Bleh, Krantenbezorger ben je door weer en wind!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Bleh, Krantenbezorger ben je door weer en wind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 07:39

Bah bah bah bah, tot nu toe vond ik het bezorgen van kranten helemaal niet erg. Maar als ze dan eergisteren bellen dat er een jongen ziek is geworden, en of ik zijn wijk naast mijn eigen wijk wil lopen, dan heb ik nog zoiets van, vooruit de maar, maar ondertussen denk ik Verdrietig En als je dan de volgende dag 2 uur door de stromende regen loopt, waartussen nog 3 echte stortbuien zaten, heb je echt zoiets van waar doe ik het voor.

Laat ik gisteren ook nog eens mijn fiets om vallen, en ja hoor. ALLE KRANTEN OVER DE STRAAT! En toen begon dus ook nog eens precies tegelijk die eerste stortbui! Nou zie die kranten maar eens droog te houden Frusty Lips are sealed

Nou alles goed en wel, toch thuis gekomen maar wel verdomde shagarijnig. Denkt mijn vader gelijk dat het komt omdat ik eergisteravond vreselijk laat naar bed ben gegaan, maar ik was gewoon verdomde pist dat ik zo nat was....

En ja hoor, vandaag hetzelfde verhaal. Mijn fiets is dan wel niet omgevallen deze keer, en het is me nog redelijk gelukt die kranten droog te houden. MAAR BLEH, s'ochtends 2 UUR DOOR DE STROMENDE REGEN LOPEN IS ECHT 3X NIKS!

ps: nu is het natuurlijk de bedoeling dat jullie allemaal even heel hard... AAAAAAAAAAAAH roepen Haha!

btw, vroeger had ik er altijd een pesthekel aan als onze krant half nat of verkreukeld in de bus lach, maar nu zeg ik tegen die bezorgers van toen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:00

Sorry.. ik ga geen.. AAAAAAAAAHHHH zeggen
Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje..
Ik hoef niet te lopen of te fietsen, maar rijdt met mijn auto een krantenroute van zo'n 120 km. Ik moet geregeld mijn auto uit en rijdt constant met mijn raam open, wat met dit slechte weer in ieder geval resulteert in een kleddernatte auto en een half doorweekte ik....
Bleeeeeeh.... er zijn een aantal dingen waar ik een hekel aan heb, wat betreft deze krantenroute en dat zijn: 1. Regen, 2. sneeuw en/of ijzel, 3. de zaterdagkrant.... Boos!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:34

aaaaaaaaaaahhh voor jullie allebei!
ben blij dat ik geen kranten loop Tong uitsteken

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:36

ruilen?..ik zit achter de kassa,das pas erg! Tong uitsteken.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:14

liever achter een droge kassa dan met je natten kranten rond lopen, hoor Lianne007.
echt balen voor je meiske, wel goed van je dat je de wijk van een ander over neemt! hopelijk word het beter weer, want dit is ook niet fijn. je zit gewoon heel de dag binnen. én dan kun jij weer droog krantjes gooien

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:46

bleeeeghh!! ik heb vroeger ook karnten gelopen en ik vond het in de rege ook vreselijk!! niet normaal!! en dan die mesne die gaan zeiken dat de krant een beetje nat is.. grrrrrrrrrrrrrrr!!
ist geen tijd om op zoek te geen naar een ander baantje?

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:54

Ander baantje, de krant verdient wel errug goed. Zeker in verhouding tot andere baantjes vooral als je 15 of 16 jaar bent.
Ik had een wijk van 36 kranten, deed ik drie kwartier over en verdiende 400 gulden per 4 weken. dus 100 per week. Dat is zo'n 16 gulden per dag(lees: drie kwartier.)
Ik had een fietsroute gelukkig, 3 woonwijken en dan verschillende straten, in 1 straat bezorgde je 1 of 2 kranten. hop, oprit op krant erin en weg. Ideaal hihi.
En idd. als het dan had geregend, had je altijd wel een klacht de volgende dag, de krant is nat, nou ja dan zeg ik dat heg je weleens als het regent. Ik was ook nat maar daar hoor ik ze niet over...
Maar in verhouding mewt het aantal uren verdient de krant best goed en natuurlijk de bonussen die je regelmatig krijgt.
Maar aan elk baantje zitten nadelen zodat je af en toe denkt waarom doe ik dit in godsnaam?! Gewoon ff doorzetten en op het eind van de maand je loonstrookje bekijken hahaha

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:17

AAAAHHHHHHHHHHHHH.. wat zielig.. Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:16

Fairie schreef:
liever achter een droge kassa dan met je natten kranten rond lopen, hoor Lianne007.
echt balen voor je meiske, wel goed van je dat je de wijk van een ander over neemt! hopelijk word het beter weer, want dit is ook niet fijn. je zit gewoon heel de dag binnen. én dan kun jij weer droog krantjes gooien


Ik hoop maar dat dat joch zaterdag weer beter is, want ik heb ECHT geen behoefte om 2 wijken de zaterdagkrant te bezorgen hoor!

trouwens René JIJ VERDIENDE WEL ERG GOED!!!

