Sh*t! Waneer stopt de ellende nou eens!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Sh*t! Waneer stopt de ellende nou eens!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 20:14

Het is niet te geloven wat er allemaal met mijn paardjes gebeurd!
Het begon allemaal met Kevin, een paar maanden geleden haalde hij zijn lip open, die lag er half af, kon niet meer gehecht worden dus hebben ze het losse stuk maar weggesneden, so far so good, hij kan daar prima mee leven.

Toen Mambo, een klein wondje op zijn achterbeen maar hij kon niet meer lopen.
Na ontzettend veel heen en weer gedoe met de veearts en andere veeartsen erbij bleek hij een botvlies ontsteking te hebben, dat is nu 9 weken geleden en hij is nog steeds herstellende.....

Toen Freddy, 1 dag koliek, gelukkig niet al te ernstig maar de volgende dag door alle stress heeft het arme ventje weer een epilepsie aanval gekregen, het duurde een week voor hij weer een beetje op krachten was.

Toen Kevin weer, van de een op de andere dag stok kreupel aan zijn achterbeen, hoefzweer, gelukkig kwam de smid de volgende dag toch dus de VA hoefde er niet al te veel aan te doen, de smid heeft het opgelost.

Dezelfde dag liet ik Eirian scannen omdat ze gedekt was door Mambo, volgens de VA was de vrucht te klein en moest ik er rekening mee houden dat ze het ging afstoten........ze zat op 16 dagen en volgens de VA was het 14 dagen en dat kon dus niet goed zijn......

En nu, 3 weken later, weer Kevin.....Gisteren haalde ik hem uit de paddock en hij liep niet echt lekker, hij liep helemaal scheef achter mij, net als hij deed met de hoefzweer dus ik meteen die hoef weer in de biotex en maar hopen dat het goed zou komen, NOT!
Vanmorgen zou ik hem uit zijn stal halen voor zijn biotex badje maar hij kwam de deur niet meer door, viel tegen de muur aan en kon maar met moeite blijven staan, foute boel! Ik zag al dat ik met het verkeerde been bezig was want zijn rechter voorbeen begon dik te worden, biotex dus maar naar voren verplaatst, geen idee of het een hoefzweer is maar baat het niet, het schaad ook niet.
VA gebeld en die komt er niet uit......... zijn been is inmiddels helemaal aan het oplopen en de pees is ook behoorlijk dik geworden, warm en alles wat je aanraakt is pijnlijk.
De VA heeft met zo'n tang zijn hoef gevoeld en de hele hoef is pijnlijk, op 3 plekken extreem pijnlijk maar hij kan niet zeggen wat nou het probleem is.
Ik moet doorgaan met het weken in Biotex en maar duimen dat er een zweer zit en dat die doorbreekt, de VA vond het geen goed idee om die hele hoef te gaan uitgraven, dat zou meer kwaad doen dan goed, is het geen zweer zou het probleem dus in de pees kunnen zitten en ben ik verder van huis, hij heeft uiteraard weer een shot antibiotica gehad (ik geloof dat hij nu wel voor de komende jaren genoeg heeft) en ik moet hem afspuiten en proberen af te stappen zodra hij zijn stal weer uitkan.
Is het Zaterdag niet beter komt de VA weer.
Ben erg benieuwd wat hij nu weer heeft, het zijn de laatste tijd bij mij op stal allemaal van die mysterieuze blessures.......

Gelukkig ook nog goed nieuws, nu de VA er toch was heb ik meteen Eirian nog even laten scannen om zeker te weten dat de vrucht er nog zat....Goed nieuws, ze zit op 6 weken! (klopt precies want gisteren was het idd. 6 weken) en het zit 100% goed! Toch weer een zonnestraaltje tussendoor Haha!
Ik dacht dat ik op de scan een hartje zag kloppen, kan je dat eigenlijk al zien op 6 weken? of heb ik iets anders gezien? (was te overdonderd om het te vragen )

Nou, ik hoop maar dat Kevin voor Zaterdag wat beter is en dat er aan alle ellende nu eens een eind komt Huilen

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:20

Zou Kevin door een steekbeest op zijn been gestoken kunnen zijn? Deze reactie had een paard bij ons op stal ook en die was dus op het been gestoken.
Misschien heb je er wat aan. Sterkte in ieder geval.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:22

tjeee wat vervelend allemaal echt een pech tijd maarre nu komt er een veulentje YEAH en dat maakt een heleboel weer goed tog?

