mijn toekomst, doel en droom in een klap weg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

mijn toekomst, doel en droom in een klap weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 22:03

Vandaag toen ik van de begrafenis van men opa terug kwam kreeg ik telefoon dat ik van school af moest. Ik ben vorig jaar blijven zitten dus ik mocht dit jaar niet weer blijven zitten. Nu bleek ik 9 onvoldoendes te hebben die ik echt niet kan verklaren. Ik stond er heel goed voor en had ook bijna alleen maar voldoendes in de pwweek. Nu moet ik van school af en gaan werken. Dan kan ik mijn diploma niet halen en kan ik niet naar NHB Deurne. Hier wil ik al sinds ik ben begonnen met rijden heen. Om hoger in de sport te komen en later een eigen (handel)stal te beginnen. Nu kan dat dus niet meer. Ik heb er zo voor gevochten en had er alles voor over. Alles is het voor me, nou jah, wás... Ik weet echt niet wat ik volgend schooljaar moet doen..HELP! Sorry moest even mijn ei kwijt... Huilen Huilen Huilen


prompter

Berichten: 11049
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:07

Wat rot, en dan nog op zo'n dag! Maar kun je niet voorlopig gaan werken, en dan bijv. in de avonduren alsnog je diploma proberen te halen? Dan kun je alsnog je dromen verwezenlijken, het duurt dan alleen wat langer Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:07

Je mag niet eens van school af, je bent nog leerplichtig. Gewoon even bij andere scholen informeren of je daar terecht kan. enneh vergeet niet er zijn meer wegen die naar rome leiden (heb al 3 jaar verkloot en ook dit jaar is niet geheel vlekkeloos verlopen, gebrek aan discipline Haha! )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:11

Vreemd.... 9 onvoldoendes is toch niet iets dat uit de lucht komt vallen
Mogelijkheden:
- Je stond er niet zo goed voor als je dacht
- Je school heeft een fout gemaakt (zal niet de eerste keer wezen dat er namen/cijfers verwisseld worden)
- Iemand heeft een rotgeintje uitgehaald

Als het echt uit de lucht komt vallen, kan ik maar één ding zeggen: neem je laatste rapport erbij en vergelijk dat met de cijfers van je school.

Sterkte! Ach gut

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:13

gewoon een andere school zoeken!!je zult dan het laatste jaar wel opnieuw moeten doen maar dan kan je daarna alsnog naar deurne.veel succeik weet dat dit kan want ik heb een ex gehad die echt op 4 verschillende scholen heeft gezeten voor éénzelfde schooljaar!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:21

ja idd wat sanderijn zegt is waar.... je mag niet eens van school af omdat je nog leerplichtig bent... werken en je school in de avonduren doen mag geloof ik pas vanaf 18 jaar... en je bent op je 16de verplicht om 1 volle dag in de week naar school te gaan ...
gewoon opgeven bij een andere school en hetzelfde jaar over doen... dit mag namelijk wel je mag het alleen niet op dezelfde school over doen...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 23:13

We hebben contact gehad met de leerplichtambtenaar. Geen enkele school neemt me meer aan. We hebben al alles geprobeerd. Er is nog één mogelijk een leeftijdsindicatie om op Arcus College een vmbo diploma te halen. Dit jaar ben ik al blijven zitten dus ik mag niet nog een keer blijven zitten. Volgend schooljaar ben ik 16 dus dan moet ik Arcus 1 of 2 niveau gaan doen en daar mag ik niet die opleiding gaan doen in Deurne die ik wil gaan volgen. Maar geen enkele middelbare school hier neemt me aan, hebben we al allemaal geprobeert. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen... Waar die onvoldoendes vandaan komen snap ik écht helemaaaaal niet! 9 vijven waren het :-s Toch bedankt dat jullie meedachten Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:20

Zit er geen openbare schoo, inde buurt? Die moeten in principe iedereen aannemen dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:21

Volgens mij kán dit helemaal niet; er is altijd een mogelijkheid om je middelbare school te halen en dus alsnog naar Deurne te kunnen. Desnoods doe je het gewoon schriftelijk via de LOI ofzoiets, zo kan je toch al je certificaten halen?

Suzanne F.

Berichten: 49171
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:53

Waar een wil is, is een weg. Het is altijd mogelijk om naar school te gaan! Er zijn mensen die 10 jaar doen over hun MAVO. Niet opgeven hoor, als je echt wil kan het altijd en kan je ook naar Deurne!! Ach gut

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:01

Certificaten moet kunnen volgens mij hoor.
Wat raar zeg van je onvoldoendes, zeker omdat je het helemaal niet verwacht had.
Sterkte en succes!