Ik moet ongeveer 110 kranten bezorgen, en verdien de helft Boos! maar dat is nog steeds erg veel hoor!

En nee stoppen doe ik niet, ik ben net aan mijn 3de maand begonnen Tong uitsteken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:19

Shiloh schreef:
trouwens René JIJ VERDIENDE WEL ERG GOED!!!

Ik moet ongeveer 110 kranten bezorgen, en verdien de helft Boos! maar dat is nog steeds erg veel hoor!


Ik zou het er echt niet voor doen Ik verdien op zo'n nachtje ongeveer 50 euro en dat vind ik prima

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:25

ja maar het verschil is dat jij 25 bent, en ik 16 Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:25

Ik heb in een heel ver, duister verleden ook eens kranten gelopen. Ik weet wat het is en zeg dus wel; aaaahhhhhhh

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:28

Shiloh schreef:
ja maar het verschil is dat jij 25 bent, en ik 16 Tong uitsteken


Nope... Het verschil is dat ik het met de auto doe, zo'n 120 km. rijdt op een nacht, niet alleen bij abonnee's buitenaf een krant breng, maar ook bij bezorgers, hotels etc.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 19:30

maar ik ben met die 110 kranten wel maar 3 kwartier bezig, tenminste in mijn eigen wijk dan he! Want ik woon ook in die wijk, ik haal mijn kranten en zet mijn fiets daar neer, vervolgens trek ik mijn skates aan, en de hele wijk is binnen 3 kwartier gedaan. Maar een nieuwe andere wijk kost wel meer tijd...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:23

Ik bezorg ook al een tijdje kranten, is ideaal stal huur geld Haha!
Maar dat is het juist alleen..Ik had eerst een groeter wijk en nu heb ik een kleinere dus red ik het net..maar goed..die van mij is ook te doen in uurtje omdat ik nogal ver moet fietsen. Maar goed.

Haha gisteren om 2 uur naar bed en half 6 weer opstaan Gaaaap
Niet altijd leuk...

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:50

Ik heb er ook ervaringen mee Schijnheilig
Vanochtend als marsmannetje vertrokken (in me regenpak die veels te groot is)om die stomme kranten in de bus te doen... Zelfs me tshirt(onder me trui) was nat...
En ik doe nu ook 2 wijken, omdat de andere op vakantie is... Vorig jaar ook een week gedaan, en toen ook alleen maar regen gehad...En nu weer... Ik hoopd at het nog een beetje droog wordt...
En dat allemaal voor me paardjes Lovers
Maar goed het verdient erg goed... Ik verdien( met 1 wijk) zon 160-170 euro in de maand, ik doe er 3 kwartier over, ik heb het is uitgerekent das zon 7 euro per dag(op zaterdag meer) en dat haal je tog niet achter de kassa Knipoog Bovendien ben ik sochtends ff bezig, maar de rest van de dag lekker vrij Haha!
ach ja het heeft voor- en nadelen...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:31

jongens, ik werk bij een krant en kan je verzekeren dat de inspanningen van de bezorgers door ons heel erg gewaardeerd worden. Is misschien een schrale troost Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:40

jah opzich is dat wel een hele troost, en ach, over een paar dagen komt mijn loonstrookje weer met de post mee, en dan weet ik weer waar ik het voor doe...

BTW, het is trouwens wel iets meer dan de helft, ongeveer 3/4 de, ik verdien nu iets van 140 a 150 euro...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:58

AAAAAHHHHHHHHHHH *haalt adem* AAAAHHHHHHHHHH
*haalt adem* AAAHHHHHH enz enz...
Zo goed? Haha!

Arme, arme meid Ach gut

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:00

ja Antje, dat komt al redelijk in de richting Knipoog maar je mag nog wel even doorgaan hoor!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:00

En ik heb écht geen zin!
Vannacht moet ik weer...
Weer om half vier beginnen.. Verdrietig
Boehoeeeeeeeee... Scheve mond
Iemand die het van me over wil nemen?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:01

ach honeybee, laten we samen maar heel hard duimen dat het vanacht/morgenvroeg eens droog blijft! Zowel in drachten als in tilburg...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:06

Dat hoop ik inderdaad ook... heb er nu écht helemaal genoeg van. Boos!
Maar zal wel weer niet veel geluk hebben vannacht wat betreft het weer.
Moet er niet aan denken.. dat ik over ruim vier uurtjes alweer moet beginnen
Snik snik snik Verdrietig

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:34

Honeybee schreef:
En ik heb écht geen zin!
Vannacht moet ik weer...
Weer om half vier beginnen.. Verdrietig
Boehoeeeeeeeee... Scheve mond
Iemand die het van me over wil nemen?


Half 4 al Bloos Poe gelukkig kan ik me dan nog ff omdraaien Haha!
Mijn wekker gaat om 5 uur...
Nou ja nog een weekje en dan heb ik de 2e wijk nie meer, dus dan op hal 6...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:13

doet me denken aan een liedje van KVK: De krant, de krant, het nieuws aan huis en stipt op tijd *ochtend avond, advertentie krant*
De krant, de krant, speciaal voor uw nieuwschierigheid...