wat hebben jullie aan met rijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jokonootje

Berichten: 4836
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

wat hebben jullie aan met rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 15:45

kleren... okay dat is logisch...

Maar ben gewoon even benieuwd rijden jullie ALTIJD met rijbroek laarzen cap etc etc...?
ik heb namelijk nog wel eens de gewoonte om met kisten en een spijkerbroek op het paard te stappen (niet in de lessen ofzo maar gewoon even een buitenrit ergens ofzo)
Maar nu reed ik laatst dus in de les en ik rijd in de les altijd met sokken tot aan mijn knie rijbroek en stal/rij schoenen dus geen chaps aan (en cap op uiteraad)...
en kreeg hier dus echt een hele preek over van mijn instructrice dat ik minstens chaps of laarzen aan moest trekken maar ik krijg laarzen nooit weer uit en chaps gaan me mateloos irriteren dus ik rijd al jaren zo en heb er nog nooit problemen mee gehad...dus ik heb maar braaf jaja volgende keer wel weer gezegd en door gereden...
Maar om eerlijk te zijn zie ik het probleem ook niet echt dat ik zonder chaps/laarzen rijd ....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:48

Ik rijd altijd met rijbroek en laarzen, dus gewoon redelijk netjes en verzorgd. En ik vind idd ook dat als je naar les gaat, uit respect voor je instructeur er gewoon verzorgd uit moet zien.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:51

Eigenlijk altijd met rijbroek en leren laarzen. Laatste tijd kwam ik erachter dan ik met chaps en jophurs een stiller been heb. Dus heb ik daar mee gereden. Misschien worden mijn benen uiteindelijk weer wat stiller? hoop ik Schijnheilig

Een cap doe ik alleen op tijdens springen (doe ik toch nooit Haha! ) buitenritten en jonge paarden (inrijden).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:51

stretch-spijkerbroek of rijbroek en T-shirt. En bergschoenen, ik ben een pesthekel aan rijlaarzen en m'n chaps passen niet meer. Vind het ook lekker om er op een lange buitenrit naast te kunnen gaan lopen zonder dat ik gelijk kuitkramp heb. Lessen doe ik ook daarin, maar daar is het dan een westernmanege voor.

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:53

ik rijd of met rijbroek en leren laarzen of met rijbroek, bootschoenen en pikeursokken.
chaps vind ik ook vreselijk

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:59

ik rijd altijd met rijbroek en leren laarzen, zit gewoon veel beter dan een gewone broek met gympen ofzo. en het rijd ook fijner.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:03

ik rijd ook altijd gewoon met laarzen en een rijbroek, ook vaak met cap, behalve als ik dressuur in de bak. En een lekker slobber t-shirt van 2 maten te groot! Haha!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:05

Altijd -echt altijd- met rijbroek, laarzen (sinds kort leren Mountain Horse, daarvoor schoenen met chaps), cap en handschoenen. Verder, afhankelijk van het weer een t-shirt, trui of jas.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:05

Als ik serieus ga rijden (meestal dressuur, straks ook springen) altijd een broek met leren zit (anders kan ik echt níet zitten) en leren laarzen, geen cap... Als ik gewoon lekker ga buitenrijden (=ontspannen) vaak schoenen, maar wel die broek met leren zit, anders kan ik gewoon echt niet blijven zitten. Moet zeggen dat ik schoenen nog lekkerder vind zittendan leren laarzen. Rij gelukkig al jaren niet meer met van die rubber/plastic laarzen, want daar kan ik dus echt niet mee rijden, wat een ondingen zeg!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:09

rijbroek, jodpurs met stalen neuzen, i.v.m. de lompheid van mijn knollie, leren chaps en natuurlijk een cap op! tot mijn grote ergernis moet ik tegenwoordig mijn t-shirt inmijn rijbroek stoppen aan de voorkant, anders blijf ik steeds aan de knop van mijn Australian zadel hangen.......

