Wat zouden jullie doen als....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Wat zouden jullie doen als....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:26

Je het ff helemaal niet meer ziet zitten met je paard? Bloos Pling

Dit heb ik dus gehad met Appie, ze was zwaar vervelend, elke dag was het weer rodeo Huilen ik werd de stal zowat uitgetrapt en ze wou helemaal niks meer...
Huilen Misselijk

Ik was het voort helemaal zat en wou het liefst helemaal stoppen met heel die knol (wou ik toen het liefst) verkopen die handel en een fatsoenlijk paard terug kopen.... ik had het voort zo gehad dat ik gewoon beslist had er een tijd niks meer mee te doen, gewoon in de wei en eten geven en voor de rest niks. klaar. ik kon ook niks met haar....
Ze heeft toen 2 maanden zonder een dagje rijden of poetsen (ja ik weer het, is slecht maar ik kon haar gewoon niet aanraken, dan werd je bond en blauw geslagen en gebeten..op z'n donder geven had dan ook geen zin want dan draaide ze helemaal door!)in de wei gestaan bij de rest, na een tijd kwam ze uit zichzelf om aandacht vragen en waren aaitjes weer welkom!! ik helemaal blij!
Zo ging het steeds beter, toen ik voor het eerst in heel lange tijd weer zin had om iets te gaan proberen heb ik haar een hoofdstel omgedaan (die ze tot m;n ALLERgrootste verbazing gewoon om liet doen en niet ging bijten en stijgeren) en ben een eindje gaan wandelen, ik kreeg weer steeds meer goede moed toen ze lekker meeliep en er niet vandoor wou gaan. beloond en weer in de wei gezet.
Toen ben ik ook maar weer eens begonnen met lekker rustige bosritjes zonder al te veel te vragen. Deed ze ook ineens goed zonder te gaan staken!
Toen begon het nieuwe seizoen op de club en ging ik weer naar de les, waar ik nogal bekend stond met Apollon als "levensgevaarlijk" Haha! .
Dat ging ook stukken beter als daarvoor!
Nu is ze echt helemaal verandert, ze wil het liefst de hele dag aangehaald worden (waar je 1 jaar geleden nog niet over hoefde te peinzen)
en gaat ook weer vrolijk mee naar les of een buitenrit.
Eigenlijk ben ik weer een beetje opnieuw begonnen met haar lijkt wel! Knipoog
Nou zou ik haar eigenlijk nog voor geen geld weg willen doen!!! Ach gut


Maar hoe zouden jullie nou zoiets oplossen? of wie heeft ongeveer hetzelfde gehad en hoe heb jij het toen opgelost?
Ik wil dat wel eens weten


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:44

Geweldig zeg jouw verhaal krijg er een beetje tranen van in mijn ogen voor hetzelfde geld had je haar verkocht!!!! mijn god echt geweldig!!
maarre nee gelukkig nooit aan de hand gehad ik heb een heerlijke kroelerd die ik voor geen goud zou willen missen en ik denk ook niet dat ik zou kunnen begrijpen hoe jij gevoeld hebt die tijd want ik heb het nog nooit meegemaakt !!

heel veel rijplezier en geluk!!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:48

bedankt...

Party!! Party!! Party!! Party!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:32

Ik heb het ook soms met m'n pony. Dan plet ze me voor de zoveelste keer tegen de wand (wat ik dus absoluut niet kan hebben Boos!) en dan ben ik zooooooooo kwaad op dr.

Maar dan de dag erna stap ik erop om toch te gaan rijden en dan doet ze zo braaf haar best Lovers

In jouw geval: als je echt geen zin hebt en het bij haar ook lijkt alsof ze er even geen behoefte aan heeft zou ik haar lekker een weekj vrij geven en erna weer rustig beginnen Haha!

Hoe oud is ze eigenlijk?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:38

Rowan heeft ook wel eens een week stilgestaan omdat ik even absoluut geen trek meer in 'm had. Hij was ZO vervelend...

Maar die tijd heb ik mezelf gegeven, ik wist dat het na een weekje wel weer zou gaan kriebelen. En dat klopte, ik ben er weer opgeklommen en we zijn les gaan nemen - en nu gaat het uitstekend.

Moraal - gun jezelf ook de tijd als het niet wil. Verbitterd door blijven worstelen terwijl niemand er meer lol aan beleefd kan toch niet de bedoeling zijn? Gun jezelf ook de tijd om er weer voor op te warmen, zodat je weer 'fris' kan beginnen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 15:45

ArwenLune schreef:
Moraal - gun jezelf ook de tijd als het niet wil. Verbitterd door blijven worstelen terwijl niemand er meer lol aan beleefd kan toch niet de bedoeling zijn? Gun jezelf ook de tijd om er weer voor op te warmen, zodat je weer 'fris' kan beginnen.


