Teken vaker op donkere dieren??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Teken vaker op donkere dieren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 13:25

Misschien heb ik het helemaal mis en is het toevallig, maar ik moet bijna iedere dag 1 of 2 teken van onze blauwe Duitse Dog afhalen.
Ook op het kleine zwarte poesje zit regelmatig zon smerig groen beest, helemaal volgezogen.
Maar op mijn kleine bastaardteefje die overwegend wit is zit nooit wat en ook de grijze gecastreerde kater heeft er nooit last van.
Heeft dat met kleur te maken, of misschien met bloed??

Alle dieren lopen hier buiten in dezelfde wei en tuin Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:38

tja, je zou eerder denken dat ie op de kleine hond zou zitten. die loopt namelijk dichter bij de grond.

je zegt wel dat ie op dezelfde hof loopt, maar wààr precies? kan zijn dat je dog die opdoet op een bepaald uithoekje van de weide waar het gras misschien toevallig wat korter staat?

denk niet dat het met haarkleur te maken kan hebben?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:53

Denk dat de Duitse Dog wat minder haar heeft dan de kleine hond, dan komen ze makkelijker bij de huid.
Onze hond heeft ze altijd op z'n neus, kop en poten, dat zijn ook de enige plaatsen waar hij geen lange/dikke vacht heeft..

Teken vallen overigens meestal uit planten en struiken, ze lopen volgens mij niet over de grond..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 13:54

Nee ze lopen samen langs dezelfde weg en op hetzelfde erf. Maar de Dog heeft natuurlijk wel van die lekkere flaporen, daar zitten ook vaak teken op en op zijn lippen en zo.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:07

Ons hondje. Een witte met bruine, langharige dame had ook veel last van teken. We gaan iedere dag in het bos lopen en daar zitten er natuurlijk veel. Ook omdat onze Teddy het geweldig vind om door struiken te rennen en door hoog gras, waar de teken graag zitten.

Toen we eens naar de dierenarts moesten lagen er van die teken banden. Die werkte echt, zei hij. Ik had er een hard hoofd in want die zogenaamde vlooienbanden werken ook voor geen meter.

Maar ik ben blijkbaar makkelijk over te halen want ik ging toch met zo'n band naar huis. Omgedaan en je gelooft het niet. Sindsdien heeft teddy geen teken meer. heel zelden eentje. Echt zelden. Misschien een per seizoen en dat vaak nog niet.

In ieder geval is die aankoop echt een uitvinding. Misschien een idee?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:19

Heeft niet met de kleur te maken, lijkt me echt onlogisch.

Waar ze allemaal komen en inzitten heeft er veel mee te maken. Bandit heeft vrijwel nooit teken, maar die mag ook niet los. Onze vorige hond had ze wel, die mog wel los en liep in elke struik die ze maar kon vinden

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:40

Onze hodn heeft er ieder jaar een stuk of 2 of 3.... meestal op zijn witte gedeelte en niet op de vlekken
Heeft geloof ik niks met kleur te maken. Maar door hoog gras lopen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:43

Die tekenbanden helpen goed idd!
Volgens mij heeft het ook niet met kleur te maken.
Honden en katten zitten graag in de bosjes en daar zitten die vieze teken juist.

Brabantse Fries ;)

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:05

Onze hond heeft ook veel last van teken, en is donker van kleur. Toch denk ik niet dat het aan de kleur ligt, meer of dat de hond veel in bosjes enz. kruipt. Bij onze hond zitten ze trouwens wel vaak in zijn lange vacht, dus dat heeft er ook niets mee te maken

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:01

Wat houd zo'n teken band in? Want we gaan misschien binnen kort met de honden naar het bos en strand.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 01:05

Gewoon een wat duurdere vlooienband

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:11

sarabande schreef:
Gewoon een wat duurdere vlooienband


idd zo ziet ie eruit. Omdoen en de rest eraf knippen. Een band is genoeg voor een jaar. Nou ja seizoen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:26

Die tekenbanden werken toch pas na 2 weken? Onze hond had in elk geval in het begin met dat ding om nog wel een paar teken, maar na een week of 2 (iets minder) hebben we ze niet meer gezien..