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:26

wat rot voor je paarden!
maar toch leuk dat je er een veulentje krijgt!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:58

Jeetjemina joh, het zit jou en je paarden écht niet mee Verdrietig

Maar wel heel gaaf dar Eirian toch drachtig is, gefeliciteerd! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:01

Nou zeg, idd veel pech
Beterschap voor je paardje

Maar ook gefeliciteerd Lachen

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:04

Bah, wat een ellende allemaal!

Maar het is heel goed mogelijk dat je een hartje hebt zien kloppen, dat kun je inderdaad al zien met 6 weken

Extremely rare and Beyond Compare

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:36

Ik denk dat ik met het vermoeden van een hoefzweer liever probeerde mijn hoefsmid er weer bij te krijgen dan de veearts. Hoefsmeden hebben vaak met zoiets te maken, tenminste die van mij wel en zijn zeer bedreven in het opsporen ervan. Als je hoefsmid tijd heeft, zou ik die erbij halen, dat had de vorige keer toch ook goed gewerkt?
Verder een geluk dat Eirian toch drachtig is en dat het goed gaat!
Succes in elk geval met je paardjes!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:42

jeetje zeg wat vervelend!! veel beterschap voor je paardjes!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 22:33

Belker schreef:
Zou Kevin door een steekbeest op zijn been gestoken kunnen zijn? Deze reactie had een paard bij ons op stal ook en die was dus op het been gestoken.
Misschien heb je er wat aan. Sterkte in ieder geval.


Daar zeg je zo eens wat, er zijn nu natuurlijk ontzettend veel steekbeesten!
Op zijn pees zit nu ook ineens een bobbel.......
Ik kijk morgen zijn pees nog even aan en zal in iedergeval mijn smid bellen, als hij tijd heeft zal hij wel meteen komen, ik heb een hele goede smid die best begaan is met zijn "klanten" (de paarden dus Haha! )

Jaaaa Maaike! Het is dus toch goed gegaan! Heb ik mij al die weken voor niets zo nerveus gemaakt, ach, vele mensen zeiden al tegen mij, laat moedertje natuur nou maar haar werk doen, dan komt het met het veulen wel goed en idd. het is goed gekomen!
En het is dus toch het hartje wat ik heb zien kloppen, iemand vertelde mij net dat het hartje het eerste schijnt te zijn wat je ziet, schijnt bij mensen ook zo te zijn. Tja, het is mijn eerste dus ik wist niet helemaal wat ik zag maar het geeft wel een ontzettend goed gevoel

Weet iemand of het bij Kevin misschien kan komen omdat hij vanaf Oktober vorig jaar stil staat? Dat hij nu dus ineens steeds maar hoefproblemen heeft bedoel ik dus.
Hij is daarvoor nooit zwaar bereden hoor maar ik ben in Oktober hier naartoe verhuisd en daarvoor werd hij nog wel bereden door wat bijrijdsters, hier is hij toen nog 2x per week bereden voor een paar weken en dat is daarna langzaam minder geworden en nu heb ik geen bijrijdsters meer. Ik kan zelf niet meer rijden door een men ongeluk vorig jaar, mijn rug is niet goed meer maar ik merk aan Kevin dat hij al een tijdje niet echt lekker in zijn vel zit.
Niet dat hij narrig is of zo maar ik merk gewoon iets aan hem, kan het niet echt onder woorden brengen wat het precies is.....
Ik heb al met mijn vriend afgesproken dat we hem als zijn been weer beter is weer samen op gaan pakken, hij in het weekend en ik door de week (mijn vriend is alleen in het weekend thuis) ik zal dan voor het grootste deel stappen maar dat is ook goed voor Kevin en ik train mijn rugspieren dan ook nog extra, ik zal er eens toch weer op moeten Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 07:08

Hè bah bah bah! Wat een nieuws weer. Boos!
Ik hoop voor je dat het allemaal wat afzakt en toch mee blijkt te vallen. Ik zal er in ieder geval héél hard voor duimen!

