Lang haar naar KORT haar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Lang haar naar KORT haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 20:31

Zijn hier mensen die eerst redelijk lang haar hebben gehad en toen ineens extreem kort hebben laten knippen? (van 1 tot 10 cm ongeveer)

Ben erg benieuwd nl en hoe het toen bevallen is..

Graag ook als het mogelijk is foto's!(eventueel via mail)

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:59

Nee sorry, ik heb het altijd gewild, maar nooit aangedurft... Scheve mond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:00

ik heb het gedaan toen ik 12 ofzo was, omdat ze met judo op mijn haar trapten iedere keer....

Ik had van de ene op de andere dag stekeltjes... en het beviel niet... mijn moeder herkende me in eerste instantie niet... en ze scholden me uit voor JONGEN!!! Verdrietig

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:02

Hmm nou zijn dit heel erg rotte foto's, maar het is wel van redelijk lang naar redelijk kort gegaan...
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Heb er geen moment spijt van gehad, hoewel de tussenlengte die mijn haar nu heeft behoorlijk irritant is soms.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:10

ja leuk, maar ik bedoel eigenlijk ECHT kort Lachen, maar toch bedankt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:11

ik zal in de oude doos gaan spitten of ik foto's kan vinden....

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:12

ik had eerst haar tot me schouder nu tot me kin ofzoiets of korter tjah verschillende laagjes allemaal!. maar vind tjah kort wel fijner. als me haar wat is uitgedunt anders gaat zo omhoog staan! heb best dik haar dus vandaar! maar kort vind fijner als lang!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:32

Ikke!!!
Had me haar op schouders en nu heb ik t heel kort.
Zal ff kijken of ik een foto kan vinden , moment!

Een foto van kort haar, lang kan ik zo gauw niet vinden

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Miep op 01-07-03 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:33

ik heb dat ook gedaan, had mijn haar tot mijn BH-band en toen ineens stekels! was echt supercool en heb mijn haar zeker 2 jaar kort gehad. toen werd ik het zat en heb het weer laten groeien.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:44

ik heb het ook kort laten knippen.. ik wacht zelf nog op foto's

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:32

Zoiets als dit:
Afbeelding

en

Afbeelding

Daarvoor (toen ik een jaar of 10 was) heb ik mijn haar af laten knippen tot een boblijn. Vond het echt verschrikkelijk. Heb toen tranen met tuinen gejankt, en het maar weer laten groeien.

Bij deze foto's was ik ongeveer 18 jaar, en was flauw van mijn lange haar. Moet ik toegeven dat ik het in etappes heb laten knippen. Van broekriemlengte tot bh-lengte tot boblijn tot helemaal kort. Heb toen van alles geprobeert, permanent (blijft bij mij maar enkele dagen zitten, zelfs extra strong-permanent), tot stiekeltjes (die bij mij niet omhoog waren te houden, wel voor een uurtje, maar dan zakte het al weer uit). Tot ik het uiteindelijk maar weer heb laten groeien. Het hangt nu weer bijna op mijn broekriem. Hoe lang ik het nu zo hou? geen flauw idee, ben bang dat er met mijn haar weinig anders te beleven is...

Er zijn trouwens kappers die een computer programma hebben waarbij ze een foto van je nodig hebben en dan met dat programma verschillende haarmodellen kunnen maken. Kun je zien hoe kort bij je staat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:13

Ik had superlang blond haar. Was tot ruim over mijn kont...ook af laten knippen in een boblijn, net onder mijn oren. Doet nog pijn als ik eraan terug denk, kreeg zo'n hele lange vlecht mee naar huis...

NOOIT DOEN!!!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:33

Bij de cosmo kapper kun je op de pc zien hoe andere coupes jou staan!!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:37

Ik had ook haar tot m'n broekriem en heb het in etappes kort laten knippen, eerst tot de bh band, daarna tot op m'n schouders en daarna ging het als snel tot echt kort. Nog heel even een boblijn gehad. Het van helemaal lang tot kort is binnen een jaar gebeurd. Toen ik eenmaal de stap had gezet om het te knippen, ging het snel.
Maar nu is het lekker kort, ik denk dat ik de 10 cm niet eens red. Ik heb er in ieder geval nooit spijt van gehad.