Heb ik ook gedaan
en iemand vroeg haar leeftijd toch? we schatten haar iets rond de 20. Al niet meer zo jong dussss Ik snap dan ook best dat het af en toe een beetje begint te vervelen voor zo'n paard.
Nu heb ik gewoon heel veel afwisseling voor haar en je merkt gewoon dat ze er veel meer zin in heeft!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:27

Bedankt dat zoveel mensen hebben gekeken naar miin topic. al komt het ook wel door de titel maar goed..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:52

wat fij dat het nu zo goed gaat! een pauze kan inderdaad wonderen doen!!

Dag lieve mama...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:31

Ik vindt dat wel meer mensen dit zo zouden kunnen proberen!!
Afentoe heeft gewoon mens en dier zo'n pauze nodig.

IK heb het vroeger ook weleens *moeten* doen.
Iedere dag hetzelfde gevecht onder het zadel.
Iedere les 3 keer eraf gegooit worden omdat mevrouw dat gewoon leuk vondt...en dan sromweg blijven staan als ik er eenmaal aflag.
Op een gegeven moment ging ik met tegenzin en angst in mijn laarsjes naar mijn paard.
Dan longeerde we maar en zo min mogelijk rijden want stel je voor dat je weer een gevecht met 600 kg stug eigenwijs vlees moest beginnen.

MIjn ouders hebben toen bij de staleigenaresse en tevens mijn instructrice aangegeven dat het zo niet kon.
Als ik les had sliep ik die nacht niet en ik had het zo gehad met dat geklier van haar, terwijl ik buiten het zadel om alles met haar kon.

Zij heeft het een week van me overgenomen, ik had een week rust, of langer, wat ik maar wou, als ik maar niet zomaar mijn paard zou verkopen vanwege een beetje puberteit en een paar tegenslagen.
Na die eerste week, waarin ik dus ook helemaal niet naar stal mocht, ook niet om te poetsen, ben ik bij haar wezen kijken.
Ze begroette me met een hinnik en vooruitgestoken oortjes.
Dat bleef alleen bij aaien en knuffelen en praten met de staleigenaresse over wat ze die week gedaan had.
De volgende dag zat ik er weer op, tien keer zekerder van mezelf en mijn paard.
En ze luisterde en liep en ik was weer helemaal in de wolken en blij met haar.
En tuurlijk ben ik er daarna nog wat vanaf gevallen en we hadden onze slechte dagen.
Maar het bekijk het maar gedeelte heb ik daarna nooit meer terug gehad.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:05

Heb ik wel eens, maar toch blijf ik dan wel ff doorrijden.
Maar ik stop meestal niet met een slecht moment.
Ik sluit het rijden wel af met iets goeds.
Zodat ze de volgende dag niet denkt van oh dat mag ik gewoon.
`
Maarja het ligt niet altijd aan haar, als ik slecht in me vel zit, zie ik ook dat resultaat bij haar.
Dus dan stap ik wel af en dan is het voor die dag wel ff genoeg.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:48

dat heb ik met mijn ene pony ook gehad, elke dag was een gevecht...niet dat ze zo bokte of rende....neeh omdat ze echt met geen stroomstoot vooruit te krijgen was...en tis heel vervelend om te slaan...en met sporen te rijden als je dier nog zo jong is....ook iedereen kijkt je aan alsof je gek bent...en je paard wordt altijd afgekraakt..jammer dat je zown slechte pony hebt gekocht...en als ze dan nog heel lief was geweest maar als ze in stal stond wou ze het liefst iedereen bijten...alleen mij eigenlijk niet ( toen ik er een tijdje had) Ik ben zo cker een half jaar/3 kwart jaar doorgekwakkeld, en ik stond op een (klote)manege en t eingste wat ze zeiden was: jammer...je kon zo goed rijden, maar nu zie je er ook niks van op zown beest...ze werd uitgemaakt voor ito-paard omdat ze zeiden dat ze niks snapte...(je moet niet denken dat ik het nooit naar mn zin heb gehad daar hoor Haha! of elke dag een marteling was, das neit zo, maar qua rijden wel)Al die tijd heb ik vertrouwen in haar gehad, ze had superpapieren en ze was zo mooi...Haha!:D ....Toen heeft mn moeder gebelt naar degene die hem voor ons gevonden had...( een kennis) want die kende de mensen waar ie vandaan kwam...tenminste die het had overgenomen.Zo is mijn pony daar heen gegaan....voor 1 maand ong. ( bij een grand-prix ruiter...Rob Koning)en toen kwam ik..ik zou daar blijven logeren en dan zou hij me helpen...

