help! spel/sportmiddag basisschool, wat voor spel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

help! spel/sportmiddag basisschool, wat voor spel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:16

ok, we moeten voor de afronding van de stage een sportmiddag organiseren. We moeten 10 spellen bedenken, het liefst een beetje origineel. Het is voor groep 3 tot en met 8. Wie kan me helpen? Ik heb er al 1 Party!! Lachen met de bal in een doel schoppen waarbij het doel in vakken is verdeeld door middel van een touw, ze moeten dan proberen de bal te schoppen in het vak waar je de meeste punten kunt halen, wie heeft nog meer ideeën???

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:19

Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt, maar een doorslaand succes is altijd het bekertjesvoetbal. Je neemt plastic of kartonnen bekertjes en knipt daar de bodem uit.
Je frommelt ze met een touwtje aan elkaar en aan beide bekertjes doe je een elastiekje zodat je het geheel als bril kunt opzetten.
Daarna laat je de kids voetballen. Omdat ze alleen rechtuit kunnen kijken, is dat ontzettend lastig om te doen.
Ik heb er altijd heel veel succes mee gehad (zelfs nog bij 1e jaars HBO studenten is het enorm aangeslagen Haha! )

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:20

Haha! maar ze moeten het individueel doen, dus niet in groepen, maar het idee is wel leuk, kun je daar geen variatie op bedenken, dat je iets doet maar dan met die bekertjes?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:49

Ik heb nu ook al buikschuiven erbij, dan gaat het erom wie het verste kan schuiven. Maar het idee van Irene vind ik wel heel leuk, maar dan moet het iets anders zijn maar wel met die bekertjes, heeft niemand een idee?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:35

Jawel Haha!

Zet een niet al te lang slalomparcours uit met pionnen. De deelnemers moeten met de bekertjes op hun snuit en de bal aan de voet zo snel mogelijk rond de pionnen slalommen.
Eventueel kun je ze de bal ook nog laten stuiteren met de hand, dat is namelijk net zo lastig met die bekers voor je gezicht Haha!