Ik weet niet hoe lang je haar nu is, maar probeer er anders eerst eens 5 of 10 cm af te halen, als dat bevalt zal de rest, waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Als je na die 10 cm al denkt, wat heb ik gedaan dan zegt dat ook genoeg, dat je niet verder moet gaan.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:53

Ik heb een paar jaar geleden ook een eind van mijn haar af laten halen (toen was ik wel echt nog zo'n basisschool kindje Knipoog ) Ik was toen wel heel erg tevreden en ik leek er ook ouder mee, maar als ik nu de foto's terugzie dan kan ik serieus níet begrijpen dat ik dat ooit heb laten doen. Maargoed, als klein kind heb je meestal wel een andere smaak dan dat je ouder bent. Ik zou het als ik jou was niet té kort doen, wanr als het dan niet bevalt duurt het érg lang tot het eindelijk weer op een goede lengte is..

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:55

Ik heb dat gedaan, helaas geen foto's van. Ik had er geen spijt van, stond ook best leuk. Kreeg vaak wel leuke reacties. Maar het korte haar was ik zat, dus nu is het weer gewoon lang!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:37

Ik had ook best lang haar (over mijn schouders).
En toen heb ik het ook afgeknipt. (achter was het 5/6 cm)
Erg handig kort haar!!!
Ik heb stijl haar dus het viel niet anders.
Nu heb ik het weer lang laten groeien( ben ik mee bezig) alleen die tusse modellen zijn echt klote.
Dat is het enige nadeel vind ik.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 17:46

Als jullie even naar m'n andere topic kijken, dan kan je zien dat ik dreads heb.. en het niet in etappes af kan knippen, maar meteen tot zo'n 2 a 6 cm afmoet knippen Lachen

Maar ga morgen even naar de kapper, even wat leuke ideetjes vragen Lachen

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:54

Wel een hele stap, maar als je het gezicht ervoor heb lijkt het me super leuk!
Helaas kan ik geen kort haar nemen omdat ik krullen heb, en als ik het dan toch laat knippen krijg ik zo'n poedelkapsel Scheve mond
Mijn haar stijl laten maken wil ik niet, dan breekt het zo af.
Wel foto's plaaten hoor, als je bij de kapper vandaan komt!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:05

Lange lokken vragen om bewondering
Gepubliceerd op woensdag 02 juli 2003
Vrouwen met lang haar worden veel meer bewonderd dan vrouwen met kort haar. Dit blijkt uit een kleinschalig onderzoek gedaan in Amerika door dokter Kelley Kline, verbonden aan de Florida State University. Ook blijkt dat donker haar de voorkeur heeft boven blond.

Computerbewerking
Vijftig mannen en zesenzeventig vrouwen zijn voor het onderzoek geïnterviewd. Ze hebben zes foto’s van vrouwen te zien gekregen, die ze moesten beoordelen op aantrekkelijkheid. Drie van de foto’s werden met de computer bewerkt. Dezelfde blanke vrouw werd drie kapsels aangemeten. Een kort kapsel tot boven haar oren, een halflang kapsel tot onder haar kaak en een lang kapsel. De gezichtuitdrukking en kijkrichting waren in alle drie de foto’s gelijk, omdat het dezelfde foto was bewerkt met de computer.


Volgens de onderzoeker blijken zowel de mannen als de vrouwen lang haar beduidend meer aantrekkelijker te vinden dan kort of halflang haar. Volgens Kline is het biologisch bepaald dat mannen een gezonde vruchtbare vrouw aantrekkelijk vinden. “Haar is een signaal voor gezondheid en vruchtbaarheid. Jongere vrouwen hebben meestal lang en dik haar”, aldus Kline.


Korte koppies
Ook gaf men de voorkeur aan brunettes. Blond haar staat bekend als het meest aantrekkelijk, maar uit dit onderzoek bleek het tegenovergestelde. De vrouwen werd gevraagd hun voorkeur voor haarlengte bij mannen. Zij zien het liefst mannen met kort haar. Lange lokken worden geassocieerd met vrouwen. Lang haar bij mannen kan een signaal zijn voor vrouwen dat zij wellicht minder vruchtbaar zijn en minder presteren dan kortharige mannen.
(bron: Reuters)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 18:10

Tsjah, dit had ik zelf ook wel kunnen verzinnen Lachen Vind zelf lang haar ook veeel mooier(meestal), maar een kort koppie is ook wel leuk bij degene die het staat dan Lachen

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:26

Ik vind de laatse tijd korter hoor ook leuker!
Een leuke hanenkam iets, of een kuif, echt super leuk!

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:07

Ik heb een paar weken geleden die stap gezet. Van ruim 10 cm onder de schouders naar max. 4 cm en meteen maar een kleurtje; van donkerbruin naar oranje (geen foutje van de kapster maar zeer bewust gekozen).
Jammer dat je al zo snel uitgroei krijgt Clown

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 20:27

Heb je foto's sugarmiss? Klinkt leuk!

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:36

Nee die schok wil ik je niet aandoen Lachen