humeurverandering bij drachtigheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

humeurverandering bij drachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 15:20

mn lesgever vertelde me dat ik moest letten op het humeur van mn merrie,als haar manieren veranderden was de kans reeel op bevruchting.
en idd een week al na de inseminatie had mn merrie rare manieren,wat meer schuimen en lompdoen.de week daarna bij het springen was het alsof iemand een paprika in haar achterste had gestoken ( ze is al een hevige jumptster,maar toch Lachen ) het was al jaren geleden dat ze bokte en nu deed ze het meerdere malen (wat wel nog es leuk was)
en tot slot van rekening lag ze abnormaal veel neer in het gras,en was ze in de wei kalmer dan voordien.
en idd,na een check was ze drachtig,nu een kleine 4 weken,dus het zal wel kloppen zeker die gedragsveranderingen?
hebben jullie hier ook ervaringen mee met jullie merrie?eigenlijk wel tof dat je haar zwangerschap kan meebeleven
mijn vriendin reed er gister mee en ze zag zelfs dat pretty "nukkig" was,oren plat enzo,dat gebeurde voordien nooit!

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:33

Hoi

Ik sta zelf op een pensionstal en daar staat een vrouwtje met een merrie. Deze merrie is vroeger mishandeld en daarom niet trouw aan de mens, dat wil zeggen dat ze niemand vertrouwd en ze haar stal ook als haar eigendom ziet en dat niemand daar in mag komen, als je dat wel doet zal ze er alles aan doen om je eruit te krijgen. Nu heeft die merrie een veultenje en is de merrie heel aanhankelijk geworden en je kan haar gewoon aaien enz. Als je de merrie eerst naar de wei moest doen, moest je een bit in haar mond hangen anders liep ze je gewoon om zo lomp was ze dan ook nog. Nu met het veulentje is ze zo rustig! Heerlijk. Omdat de eigenaresse dat ook vond is de merrie nu weer gedekt.

Groetjes Sanne en Olrike N

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:54

jep paarden kunnen totaal veranderen. bij t hengstig zijn en ook tijdens de dracht. helaas weet je nooit van te voren of ze veranderen en zo ja of ze positief of negatief veranderen. hopelijk trekt t bij jouw merrie weer bij.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 16:26

ik vind dat ni zo erg hoor,een zwangere vrouw ga je toch ook niet afstraffen omdat ze last heeft van ochtendmisselijkheid? Verward ik vind het juist leuk dat ik haar zo kan zien veranderen,tegenover mij is ze absoluut ni tegendraad hoor,ben al 9 jaar haar baasje!
maar ik wou es weten hoe dat nou zat bij andere drachtige merries!
het is heus geen moeilijke,als ze paardig is,is ze helemaal niet nukkig ofzo,dan trekt ze gewoon heel hard naar "aantrekkelijke ruinen"toe en daar moet ik dan weer heel hard om lachen,(paarden hebben wel iets mee van mensen hoor Party!! )

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:01

een merrie van ons hebben wij 3 jaar geprobeert om drachtig te krijgen en het ziet er naar uit dat het nou eindelijk eens gelukt is..... Want vanaf december zondigde ze zich al meer af van de rest en sinds een paar weken schopt ze alles en iedereen de wei uit...... zelfs een merrie die normaal alles kan doen bij haar. Enne haar buik gaat weleens behoorlijk snel van links naar rechts en stulpt wel eens uit Lovers

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:43

vaak zie je ook wel wat je wil zien, maar er zijn genoeg merrie's die in gedrag veranderen, mijn merrie heeft ook trekjes, maar of ze nou aan mijliggen of aan haar drachtigheid? Lachen

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:53

Mijn merrie is sinds dat ze drachtig is van heel nukkig tot nu heel knuffelig geworden. Normaal is ze ook heel lief, maar nu nog liever en ook veel rustiger.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:35

Mijn merrie is een soort van pitbull op stal en nu is ze heel lief, aanhankelijk en ze vind het heerlijk om gepoetst te worden. Normaal mag je poetsen overslaan. Boos! 10 juli wordt ze gescand, maar ik weet tot nu toe zeker dat het raak is. Bij de andere merrie was het ook heel duidelijk te merken. Ik zei tegen Henk na een dag of 8 na de insiminatie van, hee ze is weer normaal, dus vrucht is weg. En ja hoor, ze was leeg. Boos!

Niedoe
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:33

Mijn merrie heeft dat ook. Ze was altijd heel knuffelig en nu kan ze soms een week lang heel pissig zijn en je willen bijten/aanvallen. Gelukkig heeft ze nog nooit raak gebeten, maar als ze egt goed pissig is kan ze gwoon gevaarlijk zijn! -xxx- Iris.

Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:22

Mijn merrie is inmiddels voor de 5e keer drachtig en ik heb er nooit iets van gemerkt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:39

Mijn pony verandere heel erg als ze drachtig was... normaal was ze twee weken per maand hengstig, dan hoefde je er maar langs te lopen en dan gilde ze al.
Dragend was ze een stuk liever... maar zodra het veulen eruit was werd ze weer de gewoonlijke killer die we al zo lang kenden Haha!