Wat doen jullie dezer dagen met dat rotweer met...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Wat doen jullie dezer dagen met dat rotweer met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 08:28

...je paard of pony?

Bij ons regent het al vanaf maandag, donkere lucht, dan weer motregen, dan weer even droog, dan weer stortregen, dan weer even droog, dan weer gewone regen, bla bla bla, enz Haha! Normaal wordt ik er een beetje moedeloos van, maar deze week ben ik er aardig vrolijk onder.

Maandag lekker naar de pony's geweest, Rachel helemaal getut, en dat buiten Cool Borstelen wou niet, maar hoeven helemaal verzorgd, we hebben haar zelfs helemaal opgevlochten. Daarna lekker gelongeerd.

Dinsdag de andere gepakt (de 2-jarige), ook helemaal verzorgd. Op een gegeven moment kwam er zelfs heel even de zon *LOL*

Woensdag weer zo'n regendag, Rachel weer gepakt, weer lekker verzorgd en gelongeerd.

En wat zal de deze dag brengen? Als ik zo naar buiten krijg, bewolkter dan bewolkt kan gewoon niet Haha! Toch ga ik vandaag weer gewoon naar de paarden, denk dat het mooi eens tijd is om alle spullen eens grondig schoon te maken en te vetten, borstels e.d. schoonmaken. Grote schoonmaak dus. Clown

Wat doen jullie op zulke dagen (tssss, en niet diegene die een mooie binnenbak tot hun beschikking hebben Tong uitsteken ) ?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:31

Hetzelfde als altijd Lachen
Met extreme hitte rij, longeer, enz ik 's avonds of 's ochtends, en met onweer laat ik haar lekker staan, maar met dit soort weer gaan we lekker aan de slag hoor Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:32

Wij hebben een buitenbak maar ik rij gewoon als het regent!!!!!

..........................................................

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 08:37

Ha super zeg, dus jullie zijn ook niet van suiker Haha!
Helaas is de buitenbak waar ik rijd 1,5 km van de stal vandaan, dus met erg regen hou ik het maar bij de longeerbak, want de berm is zo ontiegelijk glad langs de weg...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:20

Gewoon een regenjas aan en gaan. En als ik thuis kom gelijk lekker onder de douche Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:34

ik rijd idd ook gewoon met de regen. Of het moet echt extreem hard gieten. Op het weer kun je je kleden en idd bij thuiskomst ven lekker onder de douche.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:43

Als het maar een bui is of niet al te hard regent, ga ik gewoon rijden, maar met extreme buien zoals afgelopen 2 dagen, dan rij ik niet of wacht tot het ergste voorbij is.

Toos paardloos

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:53

ik even blij met de binnenbak Tong uitsteken

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:57

ik heb geen bak en een Australian Stockzadel dat van onderen met vilt bekleed is, dus dan houdt rijden met dit weer op, we hebben maandag tussen 2 buiten door gereden, gisteren heb ik hem alleen naar de boerderij gehaald (half uur lopen), eten gegeven en loonwerkers laten bekijken (is ie bang van en er waren er wel 10 bezig!) en weer teruggebracht, waren we toch 2 uur mee zoet. Vandaag heb ik geen auto dus moet ik er eerst op de fiets heen, dan ben ik al doorweekt en doodmoe en dan dat paard nog es halen en iets doen, en als ik naar de lucht kijk........ het banketstaaf is dat ik om 10 uur afgesproken heb met mijn medeberijdster, ik wilde het nar de middag verplaatsen, maar ze heeft vakantie dus haar gsm staat uit, ze is dus niet te bereiken. Alle zooi ligt in haar auto, hebben we gisteren overgeheveld en als zij niet op komt komt dagen, kan ik helemaal niets dus.....zelfs niet uit de wei halen, want de hengstenketting ligt ook in haar auto, Ik HAAT het om afhankelijk te zijn van anderen!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:58

tja ik heb gisteravond gereden(2 paarden), beetje regen gehad
en eergister lekker naar het strand geweest!
was droog!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:59

banketstaafige???? dat heb ik niet getypt! dat zie ikhier vaker staan en dat vind ik toch een raar woord, evenals poedersuikerig........hoe kan dat er nou weer staan??? Of word je hier ook geband als je een woord typt dat al jaren ingeburgerd is in de Nederlandse taal, maar dat sommige mensen nog een lelijk word vinden?????

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:03

Als het even een beetje redelijk weer is ga ik een rondje naar buiten, de buitenbak hier daar staat nu alweer een laag water in, die is echt alleen geschikt voor zwemles....
Verder longeren, de longeerbak blijft nog wel redelijk.
Dat ik een hoosbui over me heen krijg maakt me echt niets uit, ik vind het geen ramp op in de regen te rijden, maar om nou in een bak te gaan rijden waar hij tot over zijn kogels wegzakt op sommige plaatsen lijkt me niet echt goed

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:22

Moritz, als je l*llig typet veranderd dat in banketstaaf. En zo zijn er nog meer woorden...


