Wie gaat er heel toevallig ook naar Indonesie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Wie gaat er heel toevallig ook naar Indonesie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 16:48

Ik ga vanaf 17 juli 5 weken naar Indonesie. Nou vroeg ik me af of er heel toevallig (zal wel niet Haha! ) iemand van bokt ook naar Indonesie gaat...
Nou...?

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:24

Ik heb wel nog vrijdag een container helpen laden met spullen die er naartoe gingen , maar dat telt zeker niet Tong uitsteken

Veel plezier iig Lachen

Wel lang trouwens , 5 weken , vakantie ??

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 03:33

Ohhh...wat heerlijk!!! Ik heb er gewoond en ga waarschijnlijk het najaar weer heen! *LOL*

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:12

Ja ik ga 5 weken vakantie houden Haha! Tenminste.. 3 weken door Java reizen en daarna 2 weken op Bali...

En Franca heb je nog tips voor me?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:14

Ik ben net terug van Java........Ik ben in maart geweest met mijn dochter en vader......... Waar ga je naar toe, ik weet nog wel wat leuke hotels enzo......

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:31

Euhm...haha nou om je de waarheid te vertellen weet ik niet eens langs welke plaatsen we precies komen . (Ik ga mee met mn ouders en zij zijn nog beetje bezig met het uitstippelen van de tocht en ik volg... Gaaaap )
We beginnen iig in Jakarta en trekken dan over het eiland richtin Bali. We houden wel wat grote plaatsen aan, maar de echt streng islamitische plaatsen vermijden we.
Op Java zijn ze dus moslim.. Merk je daar veel van, want ik heb dus begrepen dat je geen blote benen en schouders enzo mag hebben.. En dat met die temperatuur daar..Boos!

Na Bali gaan we ook nog naar Lombok...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:39

Nee hoor merk je helemaal niks van.........Jakarta, bogor en Bandung zijn het vermijden waard...Yogya (yogjakarta) is helemaal het einde......Ik weet daar ook nog wel een leuk hotelletje voor 3 dollar per nacht, met zwembad en ontbijt........De grote steden zijn eigenlijk gewoon vuilnisbelten met mensen.

Ik heb gewoon in westerse kleding rondgelopen daar...het is een heel vrij volk echt hele lieve mensen. Laat ze in hun waarde en je bent hun gast.........Yogya moet je echt heen............

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 12:10

We gaan iid ook naar Yogya. Ben benieuwd!
Kan je me anders de naam of het adres pben van dat hotel daar?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:08

Het hotel heet Agung. en die zit op de Prawirotaman nr 2......... Als je daar met de betjacs gaat moet je van te voren een prijs afspreken en heeeel duidelijk zeggen dat je NIET naar Batic wil en NIET naar zilver. anders word je meegenomen naar allerlei atteliers waar je wat moet kopen......niet leuk.....

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 15:30

Haha! Nou ik zal er rekening mee houden en bedankt voor het adres.. Xal kijken of we erheen kunnen gaan!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:27

Jakarta het vermijden waard? Ik vond het een van de meest indrukwekkende steden die ik ooit ter wereld heb gezien. Daarnaast vond ik het echt bizar om alle Nederlandse invloeden te zien aan de andere kant van de wereld. Een hele fijne vakantie gewenst Pinopaard!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:49

pinopaard schreef:
Ja ik ga 5 weken vakantie houden Haha! Tenminste.. 3 weken door Java reizen en daarna 2 weken op Bali...

En Franca heb je nog tips voor me?


Ja! Plekken op Java die super zijn:
Djeng Plateau, Bandung met de vulkaan de Tangeman Prau (heb ik dus gewoond), Pangandaran (!!!), Serangan, Jogjakarta, Bromo vulkaan!!!

Bali:
Vermijdt "poedersuiker", en ga zeker naar Ubud (voor de rijstvelden en souvenirs), Lovina beach in het noorden (dolfijnen!!), Manjangan Eiland (super snorkelspot!!), Amed, Ciandidasa is ook leuk.

Lombok ben ik ook geweest! Ga naar de grote vulkaan!!! Super. En mijn allergrootste aanrader; ga naar de Gili-eilanden (oa Gili Trawangan) ten noorden van Lombok.....hele mooie mini-eilandjes, echt PARADISE!

Onwijs veel plezier *LOL*

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 09:21

Ik ga iig mijn duikbrevet halen op Bali volgens mij bij Lovina Beach Haha! Kheb er echt veel zin in alleen hel vliegen staat me een beetje tegen..

Bedankt iig voor de tips!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:54

Ik heb ook aan de andere kant van Java gezeten........Ik kon zo de krakatau zien, echt heel mooi