Bloed prikken, uitslag: pfeiffer gehad.. ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Bloed prikken, uitslag: pfeiffer gehad.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 11:47

De laatste maanden was ik steeds erg moe. Maar het was een blijvende moeheid, ik werd niet moeier als ik veel gedaan had.
Had alleen eigelijk geen 'zin' om iets te doen, maar deed alles wel gewoon. Dacht dat ik me wel aanstelde ofzo. Alles lukte me ook gewoon, alleen die blijvende moeheid was wel vervelend. Maar ik dacht als je pfeiffer hebt, kun je niets meer, dus dat kon het toch niet zijn?..

Vorige week was ik het zat, en ben ik dan eindelijk eens bloed gaan prikken. En gister de uitlsag gehad.
Ik heb pfeiffer gehad, maar het was nu niet meer actief in mijn bloed.

Alleen ik word nu pas echt vlug moe?! Die blijvende moeheid is er, maar nu ook als ik iets gedaan heb, dan ben ik gewoon veel moeier. Gister heb ik de middag liggen slapen, ik was zo kapot. En waarvan? Ben heel even naar school geweest.. ?
Heb soms niet eens de energie om naar Veerle te gaan..
Gister sliep ik om 3 uur, en werd kwart over 4 even wakker want mijn moeder kwam thuis. Ze kwam boven en ik zei nog 'ik kom zo wat drinken'
maar ze was nog niet weg of ik sliep al weer. Om 5 uur werd ik weer even wakker, en vond dat ik uit bed moest, zo duf als ik was, ik kon gewoon niet meer. Ben er toch maar uit gegaan, maar ik vind het zo rot!


Maar hoe kan het nou, dat ik nu pas zo onwijs moe ben, en dat ik toen ik pfeiffer had wat ik toen nog niet wist, alleen een blijvende moeheid had??


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:54

Omdat mensen die Pfeiffer hebben gehad nog wel maanden/ jaren daarna moe kunnen zijn... Zoek eens wat informatie op over Pfeiffer Lachen
Bovendien kan Pfeiffer bij iedereen verschillend uitpakken en is de een meer moe als de ander...

Sux6 en sterkte....

Dennis

Berichten: 31458
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:56

Wat enorm rot. Ik ben een maandje geleden ook op Pfeiffer getest, bij mij bleek alles goed te zijn. Dat kwam voornamelijk omdat ik 5 (of was het nu 6 ) keer keelontsteking binnen 2,5 maand gehad heb en ook moe was. Maar als je zo veel ziek ben en 5 keer peneceline krijg is het aan de andere kant ook niet raar dat je moe bent(als je ook nog dagelijks op stal te vinden ben). Bij mij moeten 'alleen maar' m'n amandelen er uit(morgen al, *slik*).

Ik heb geen idee verder hoe en wat kwa pfeiffer. De mensen die ik ken die het gehad hebben zijn er allemaal gewoon boven op gekomen. Ik zou toch je even verder laten nakijken. Dat je zo verschrikkelijk moe ben kan niet goed zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:08

Ik heb ongeveer 2.5 jaar geleden pfeiffer gehad. Ik had er met vlagen last van. In totaal heb ik er wel 1.5 jaar last van gehad.
Jouw probleem komt denk ik doordat je er in het begin niets op uit hebt gedaan, omdat je het niet wist. Als je moe bent moet je er gewoon aan toe geven, ga ff een uurtje liggen.
Ik heb er 3 maand tegen verzet en daar heb ik 1.5 jaar last van gehad.

Ook bekend als Kim20!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 12:19

Ik snap het alleen niet, want ze zeggen dat de pfeiffer niet meer actief is, dus dan is het toch over, en hoor ik toch ook niet meer moe te zijn? Of hoort dit er nog bij en is dit de 'nasleep' wat ik ergens las?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:08

Volgens mij is pfeiffer maar 2 weken actief. Alleen in die periode is het besmettelijk. In die eerste 2 weken krijg je ook vaak keelontsteking of hele dikke klieren in je hals.

