de paardenfluisteraar op net 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 13:39

20 sept komt de paardenfluisteraar (de film dus) op net 5, ben alleen ff vergeten hoe laat

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:40

ik heb de videoband thuis liggen. vond het een hele mooie film. Vond het boek wel mooier hoor.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:41

Oh beter!!!!!!!!! Die ga ik echt kijken! Hij is zo ontzettend goed!!!!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:42

heb hem in de bios gezien en vond er niet veel aan veel te veel slap gedoe ik dacht dat er meer paarden en minder romantisch spul in zou zitten in de zaal zaten toen allemaal kinderen en begonnen allemaal vervelend te doewn omdat het te saai voor ze was,maar ja als je dus van dat slappe gezwijmel houdt zal je hem wel goed vinden Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:51

Persoonlijk vind ik het boek veel beter dan de film. Het boek heb ik in één weekend uitgelezen. De film is echt zo'n Amerikaanse story, sorry dat ik het zeg. Tja, ik wilde er persé heen omdat ik het boek had gelezen. Ik heb 'm trouwens in een heel klein bioscoopje in Australië gezien, uiteraard zonder ondertiteling. Maar ik kwam daar de bioscoop uit met het gevoel dat ik heeeeel veel gemist had wat in het boek wel werd beschreven. Het gaat in de film toch eigenlijk puur om de lovestory en niet om de ontwikkeling van het paard...

Nog meer? Er zijn zo'n 10 verschillende paarden voor dezelfde rol gebruikt. Nou is dat op zich niet zo gek, want probeer maar eens een compleet gestoord paard te laten zien dat later in de film een mak lammetje is. Knap als je dat lukt met één en hetzelfde paard. Maar... het is duidelijk te zien aan de kleur en bouw dat het steeds andere paarden zijn! Daar hadden ze wel even iets beter hun best op kunnen doen... Haha!

Overigens nog twee positieve punten aan de film: het ongeluk is erg mooi gefilmd (ik durfde bijna niet te kijken, zag de hele tijd m'n zusje voor me met haar pony, die was toen net zo oud als het meisje in de film) en... uiteraard de beelden van Montana, waar een groot deel is gefilmd en waar Dances with Wolves ook is opgenomen. Machtig mooi is het daar!

OK, en nu allemaal zelf kijken! Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:58

het enige mooie aan de film vond ik de beelden: echt prachtige shots!

het verhaal vond ik waardeloos, het boek een stuk beter!

Btw: De wolvenlus, van dezelfde auteur is nog een veel beter boek, een aanrader!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:06

het boek vond ik ook super heb de film gekeken en in venuzuela in het spaans nog een keer *zucht*
aah in montana opgenomen dan wil ik daar heen Lachen
vroeg me steeds af waar het nou was echt dat landschap zo mooi!!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:09

ik heb het boek 'the making of' kon ik een keertej kopen voor vif gulden bij de vd geloof ik. Erge mooie foto's En ook een boel info.

Erg leuk om te lezen. en naturlijk helemaal niet duur. heb hier wel eens foto's geplaats uit het boek.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:13

Dat boek heb ik ook een keer ingekeken, inderdaad prachtige foto's!

Dat landschap... Geweldig!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:30

Citaat:
Op 2001-08-31 13:51, schreef Karin:
Persoonlijk vind ik het boek veel beter dan de film. Het boek heb ik in één weekend uitgelezen. De film is echt zo'n Amerikaanse story, sorry dat ik het zeg. Tja, ik wilde er persé heen omdat ik het boek had gelezen. Ik heb 'm trouwens in een heel klein bioscoopje in Australië gezien, uiteraard zonder ondertiteling. Maar ik kwam daar de bioscoop uit met het gevoel dat ik heeeeel veel gemist had wat in het boek wel werd beschreven. Het gaat in de film toch eigenlijk puur om de lovestory en niet om de ontwikkeling van het paard...


Ik had precies hetzelfde. Ik vind het boek dan ook veel en veel mooier en je "beleefd" het intensiever

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:31

Ik heb het boek niet gelezen dus weet ik helaas het verschil niet......

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:19

Als je het boek nog niet hebt gelezen, moet je dat echt doen!!!
Ik had eerst de film gezien en die vond ik best wel goed. Afgelopen vakantie had mijn moeder het boek meegenomen en ik heb het in 1 dag uitgelezen. Je ziet het in het boek echt voor je. Hij heeft het heel erg goed geschreven vind ik!
Alleen wat mij opviel is dat het boek verder doorgaat. Wanneer de film ophoud gaat het boek nog een stuk door, alleen het einde van het boek vond ik een beetje gek, ik had niet echt het gevoel dat het af was.
Maar ik kan nu niet gaan vertellen waarom, want dan hoef je de film niet meer te kijken Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:30

aahh nee! ik heb net vorige week de videoband gekocht!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:11

ik vond de film echt supergaaf en ik heb hem 7 keer gezien en hij blijft mooi.
Het boek heb ik die is ook erg mooi,alleen ik vind de film leuker,ik vind het einde van het boek niet leuk