:evaw:

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:05

inderdaad waar een wil is. is een weg!! probeer desnoods scholen die wat verder weg zijn, misschien schriftelijk en vooral niet opgeven!! en achter die onvoldoendes zou ik zeker nog ff achteraan gaan!! want het lijkt me vaag dat je ineens allemaal vijven hebt?

Dag lieve mama...


Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:20

Priveschool dan? Meestal kan je daar altijd nog wel terecht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:25

Ik zou eerst die cijfers maar eens gaan checken, want daar klopt natuurlijk iets niet. Als jij er redelijk voorstond en in de proefwerkweek redelijke resultaten hebt gehaald, kun je niet nu ineens 9 vijven hebben.
Afspraak met je mentor maken, en ALLES inzien!
Tip: tel ook de punten na op proefwerken, ik heb wel eens een tentamen niet gehaald omdat ik 5 punten te weinig had, maar toen ik de leraar checkte en ze natelde, bleek hij maar liefst 9 punten te weinig erboven gezet te hebben! Ook een leraar maakt (veel) fouten!!!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:32

Net als wat Sonja en de rest zegt! Ik zou als ik jou was gewoon toch echt even je cijfers gaan checken! als jij dacht dat het goed zat dan moet er iets vreemds zijn geweest dat je nu 9 onvoldoendes hebt!

En waar een wil is, is een weg! dus je zal heus wel naar deurne kunnen alleen via een omweg!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 12:21

Maandag hebben we een afspraak en ik zal er ALLES aan doen om maar mijn mavo diploma te mogen halen en z.s.m naar Deurne te gaan! Ik hoop echt zooooo hard dat het een fout is! En anders met Deurne contact opnemen of ik er met certificaten ook kom. Waar kun je die allemaal halen die certificaten?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:24

Via de LOI heb je ook mogelijkheden genoeg maar je hebt dan wel zelfdiscipline nodig. Je zou het dan certificaat per certificaat kunnen doen geloof ik.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:50

Gekkemeid schreef:
Priveschool dan? Meestal kan je daar altijd nog wel terecht..


is dat geen optie dan? is wel flink wat duurder denk ik.. maarja lijtk mij nog altijd beter dan geen diploma... en succes maandag op school, hoop dat het inderdaad een flinke fout is!!!

Dag lieve mama...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:04

Nee sol, dat is weer lekker, Veel succes en ik ben er voor je. Dus als ik je ergens mee moet helpen, dan hoor ik het wel

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:43

KL*oTE nee dat is echt erg joh.. leef echt met je mee... kan je niet paardenhouderij gaan doen.. laagste niveau en dan opstromen.. heb geen idee.. echt erg hoor..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:12

Wat klote voor je zeg! Je moet niet zomaar opgeven. Ga uitzoeken hoe je ineens aan al die onvoldoendes komt. Is er niet iemand met dezelfde achternaam ofzo (dat heb ik namelijk ook gehad op mijn MBO, ik werd eerst opgenoemd als gezakt, later bleek dat dat een ander meisje was met dezelfde achternaam) En ik kan me niet voorstellen dat er helemaal geen school meer is die je wil aannemen... lijkt me erg raar... Nou heel veel succes er mee!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:16

LOI kun je proberen maar dat werkt niet zo, heb je veel discipline voor nodig.

Er moeten scholen zijn die je aannemen, het bestaat gewoon niet dat je als je nog leerplichtig bent dat je dan niet naar school kunt.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:31

Via Volwassenonderwijs kan je ook je diploma halen. Dat is ook voor niet volwassenen, maar het heet zo omdat er vroeger alleen maar volwassenen zaten. Je moet wel veel discipline hebben daar, omdat je niet verplicht naar de lessen hoeft, maar is minder moeilijk dan het LOI! Ik hoop voor je dat er daar een plekje voor je is en anders kan je toch de ambtenaar voor je laten zoeken, je bent leerplichtig en dan moeten ze je een optie geven!

Heel veel succes!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:32

Pauline schreef:
Zit er geen openbare schoo, inde buurt? Die moeten in principe iedereen aannemen dacht ik.

Een openbare school moet eigenlijk iedereen aannemen, maar ook zij kunnen er onderuit hoor!

Ik werk ook op een openbare school en ook bij ons komen niet alle kinderen binnen. Is maar net wat voor een beleidsplan een school heeft opgesteld.


Maar voor jou Okki een hele nare situatie. Kan je huidige school niet meedenken voor een mogelijke oplossing?

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:25

Geldt dat niet alleen voor basisscholen? Ik weet niet, hoor.

Wel raar dat je niks wist van die onvoldoendes, komt de klap dubbel zo hard. En dan ook nog nu je net een begrafenis hebt gehad. Frusty

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Bontfire, CairnTerrier, DebGizmo, herr_balou, Iloveiswan, Kabayo, M_D_H, Meliaforever, singa, stalxpaard, Suliko, Zebrastreep, zonnebloem18 en 211 bezoekers