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:10

ik heb 3 maanden pfeiffer gehad, kon helemaal niks meer van moeheid.
de paar jaren die daarop volgden was ik ook veel moe maar had geen pfeiffer meer.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48229
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:21

er is ook een soortgelijke vermoeidheidsziekte... schijnt door katten (?) overgedragen te kunnen worden... (ik heb pfeiffer en die "kattenziekte" gehad... en we hebben geen katten... Haha!)

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:53

Vervelend zeg! Ik zou gek worden van de moeheid (ik wil altijd zoveel doen Haha!)
Nou, ik hoop dat de vermoeidheid snel overgaat!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:58

Het is precies hetzelfde als Ilona (Jurga op bokt) heeft (gehad), ze was ook heel moe en ze hebben ook gevonden dat ze pfeiffer heeft gehad.. nu gaat het gelukkig weer wat beter, maar ze hebben nog steeds verder geen oorzaak gevonden..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:31

ens je veel sterkte, ik weet wat het is. Zoek maar eens onder mijn naam op 'dokter' dan vind je vast wel wat.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:43

Ik heb ook pfeiffer gehad wat later vastgesteld werd, was toen 15 jaar. Ook had ik veel last van keelontstekingen en toen ik 17 was zijn daarom mijn keelamandelen eruit gehaald. Dit heeft wel geholpen heb een stuk minder last. Daarna volgde de diarree, waar ik nu geen last meer van heb. Maar ben nu inmiddels 22 en ben nog steeds overdreven moe, snap er niks van. Ben dus wel benieuwd of er nog meer van dit soort dingen uit dit topic komen... (ben wel al onderzocht door internist maar niks gevonden).

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:46

Joyce schreef:
De laatste maanden was ik steeds erg moe. Maar het was een blijvende moeheid, ik werd niet moeier als ik veel gedaan had.
Had alleen eigelijk geen 'zin' om iets te doen, maar deed alles wel gewoon. Dacht dat ik me wel aanstelde ofzo. Alles lukte me ook gewoon, alleen die blijvende moeheid was wel vervelend. Maar ik dacht als je pfeiffer hebt, kun je niets meer, dus dat kon het toch niet zijn?..

Vorige week was ik het zat, en ben ik dan eindelijk eens bloed gaan prikken. En gister de uitlsag gehad.
Ik heb pfeiffer gehad, maar het was nu niet meer actief in mijn bloed.

Alleen ik word nu pas echt vlug moe?! Die blijvende moeheid is er, maar nu ook als ik iets gedaan heb, dan ben ik gewoon veel moeier. Gister heb ik de middag liggen slapen, ik was zo kapot. En waarvan? Ben heel even naar school geweest.. ?
Heb soms niet eens de energie om naar Veerle te gaan..
Gister sliep ik om 3 uur, en werd kwart over 4 even wakker want mijn moeder kwam thuis. Ze kwam boven en ik zei nog 'ik kom zo wat drinken'
maar ze was nog niet weg of ik sliep al weer. Om 5 uur werd ik weer even wakker, en vond dat ik uit bed moest, zo duf als ik was, ik kon gewoon niet meer. Ben er toch maar uit gegaan, maar ik vind het zo rot!


Maar hoe kan het nou, dat ik nu pas zo onwijs moe ben, en dat ik toen ik pfeiffer had wat ik toen nog niet wist, alleen een blijvende moeheid had??


Ik heb het ook gehad op mijn vijftiende. Ben dit jaar opnieuw getest omdat men er nu achter is dat Pfeiffer niet geheel weg HOEFT te zijn na rust. Je kan een zgn. Pfeiffer-relapse krijgen. Zoek daar eens op. Dit vertelde mijn huisarts mij.

Sterkte

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:46

Hier overigens hetzelfde. Ben ook veel te vaak moe voor mijn gevoel. Al begint het wel wat beter te worden nu.

