staart wassen met wasverzachter en cremespoeling, kan dat kw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 22:03

Heb vandaag Ameretto's staart gewassen met wasverzachter (emmer met warm water en daar een beetje wasverzachter ingegooid) en daarna nog een keer met cremespoeling.
Z'n staart is nu helemaal klitvrij en superzacht, maar ik vraag me af of dat spul wel goed is voor z'n huid.
Ik zag hem vanavond wel een beetje schuren. (alhoewel hij dat wel vaker doet, als ik z'n staart niet heb gewassen)

Ik weet dat er speciale paardenshampoos bestaan, maar weet iemand welke ik het beste kan kopen en hoeveel kosten ze???

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:06

Ik neem meestal eigen merk haar schampoo van het kruitvat met zo min mogelijk extra toevoeging.
Dit gebruik ik alleen op de staart.

Ik denk niet dat het kwaad kan maar ik weet niet wat er na verloop van tijd gebeurt. Vooral als je het vaker doet Verward .

Dat schuren kan van de schampoo komen maar ook misschien om hij een wormen spuit nodig heeft Verward .

ENE SUCCES MORGEN ZAL VOOR JE DUIMEN STUUR JE ME EEN SMSJE ?? Ik ga zondag weer springen nieuwegein landelijk Scheve mond\.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-08-31 23:06 ]</font>

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:08

Als je alleen de onderste driekwart van z'n staart wast, kan hij er in ieder geval geen jeuk van aan z'n staartwortel krijgen, met al het vervelende geschuur als gevolg.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:20

Onze Jimmy-met-superdikke-staart hebben we laatst ook gedaan, het onderste gedeelte met goedkope Konmar shampoo en cremespoeling, het bovenste gedelet emet betadineshampoo, wordt het lekker schoon en ontsmet, dat kan in elk geval geen kwaad. Met betadienshampoo wassen wil btw ook nog weleens helpen tegen schuren.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:30

ik gebruik altijd shampoo om het schoon te krijgen en daarna cremespoeling,maar wel heel goed uitspoelen!

soms is het beter om te zwijgen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:40

je kunt ook babyshampoo gebruiken die is zeker erg zacht. Ze hebben ook een soort lotion dat jena het wassen kunt gebruiken en die alle zeepresten weghaald. Die gebruikte ik altijd bij juul

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:47

in nederland hadden we een witte pony, en toen gebruikte we altijd schampo voor wit haar,gewoon mensen schampo

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 03:10

Ik was met shampo voor elke dag zijn benen en staart en daarna gaat er nog een cremespoeling door de staart ik was ongeveer 2 keer in de maand ivm wedstrijd.
Mijn ervaring is dat paardenshampoo's vrij duur zijn en uiteindelijk niet beter zijn dan de doorsnee babyshampoo's etc.
Vieze vlekken krijg ik er zelfs minder goed mee weg uit z'n sokken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:14

Ik gebruik voor de staart en voetjes altijd Sanicur Tarwe Douche gel. Wordt het goed schoon van. Ik vind het niet zo lekker ruiken, daarom gebruik ik het zelf niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:18

Ik denk dat het voor het haar geen kwaad kan,
zou het alleen niet zo snel op de staartwortel gebruiken...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:27

Ik weet alleen dat wasverz8er niet goed is voor de vacht...Weetnie of het kwaad kan als je het in de staart smeert en wat er dan gebeurt...Babyshampoo is inderdaad lekker z8 en helpt goed tegen schuren.

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 12:11

Hoi,

Ook ik was gewoon de staart met kruidvat eigenmerk en dan met die kruidengedoe maar dat is veel beter dan paardeshampoo.
Groetjes,

Ik ben op zoek naar Gucci

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 03:33

Gewoon een milde (baby/iedere-dag) shampoo gebruiken is voldoende, vooral als je de staart daarna "verleest" (met je vingers haar voor haar "ontward").
Voor tussendoor kan je nog een "staart-en-manen spray" nemen, daarvan worden staart en manen ook weer mooi zacht en glanzend.
Wasverzachter zou ik niet nemen, ik weet niet, lijkt me gewoon niet zo gezond Verward
Groetjes, Sterre

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 09:41

Ja wasverzachter lijkt mij ook niet zo geschikt, ik weet niet waarom, maar shampoo is echt gemaakt voor haar.

Ik gebruik Trekpleister glansshampoo.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 13:14

Thnks voor jullie reacties.
het schuren is maar bij 1 avondje gebleven, verder heeft ie het niet meer gedaan, gelukkig.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

irisjenson
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:27

je kan z'n staart beter wassen met een goedkoope shampoo, of paarden shampoo. Cremespoeling is ook niet erg, maar je moet z'n staart echt niet te veel wassen, want hij houd dan steeds minder staart over!!

Sinds 1 september heb ik een haflingerveulentje van 5 maanden oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marsha777 en 11 bezoekers