Vervolg: Cheyenne tweede keer onder de man!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Vervolg: Cheyenne tweede keer onder de man!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 19:30

Zondag was Cheyenne voor de allereerste keer onder de man geweest. Het ging op zich heel erg goed, totdat ze ineens wegspurtte en een rodeotje weggaf Extreme duivel (zie ander topic!), met een val van mijn trainster tot gevolg. Uiteindelijk die dag wel weer goed geeindigd met hangen en stappen.

We zouden eigenlijk gisteren meteen weer verder gaan met zadelmak maken, maar het weer was bar en boos. Dus uitgesteld tot vandaag. Tussen de hoosbuien door hebben we Cheyenne eerst weer even flink gelongeerd met zadel en de beugels lang. Dit keer langer gelongeerd dan zondag, zodat ze alvast de heftigste energie kwijt was. Knipoog

Daarna weer heel rustig opbouwen; hangen, aaien, hangen, belonen etc etc. Toen hangend stappen, belonen Ach gut etc. Cheyenne was uiterst kalm en braaf. Uiteindelijk is Priscilla weer op haar gaan zitten; eerst een beetje verlichte zit, want Cheyenne vind het wel spannend als je je gewicht meer naar achteren in het zadel verplaatst. Stukje stappen en weer belonen. Echt.....het ging in 1 woord SUPER *LOL* !!! Cheyenne pikte het heel goed op, was eigenlijk best ontspannen. Ik liep al die tijd naast haar met de longeerlijn vast.

We zijn dit keer, na een wijze les zondag Nerd , niet gaan draven. Eerst weer wat vertrouwen opbouwen. Wel hebben we al een klein beetje geoefend met sturen, dmv hele lichte teugelhulpen en dat deed ze echt heel goed. Toen wat ophoudingen met hele lichte teugel- en stemhulpen; van stap naar stilstand en weer naar stap etc. Ze deed het echt heel erg goed! Oortjes naar voren en gewoon heel kalm!

Ik ben echt helemaal trots en blij!!! Wat een superpaardje is het toch, ben nu weer helemaal in love (was ik natuurlijk al....maar nu nog meer). Lovers

Komend weekend ga ik erop; op dezelfde manier als vandaag!!! Is ook goed voor mijn eigen vertrouwen!



scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:53

Leuk dat het zo goed ging!!
Heb je nog foto's gemaakt van deze keer?

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:53

Gelukkig dat het nu beter dan de 1e keer ging he!
Heb je hier ook foto's van? En nu jij erop he Knipoog

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:54

scooby schreef:
Leuk dat het zo goed ging!!
Heb je nog foto's gemaakt van deze keer?

Hahahaha, je was me net voor, zie me reactie *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 20:14

Nee vandaag geen foto's, maar alles staat wel op video....die ga ik straks eens even goed bekijken!!! Komend weekend als ik erop ga maak ik wel weer wat pics *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:20

Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Lachen Ik vind het erg leuk om die verslagjes te lezen en foto's ervan te zien, maar helaas heb je die dit keer dus niet.
Alvast succes als jij erop gaat! zal wel nog veel spannender zijn Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 20:52

Thanx! Lachen Ben ook benieuwd naar jouw verslagen met Passion als het zover is *LOL*


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:31

Brave Yennie! Ben benieuwd hoe Tica het gaat doen . Ik hoop even braaf als Yennie Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:37

Gelukkig ging het vandaag beter. Gewoon lekker rustig aan doen. dan komt het allemaal goed Haha!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:40

Fijn dat het zo goed ging!!!
Leuk he, je kleine hummel ineens als echt paardje zien Lachen

Ben je al nerveus voor komend weekend? Knipoog


Zal zo even je andere verslagjes lezen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:31

Goed joh! Lachen Heel veel succes als jij erop gaat! Maar dat zal wel lukken denk ik...

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 09:15

Ik vind het wel spannend inderdaad om er op te gaan...maar vooral heel leuk. Ik ga ook echt alleen maar stappen, dus dan zal er wrsch geen rodeo ontstaan (Yen is verder ook niet schrikkerig ofzo). Ik heb er zin in!!!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:40

Leuk als het zo goed ging! En inderdaad gewoon rustig opbouwen en het komt wel goed Lachen Fijn binnenkort voor het eerst op je paardje, logische dat je het spannend vind! Hopelijk dan terug foto's


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Fly_high, Jorissie, laura22, mmajar, petraaken, Pommier en 52 bezoekers