'Paint' it 'Black'

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:32

ik heb zelfs gehoord dat ze met nieuw onderzoek hebben ontdekt dat je pfeifer opnieuw kan krijgen,

ikzelf heb eerst een bacteriele infectie gehad, kreeg toen ontstekingen in mijn oksel waardoor mijn hele linkerarm blauw en rood was geworden en ik hem niet meer kon bewegen,
kreeg toen hele zware peniciline, er werd ook bloedgprikt dus, en had een licht ijzer tekort,
2 weken later nog een keer bloedprikken, geen infectie meer, maar een ZWAAR ijzertekort, bloedarmoede dus, ik kon zowat niet opstaan, en werd sochtends moeer wakker dan de avond ervoor dat ik naar bed ging,
heb er nu nog last van en is al 2 a 3 maand geleden geweest,
ga denk ik nog maar eens bloedprikken want ik baal ervan dat ik nog geen energie heb,
mn energie is mn alles, als ik dat niet meer heb...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:39

Is het eigenlijk ook mogelijk om van iemand pfeiffer te krijgen en daar pas na een jaar last van te krijgen oid?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 22:54

Er zit wel een tijd tussen dat je pfeiffer in je bloed hebt en voor je verschijnselen er van krijgt. Ik weet niet precies hoelang dat kan duren..

Iedereen bedankt voor de reacties!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:43

het kan wel, dat je vaker pfeifer krijgt, er zijn namelijk verschillende vormen pfeifer, als je een vorm gehad hebt wil het niet zeggen dat je een andere vorm niet meer kan krijgen...
Kan het niet zijn dat de vermoeidheid een na sleep is, omdat toen je het echt had het genegeerd had?

Dag lieve mama...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:15

Hmmm er schijnen hier een hoop mensen te zijn met verstand van pfeiffer.
Dus hier maar een vraagje: ik heb jaren geleden een uitslag gehad waar ik nog steeds niet van weet wat ik er mee moet (maar aangezien ik toen aan de beterende hand was ben ik er toen niet verder op ingegaan)
Ik ben toen namelijk getest op pfeiffer maar de uitslag was als volgt: ik had geen antistoffen tegen pfeiffer in mijn bloed dus ik had het niet, maar ik had wel stoffen van pfeiffer in mijn bloed dus als het niet beter ging moest ik weer terugkomen??
Betekent dit nu dat ik het wel heb gehad maar dat het al weer bijna over was of dat ik het niet had maar dat ik er tegen aan zat of zo?
Ik heb toen niet doorgevraagd want ik kreeg de uitslag van een assistent tijdens een telefonisch spreekuur en als ik meer wilde weten moest ik op de dokter wachten, en aangezien ik toch al een heel stuk beter was dan daarvoor vond ik het allang best.

Maar aangezien hier blijkbaar deskundigen zitten was ik nieuwsgierig wat zij ervan maken!

Om weer ontopic te komen: veel beterschap gewenst!
Want ook al is de feitelijke ziekte dan misschien al over het kan een lange nasleep hebben.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:47

Ik heb last van lage bloeddruk en bloedarmoede, en dat heeft de zelfde gevolgen. MOE MOE MOE ... .

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:14

Ik heb vorig jaar ook pheifer gehad maar ik ben nooit meer zo geworden als ik was zeg maar. Ik ben over het algemeen veel moeier. Voorheen was ik echt superfit altijd, kon ik gewoon de hele week laat naar bed, vroeg op staan, lekker actief bezig zijn de hele dag en niet moe zijn. Daar hoef ik nu niet meer aan te denken Huilen .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:22

Raar ding, die Pheifer ... volgens mij is er in België nog niet zo echt gebruik gemaakt van die naam.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:24

Ik had ook bloed laten prikken, want ben ook altijd moe, terwijl ik niks gedaan had. En zwart voor me ogen steeds terwijl ik wel goed eet en niet snel opsta enzo. Nouja niks in me bloed kunnen vinden. Elke dag lig ik smiddags op de bank te slapen. Ben 4 weken thuis geweest, ging niet meer naar school en niet meer werken. Gelukkig heb ik nu vakantie om goed uit te rusten. De dokter zei dat het ook door stress kon komen. Maja ik wacht wel af, anders toch maar weer een keer bloed prikken..

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:49

Ik heb ook is bijna pfeiffer gehad.
Ik was een hele week heel moe had koorts enzo.
Ik moest ook bloed prikken de volgende dag uitslag ik had he niet dus wel geluk.

groetjes

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: _Iris, Amanda_T, amco, Googlebot, idion, loowny, Moonfight, nicole_floor, Renee en 56 bezoekers