Toen ik op mn pony ging zitten ik wist NIET , echt NIET wat ik meemaakte, ze was voorwaarts...ongelooflijk...echt wow..het was mn droompony geworden..!!!Heel veel zitlessen etc. van hem gehad...Toen weer terug-> naar de manege....najah grotere fout kon ik niet maken....ze viel weer terug...mn instructrice, waar ik ook priveles van had, wist precies de aanwijzingen te geven waardoor mn pony naar de knoppen ging...

Mijn moeder, die wist hoe die pony liep bij Rob, is toen gaan nadenken en toen hebben we thuis stallen gebouwd, bak gemaakt, en fatsoenlijke omheining geplaatst....Toen is ze nog een x naar Rob geweest (ze was tussendoor ook wel nog een x geweest)heb ik weer les gehad...en toen naar huis gegaan...Toen kreeg ik instructeur...die liever zag dat ik ging springen...maar haar galop was ook nog niet zo goed...en daar werd alles weer minder..niet zo erg als bij de manege...maar onder b niveau....

Toen heb ik een andere instructrice gevonden...en t duurt wel aardig lang..maar t dier heeft nog nooit zo los door haar lijf gelopen en t zal nooit de 2e bonfire worden maar ik denk dat ik de l/m wel ga halen (ben zelf al 15 dus nog maar 3 jaartjes, en ik heb r nog niet gestart)ik doe gewoon rustig aan...en t knapt steeds meer op..maar op de dagen waarop het helemaal super gaat zit ik te glimmen op mn pony en denk van kijk, heb ik toch mn droompony...


( vrij lang verhaal geloofk)
Maar toen ik haar kreeg was ze zown 3 1/2 jaar en nu is ze 6..dus aardig wat tijd verprutst..gelukkig heeft ze geen blijvend letsel ofzow..ze is nu helemaal liever..in omgang en alles....en nu heeft ze ook een maatje..die ik ook rijd...( op manege min.22 uur p.dag op stal) nu lekkere weidegang en veel socialer...en soms..zoals nu denk ik..wat ben ik toch ongelooflijk dom geweest :S:S

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:53

niet alleen mn pony..maar ook ik ben er van opgeknapt...tis niet zo dat ze nu opeens speedy gonzales is..maar er valt mee te werken..en hoe losser ze word hoe meer impuls er ook komt..

Wat net iemand zei over dat hinniken...dat deed ze bij mij ook opeens...dat was hartverwarmend..Haha! tis maar wat kleins maar voor mij was het echt heel bijzonder

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:32

Het welzijn van mijn pony staat bij mij altijd voorop. Als het echt niet lekker meer gaat omdat hij zo vervelend wordt (vroeger schrikkerig, nu eerder vreselijk sloom) dan doe ik een stap terug en geef hem veel vrij en vooral leuke dingen doen. Hij houdt gelukkig wel van aandacht, dus poetsen, wandelen en laten grazen blijft hij altijd leuk vinden... Toen hij het op een bepaalde stal niet prettig had, ben ik weer met hem verhuist.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:40

Ik heb ook een tijd 'ruzie' gehad met mijn pony. Het was langgg niet zo erg als bij jouw maar het ging gewoon niet goed. toen heb ik er een week ofzo niet naar omgekeken en m'n pony bleef precies hetzelfde, maar ik had er weer zin in Haha! (het klinkt erger als het leek, het ging gewoon ff niet zo goed tussen ons, aan verkopen dacht ik absoluut niet).

In jouw geva had ik de pony ook rust gegeven, en pas weer aandacht als hij er zelf om komt vragen.(natuurlijk wel de kans voor geven Lachen )


roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:39

neej ik heb haast nooit echt zo iets van "nu verkoop ik je hoor!"
ik heb ook wel eens ruzie maar dan is het naar een paar rontjes lange teugel en basis oefeningen wel weer wat beter.
nou goed hoor, dat je dr niet verkocht hebt dat zou zielig zijn Schijnheilig
nou dagdag

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 10:06

Oh, leuk dat er nog wat meer reacties komen!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zulkeproblemen wel eens heeft.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:00

Wat goed zeg dat het toch nog is opgelost!! Lachen

... And we like all the fluffy animals.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers