelopen????

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:39

Ik had nog wel 1 pil Diclofenac liggen. Vrij heavy spul, maar ik had met een gebroken rug NERGENS last van. Of het dan ook tegen een ontsteking helpt weet ik niet. Ik had ook nog wel wat paracetamol, ibuprofen en weet ik het wat liggen (paardrijden is levensgevaarlijk Tong uitsteken ). Tsja, ik noem het niet voor niets hier in de buurt 'het gat in de randstad', mijn HA is ook onbereikbaar, apotheek is ook een kilometer omrijden als het buiten openingstijden is, dus ik ren gewoon naar het ziekenhuis, zit ik potdorie nog geen kwartier van het AZU (iets verder, maar het idee is er), maar daar mag ik dus officieel niet heen (niet mijn eigen ziekenhuis). Ik heb plechtig beloofd nooit meer iets te breken... je wordt er spontaan grijs van!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:59

ben benieuwd hoe het nu met je is....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:20

Ik ook hoe is het nu?

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 14:34

jongens allemaal bedankt voor het meeleven. Dat doet me erg goed.

Nou, update dus:

eindelijk werd het dan 8 uur. Ik zat gewassen en aangekleed klaar om ten strijde te gaan.

Uiteindelijk na heel veel telefoontjes kon ik dan om 12!! uur terecht bij een inval tandarts. Een heel aardige en kundige vrouw trouwens. Hiep hoi voor tandartsen waarbij je je op je gemak voelt

Inderdaad een kaakontsteking, maar tegen mijn jukbeen aan, dus daar kan de tandarts niet bij. Kortom: doorverwijzing naar de kaakchirurg, pijnstillers en antibiotica.

Zo lief, ze vroeg: zal ik je anders gewoon verdoven dan ben je een paar uur van de pijn af. Ik ben nog nooit zo blij geweest om die spuit toegediend te krijgen.

Nu kan ik pas a.s. woensdag bij de kaakchirurg onder het mes..........En tot die tijd met de pijn leren omgaan...............

Nou ja, het zal wel ergens goed voor zijn. Karaktervorming of zo Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:49

Waargh, tot woensdag nog? Dat is we heel lang. Ik had een tijd terug aangezichtspijn, en toen werden voor de zekerheid mijn verstandskiezen eruit gesloopt. Zei die man ook: ik verdoof je even extra, dan heb je een tijdje geen last. Maa..ik kan daar niet goed tegen dus ik viel zo plof op de grond. Ik was zijn eerste patient dioe flkauwviel voor de behandeling Lachen
Hou je taai en anders stuur ik je wel wat naproxen toe Knipoog