En wat Eirian betreft.. geweldig dat die nu toch zeker weten drachtig is. Zal mij benieuwen wat daar volgend jaar uit gaat komen. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:11

veel pech zeg, hopelijk komt het allemaal snel goed!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:15

Sjips, dat is een hele opsomming...
Ze hebben altijd wat die beesten...
Sterkte ermee!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:27

ja, erg is dat he? Soms heb je van die periodes dat alles tegelijk komt. Onze paarden hebben dat ook, het gaat maanden goed en dan in ene uit het niets mankeert eerst de een wat en een tijdje later de nader. Gelukkig gaat het allemaal wel weer over. Maar het is niet leuk. Succes in ieder geval.

...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:38

Jeetje wat erg!Heel veel beterschapjes voor je paardjes en vooral voor Eirian en jij natuurlijk ook.En heel leuk dat het veulen komt!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:41

Nou, dat is niet zo mooi al die kwetsuren bij je paardjes. Hopelijk zal het snel allemaal weer wat beter met ze gaan.
Maar wel leuk dat je er over een tijdje een veulentje bijkrijgt.
En succes met het oppakken van Kevin, kijk je wel uit met je rug?!!
Kan ik hieruit concluderen dat het niet doorgegaan is met dat meisje dat Kevin zou gaan rijden?

Veni, vidi, vici

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:44

Dat heb je nou altijd hè, dat alles tegelijk komt. Gaat er 1 ding mis komen er meteen weer vervelende situaties bij. Gebeurt bij mij ook altijd.
Maarrrrrrr.... Ben heel benieuwd wat Eirian (Olly hihi) voor een veulentje krijgt. Zorg maar dat je een digitale camera hebt, om ze op bokt te zetten Knipoog


veel succes, met Freddy, Mambo Kevin, Eirian enz enz. hihi Pling

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:41

he het is ook altijd wat met paarden he??

fijn voor je dat eirian drachtig is en nu maar hopen dat het met kevin gauw weer beter gaat

sterkte

ONDERSCHRIFTLOOS


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:00

Ah wat banketstaaf zeg!!! Jij hebt wel lekker alles tegelijk weer zeg...

Ook wel weer goed nieuws tegelijk natuurlijk alleen jammer dat het niet alleen goed nieuws kon zijn maar dat het nu een beetje wordt overschaduwt(schrijf je dat zo eigenlijk goed?)door al dat slechte nieuws.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:44

Och joh, het is altijd wat met je lieverds! Sterkte zeg, echt balen dit. Laten we duimen dat het 'gewoon' een steekbeest is geweest.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 15:10

sandra1977 schreef:
Nou, dat is niet zo mooi al die kwetsuren bij je paardjes. Hopelijk zal het snel allemaal weer wat beter met ze gaan.
Maar wel leuk dat je er over een tijdje een veulentje bijkrijgt.
En succes met het oppakken van Kevin, kijk je wel uit met je rug?!!
Kan ik hieruit concluderen dat het niet doorgegaan is met dat meisje dat Kevin zou gaan rijden?


Ja, dat gaat nog wel door, tenminste, als ze haar vader om kan praten, het is Merel, Axeltje hier op Bokt, ze wil heel erg graag dus dat komt wel goed alleen is ze nu (weet niet of ze al weg is) een maand op vakantie dus dat komt nog.
Hihi, ik zal goed uitkijken met mijn rug en gelukkig kan Hans ook heel goed rijden dus hij kan dan mooi in het weekend wat meer met Kevje doen.

Hee, René, ik zat even heel vreemd te kijken! Ik denk hoe weet iemand hier nou dat ze een tijd Olly is genoemd? Haha! Heb net in je profiel gekeken en zie dat je de vriend van Anke bent Haha! was me nog niet eerder opgevallen!

Nou, het is in ieder geval geen steekbeest bij Kevin geweest, helaas, wat het wel is weet ik nog steeds niet, zijn pees is erg dik en heet en ik moest met hem stappen op de weg maar dat doet hem vreselijk pijn, toen ik met hem over het gras naar de paddock stapte ging hij ineens beter lopen (nou ja, beter....kaaskreupel maar beter dan op het asfalt) dus op het harde kom ik voorlopig even niet meer met hem.
Hij staat nu in de paddock en daar voelt hij zich een stuk beter dan op stal.
Morgen komt de VA weer maar ik denk dat we naar de kliniek gaan met hem want er zit totaal geen verbetering in dus ik wil nu echt weten wat er aan de hand is, morgen ritje kliniek dus.........(blij dat het ook op Zaterdag kan )

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, Jihama, josien_m_, Mark0919, Ruai en 47 bezoekers