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 10:19

Ik heb nu zon band omgedaan en die stinkt toch zo smerig chemisch dat ik denk dat mijn Doggy daar zieker van wordt dan van die teken Huilen
Dus maar weer afgedaan

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:32

Mijn merrie is vrijwel zwart, nog nooit een teek op haar ontdekt. Mijn tinkerhengst is wit/donkerbruin bont, met een grote bles. Bij hem heb ik al een teek van zijn neus geplukt (op de bles zelf), dus nee, het kleur is niet wat de teken aantrekt. Eerder de voorval!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:53

idd die banden stinken als een gek (tenminste mijn mening) wij pluizen onze golden retriever gewoon helemaal uit als we het bos in zijn geweest met `m ofzo ... en het voordeel daavan is hij vind het ook nog heerlijk al die handen aan `m *LOL*
Dus gewoon een teken tang kopen en ze er daarmee uitdraaien zodra je er eentje gevonden hebt ...

(en de kleur van de hond heeft er nix mee uit te staan... oh wacht zijn er ook niet van die prikjes die je bij de dierenarts kan halen tegen vlooien en teken zou daar es naar gaan informeren volgens mij was er wel zoiets)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:33

Volgens mijn buurvrouw gaan teken eerder op een lichte vacht af dan op een donkere. Zij heeft een lichte kat en zegt dat ze al veel teken is tegengekomen. Op mijn zwarte kat ben ik nog nooit een teek tegen gekomen, misschien omdat ik niet goed gezocht heb Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:42

Ik heb een sneeuwwitte kat en heb op hem nog nooit een teek gezien (terwijl we wel rechstreeks aan een bos grenzen en een natte ondergrond hebben)!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:17

Onze hond heeft er ook nogal wat gehad, het is een vrij donkere Duitse herder. Mijn paard had er laatst ook één, die is donkerbruin, maar heeft daarvoor nog nooit een teek gehad.

Men zegt dat teken vaak in eikenbomen zitten, of is dat een fabeltje?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 22:18

Zou kunnen zijn hier heel veel eikenbomen
(waar in bronsgroen eikehout..... la la la la la )

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:06

Mijn 2 konijnen lopen regelmatig los in de tuin, de ene is albino, de andere wildkleur. Bij de witte zitten bijna altijd platte beestjes erop (ben er nog steeds niet uit wat 't precies zijn) en bij de bruine slechts 'n heel enkele keer. Ik zat juist te denken dat 't misschien door haar opvallende witte kleur kwam...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:09

Hmm bij Ilona zitten de teken meestal op Terry, en dat is een lichtbruin/witte Jack Russel. De zwart/witte heeft er volgens mij minder vaak last van..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:09

Mijn kater zit ook telkens helemaal onder. En hij heeft een abricooskleurig vachtje. Bij de zwarte kittens heb ik al diverse keren teken weggehaald terwijl bij beide schildpadzusjes uit hetzelfde nest ik pas één keer een teek heb weggehaald. Teken zitten niet perse bij eiken hoor, mijn ervaring is dat ze vooral in bosbessenstruiken zitten.
Ik moet trouwens zeggen dat ik erg gevoelig ben voor teken, en dat het verdomde lang duurt voordat de jeuk over is, en er geen bultje meer zit. Dit kan tot wekenlang duren bij mij.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:39

Teken zitten in het gras, in struiken en in allerlei soorten bomen.
Ze zitten hier ook gewoon in de tuin Boos!
Wij hebben hier 4 honden in 4 verschillende kleuren (licht en donker) en bij ons schijnen de teken geen voorkeur te hebben voor een kleur.
Wat goed helpt is je hond inspuiten met Defenddog of Frontline (verkrijgbaar bij de dierenarts)
Een tekenband ben ik zelf niet kapot van, een hoop honden zijn hiervoor allerigsch en krijgen een kale nek en de teken zitten nog vrolijk op het achterwerk van de hond, ver van de band vandaan.
Ik krijg ook de neiging om constant mijn handen te wassen als ik een hond aai met zo'n band om.

Als je zelf gebeten wordt door een teek moet je goed opletten dat er geen rode vlek om de tekenbeet onstaat of dat je geen griepklachten gaat krijgen na enkele weken. Een groot deel van de teken is namelijk besmet met de ziekte van Lyme wat ook weer besmettelijk is voor de mens. Als je dit soort klachten gaat krijgen moet je dan ook gelijk naar je huisarts die je een antibiotica kuur voorschrijft.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:21

pas geleden stond er in het algemeen dagblad een heel stuk over teken
en volgens mij stond er inderdaad dat ze sneller op een donkere huis komen... of was het nou juist lichte? oliebol ik weet het niet meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler, Petra_O, SemrushBot en 149 bezoekers