harde uiers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

harde uiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 13:31

het veulen laat lekker opzich wachten.mijn merrie is pas de 10de uitgerekend maar omdat alles in 1x zo snel ging groeien dachten we dat het wel eerder zou komen maar helaas...... maar mijn vraag is ik had vanochtend aan haar uiers gevoelt en die zijn erg hard.komt dat omdat er veel druk op staat,is dat normaal?? ze kegelt nog niet Scheve mond

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:58

Dat is heel normaal, niets om je zorgen over te maken.
Sommige merries beginnen weken op voorhand te kegelen, andere kegelen niet maar schieten ineens vol tijdens het bevallen (uiers schieten vol melk bedoel ik dan hé Knipoog )

Dat haar uier nu harder word duid er enkel maar op dat het veulen niet zo lang meer op zich zal laten wachten. Het kan morgen gebeuren maar het kan net zo goed zijn dat ze pas over een week of 2 veulent.

In ieder geval, het duurt niet zo heel lang meer. Dat de uiers hard worden is heel normaal.

Wat voor veulen verwacht je? (ras, ouders, ...) en is het je eerste?

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 14:00

ok tanx!!!!!!!!!!!!!! ik begon me al rare dingen in mijn hoofd te halen. Schijnheilig

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 14:03

en ja het word mijn eerste veulen en haar 4de.ze word de 10de deze maand 11 jaar en de 10de is het veulen uitgerekend.dus ik ben benieuwd,en het is een kwpn'er en de vader van die van mij is een landwind en als ik het goed heb is de vader van de aankomende vader navarone.(ik heb het blaadje niet bijdehand waar het op staat)