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:17

Ik rijd altijd met rijbroek en cap. Meestal ook met chaps, maar soms vergeet ik ze thuis mee te nemen en dan moet ik helaas maar zonder.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:18

Ik rij altijd met rijbroek, jophurs, chaps en cap. Ik ga vanavond bij Mountain Horse rijlaarzen kijken, dus wie weet ga ik daar in het vervolg meer rijden ipv met chaps.


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:19

ik mijn donkerblauwe rijdbroek, en mijn laarzen, that's it, ennum... natuurlijk en heeel super grot en wijd T-shirt
die dingen zijn echt té riant Lovers

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:22

Altijd een rijbroek en (leren) laarzen. Nooit iets wijd en slobberigs daarboven maar gewoon een nette trui/bloes/polo. Nooit een cap. Altijd handschoenen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:26

Altijd rijbroek, casco cap en handschoenen. Verder meestal met veiligheidsschoenen en chaps, anders met mijn leren rijlaarzen.


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:27

Altijd rijbroek, de laatste tijd altijd leren laarzen en voorheen schoenen met chaps. Lekker makkelijk. Ik draag alleen een cap als ik buiten ga rijden. En als ik op een ander paard ga rijden. En altijd handschoenen anders krijg ik blaren.

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:28

Ik eigenlijk altijd in n spijkerbroek en sportschoenen....misschien is da raar maar ik vind dat toch echt fijner als met rijbroek en laarzen. Wel een cap want dat moet bij ons sinds kort voor de verzekering

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:29

Ik rijd altijd met bergschoenen met stalen neuzen en een rijbroek, kheb trouwens nooit een cap op Boos! Zit niet echt lekker en ik val er niet vanaf (ok, je weet het maar nooit maar ik ben er nog nooit afgevallen en ben het niet van plan)

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:35

Ik rijd altijd met rijlaarzen (leren, mooier en zweten niet zo erg), rijbroek, petje en een poloshirt/t-shirt. Je moet er wel een beetje netjes uit zien vind ik Haha! Ik rijd alleen met cap als het moet, vaak wel met handschoenen.
Op de club letten ze niet zo op kleding, maar ik vind het wel zo netjes. Het is toch een sport met een traditie.
Laatst bijgewerkt door mdmoiselle op 02-07-03 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:35

Rijbroek, (leren) laarzen, handschoenen en cap.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:44

Altijd een rijbroek, leren rijlaarzen, t-shirtje/trui en bodywarmer en handschoentjes..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:46

Ik heb altijd een Rijbroek aan, laarzen (als het heel warm is van die schoentjes) in de zomer een shirtje en in de winter een trui of vest ofzo en soms mijn jas erover heen. Ik heb alleen mijn cap op als ik naar de ponyclub ga, wedstrijd heb of ga springen, en soms naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:52

Voor een les (is wel lang geleden) netste rijbroek, schone rijlaarzen, t-shirt/trui en CAP!
Voor zelf te werken in bak, rijbroek, plastic laarzen, cap en t-shirt ofzo.
Voor een rustige/korte buitenrit, rijbroek, plastic/leren laarzen (hangt van temp. af) en cap.
Voor een stevige buitenrit, oudste en lekkerste rijbroek, leren rijlaarzen, cap, t-shirt en jas mee.
Maar soms als ik niet van plan was om te rijden, ook wel met spijkerbroek en werkschoenen, wel altijd met cap!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:59

ik rijd altijd met rijbroek, rijblouse en leren laarzen en handschoenen, in de winter met rij-jas

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:02

Altijd rijbroek en het verschild nog wel eens of ik mijn chaps of mijn laarzen aan doe licht er aan welke ik het errst tegen kom.
Ik rij ook altijd met cap dat is verplicht bij ons op de manege.

Enjoy (Maestro x Farrington x Ferro) B+10 / L1+11 / L2+7 :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Hetwaszoiets, Joanne_, Mediatoolkitbot, Plonspony en 26 bezoekers