myxomatose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 20:14

Gister ging mijn zusjes konijn dood, en vandaag is die van mij opeens (naja, ze had al een bobbel onder haar kin, waar ik nog eens naar wilde kijken) heel erg ziek. Blijkt t myxomatose te zijn.
5 tot 10 procent overleeft dat, en ik hoop maar dat Fuzzie (mijnes) daarbij hoort. Ze is sterk. Ik vond mezelf nooit echt een goede konijnemams, dus misshcien is ze wel beter af. Maar het is toch wel oneerlijk.
Ik zou het niet erg vinden als ze dood gaat, ze heeft haar best gedaan, she served a purpose, en iedereen en alles gaat een keer. Toch baal ik wel, want het is zo rot om te zien hoe ze eruit ziet. Ik ga morgen maar heel hard aan haar denken.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:15

Wow das toch hartstikke besmettelijk...???

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:17

ah bah. wat naar. fuzzie zat toch altijd bij jopie in stal? aaaaaaah arme jij en jopie. hopelijk haalt ze het.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:19

ohh das zielig. hopenlijk hoort ze bij die 5 tot 10 procent.

Ik duim voor je..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 20:21

kan nog 5 jaar bij ons in de hokjes en op t gras zitten. Het is zo raar, ik dacht altijd: ze is veel beter af als ze dood is, want ik heb Joop en die is super enzo, maar nu denk ik toch dat je niets dood mag wensen, hoe erg je het ook haat. En ik haat haar niet, ik kan haar wel waarderen (t is een echte bitch).
Tsja, heel irreeel, maar toch het hopen waard. En idd: het is Joops grote vriendinnetje...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:41

ah wat zielig voor je konijntje.
De meeste gaan dood en ze moeten wel lijden!
maar.. niet zo nega denken dus... HET KOMT GOED!!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:53

woo, bah. Lijkt me vreselijk om te zien. Als ik het zo begrijp heb je nog andere nijns, 'k zou in dat geval maar oppassen, 't is vreselijk besmettelijk.................

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 05:22

bah arme nijtje en ook een beetje tegenstijdig eigenlijk is ze beter af maar wil je dat wel...
pfff ik hoop dat ze het nog doet

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:07

Agghh, zielig nijntje. Hoe is t nu met Fuzz? Verdrietig
Ik vinnut wel zielig voor dr hoor..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:00

Weet je zeker dat het mixematose is?
Mixematose is namelijk een ziekte waarvan de dood langer duurt. Ze krijgen dikke ogen, kunnen niets meer eten. Voordat ze echt doodgaan duurt het soms wel een dikke week.
Het is een hele nare ziekte, die hier op het eiland heeeel veel voorkomt. Het wordt verspreid door vliegjes en is idd heel erg besmettelijk.
Het ziet er echt heel zielig uit, ze kunnen niets meer zien en zijn daardoor overgelaten aan roofdieren. 1x ben ik per ongeluk met Isolda over eentje heengereden. Heel vies, Isolda zette haar hoef midden op het beestje. Gelukkig was ie toen wel in 1x dood, een schraale troost.....

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:26

he bah..gelukkig is mijn konijn hier tegen ingeent... Scheve mond\ Ik hoop voor je dat Fuzzie het redt..wens haar maar beterschap van me

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:59

Ah gosie, wat naar joh. Mijn konijnen zijn ook allemaal ingeënt ertegen gelukkig, maar pas is een van mijn konijnen overleden aan de madenziekte, dat was ook zo zielig Verdrietig

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:12

ahhhhh idd ik begrijp je hellemaal ik had ook een hamster en ik zorgde wel goed voor hem maar toch.. toen had ie een kankergezwel en zn hele buikje was opengerot... das echt zoooooo zielig toen heb ik hem moeten afmaken en moest ik janken... dat had ik niet gedacht.. Ik hoop voor je Fuzzie het overleefd... ,maar alssie erg veel pijn leid...dan denk ik dat ze beter... dood kan gaan.. om ut zo maar te zeggen Huilen Huilen Huilen Huilen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 19:07

ze is heel erg opgeknapt, maar dat zegt zo weinig. Het is wel myxomatose. Het kan ook heel snel afgelopen zijn. Snoetje was al een paar weken wat suffer en wat minder, en toen opeens dood. Fuzz is overigens de laatste in n hokje hier. Ze eet heel goed van haar appeltjes en worteltjes en drinkt brooddrank. Ze eet geen hardvoer meer, maar goed, het kan allemaal nog komen.
Een week geleden zag ik opeens een bobbeltje onder haar kin, dat is nu een dikke ontsteking, haar wangen zwellen nu op, en wie weet waar er ín haar lichaampje nog ontstekingen zitten...
Zolang ze nog hupt en haar oortjes spitst als ik langskom is het wel ok denk ik. Ze zit al ruim een week te modderen, en nu weten we dus pas wat het is, maar goed. Zonder hoop geen leven, dus er is nog wel hoop over.
Vannacht heeft ze het heel goed gered, en vandaag ook, dus het kan allemaal nog!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:11

Mijn konijntje Roger heeft ook myxematose gehad. Hij was toen anderhalf en hij is nu bijna 8! Hij heeft het dus overleeft. Ik heb anderhalve week dag en nacht moeten verzorgen. z'n ogen en bekkie constant met gekookt water schoongemaakt. Z'n eten met de hand gevoerd. het enige wat hij er nu nog van over heeft gehouden is een kaal plekje tusen z'n ogen.

Dus, hij kan het overleven. veel sterkte.
groetjes