Met dit weer ga ik meestal alleen even langs om wat lekkers te brengen. Maar dat doe ik ook met mooi weer vaak.. Ze is natuurlijk pas 2 dus rijden hoeft niet, en we wandelen maar zo af en toe, dus daar zoek ik dan wel mooi weer voor uit Knipoog Ik ga er wel iedere dag heen, regen of niet..

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:27

hahahah dan ben ik weer een mietje.. okey ik hoef niet te gaan.. is niet me eigen pony.. maar bij junta heb ik vaste dagen.. en moet ik eten geven.. okey dan ga ik maar door de regen..omdat ze heel de tijd op de wei staat kan je er ook niets mee doen.. jah een beetje wandelen. maar ik denk dat junta daar zelf ook niet op zit te wachten... maar van de winter gaan we gewoon rijden hoor... weer of geen weer..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:31

Ik rijd gewoon, tenzij het zo enorm stort van de regen want dan ga ik kijken hoe druk het in de binnenbak is Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:41

ik laat mij paard lekker staan, ze heb al lang niks meer gedaan als alleen aan een halstertje aan de longe lopen af en toe.

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:44

Als het regent ga ik gewoon rijden en trek dan m´n lange chaps over m´n broek aan.
Vaak heb ik geluk en dan heeft die boer van wie de paarden zijn ze al voor ons binnen gehaald, zodat ze al mooi opgedroogd zijn!
Als ik haar nat van land haal, dan ik ga ik meestal met haar op stal spelen en vaak vindt ik het dan een goede reden om eens m´n tuig schoon te maken.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:59

Als het lichtjes regent dan ga ik ook gewoon rijden, maar zoals afgelopen week met die stortbui waar we middenin kwamen heb ik het ook wel bekeken en weer afgezadeld.

Veni, vidi, vici

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:59

Ik heb twee jaarlingen en een bereden pony staan. De jaarlingen voer ik gewoon, even een aai over hun bol, een knuffel erbij. De bereden pony zijn we zondag nog mee op buitenwandeling geweest, ging goed voor de eerste keer. Ik wou 'm gisteren net opzadelen toen het TERUG begon te HOOOOOOZEN. Ik heb dus gewoon niets gedaan ... z'n aardvarken-plunje bewonderd (ja, met twee in een uitloop krijg je één modderparadijs), een aai over z'n bol, vastgesteld dat ie "krassen" op z'n kont heeft, blijkbaar heeft ie z'n kont in de haag gekrabt Verward (raar, want er staat stroomdraad voor MET stroom op) ... en dan maar snel naar binnen gevlucht voor de volgende "moedernatuurdouche" die mij ter beschikking werd gesteld

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:16

De paardjes staan aan huis ik sta elke dag om 6 uur op zorg dat de paarden klaar zijn en als het weer het even toelaat spring ik erop. Meestal rij ik gewoon door of het moet al té hard regenen en onweren Lachen .

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:36

Het gewone werk. Voeren, mesten, poetsen, etc. Rijden mag pas weer vanaf zaterdag, dus dat heb ik nog niet gedaan. Maar daar ben ik ook niet zo'n held in met dit weer...
Bovendien is de bak veel te nat nu.

* To Belg, or not to Belg *

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:52

Ik rijd het liefst in de buitenbak...
maar als dat niet mogelijk is rijd ik ze binnen of gaan ze bijvoorbeeld een tijd aan de molen (wel of niet bijgezet).

Verders doe ik dan vaak dingen zoals:

* toiletteren (opscheren, manen trekken, enz.)
* al het leerwerk uit elkaar halen, schoonmaken, vetten, in elkaar zetten
* "happy meal" maken Tong uitsteken Vork (denk aan slobber enz. )

Kortom ik houd mezelf wel bezig Haha!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:57

Met dit weer doe ik hetzelfde als normaal.
Ik wacht alleen tot de lucht niet meer zo héél donker is.
Als er een buitje komt rijd ik gewoon door maar als het niet ophoud stop ik.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:48

hallao, stel ons is even niet aan, wat is er erg aan regen, ik ga gewoon rijden in de stortregen, ook met onweer tenzij de onweer heel erg dichtbij is, die wind is ook boeie, leert het paard gelijk onder elke weersomstandigheid koel in de kop te zijn,
lekker buiten rijden in de bak, of op de weg, en lekker nat laten regenen,

al je zorgen laten wegspoelen, hmmm

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:09

Je hebt een paard in wind en weer en niet alleen met mooi weer Boos! .
Of je kiest voor een stal met 3 binnenbakken en een overdekte molen.

Ik ga iedere dag met de brommer naar stal of het nu stromt regent of vriest hij moet eruit. En altijd als ik op stal kom ben ik weer blij als hij staat te wachten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot en 102 bezoekers