vliegendeken en regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

vliegendeken en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 16:01

Vraag: laten jullie de vliegendeken op als het zo regent?
Lanna staat met veulen en ponymaatje nog steeds dag en nacht op de wei om aan te sterken. Een schuilstal is er niet, wel veel blinde vliegen. Daarom heeft ze dus een vliegendeken op, die nu als een nat vod om haar heen hangt. Ik ben bang dat ze het daardoor te koud krijg en weer ziek wordt. Een regendeken heeft ze niet (behalve dan een waterdichte winterdeken die zeker te warm is).

Advies gevraagd: vliegendeken ophouden of afdoen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:16

ik zou hem af doen, een stoffen vliegendeken is zowiezo niets voor op de wei, koop dan die van harry's horse, die is van kunststof en die neemt dus geen vocht op.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 19:08

het is een kunststof deken, maar als het heel hard regent plakt die aan haar lijf. Ze is wel snel weer droog als het ophoudt met regenen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:12

wat voor vliegendeken heb je?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 19:18

het is een Duits merk, maar lijkt erg op de deken van harry horse, met buikflap. Soort kunsttof gaas. Niet heel soepel, maar soepel genoeg. Als het matig regent blijft ze raar genoeg droog onder de deken. Als het plenst dan plakt de deken om haar heen. Een half uur na de bui is ze weer droog en de deken ook. Ik maak me ongerust over dat plakmoment. Kans op kou vatten?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:21

zal denk ik wel meevallen, het is niet echt koud momenteel, wel jammer dat ze niet kunnen schuilen , paarden moeten niet alleen kunnen schuilen voor de regen maar vooral voor de zon en de dazen!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:23

Anya schreef:
het is een Duits merk, maar lijkt erg op de deken van harry horse, met buikflap. Soort kunsttof gaas. Niet heel soepel, maar soepel genoeg. Als het matig regent blijft ze raar genoeg droog onder de deken. Als het plenst dan plakt de deken om haar heen. Een half uur na de bui is ze weer droog en de deken ook. Ik maak me ongerust over dat plakmoment. Kans op kou vatten?
ik heb de harrys horse gehad en die kon goed opblijven ook bij grote stortbuien drogen gewoon dan weer op

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 19:33

oke thanks, dan laat ik hem gewoon op...