pony`s van manege uit Slootdorp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

pony`s van manege uit Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:40

Bij ons op de manege (waar ik lesgeef) zijn zondag 4 nieuwe manegepony`s gekomen. Ze komen van een manege uit Slootdorp die gestopt is Verward

Ik ben wel benieuwt naar de achtergrond van deze pony`s, hoe ze zijn enz. ik moet namelijk met ze werken maar weet niet wat ik kan verwachten. De meesten van onze manegepony`s ken ik al vanaf mijn 6e jaar.


De pony`s:
2 bruinschimmels, moeder en dochter, dochter heet Jamy, van de moeder ben ik de naam kwijt Haha! dacht dat het iets van Asra was ofzo.

1 schimmel: Quido loopt niet fijn mee zonder het vosje..
1 vosje: Sundance.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:44

Alle info kun je aan My Dominique en Dennis vragen, die hebben daar gereden.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 01:11

de moeder is altja, kan best wel zuur doen, maar is een schat
heeft humor onder het rijden, en is stiekem een echte goedzak Haha!
jamy, is ook wat zuur, vooral met opzadelen, (die bijt ook echt raak)
dat zal altja nooit doen
als jamy in de les mag galloperen, dan blijft ze na dat moment, helemaal in de gallopeer stemming Haha!
guido, is een echte plakkerd, lekker achter zijn voorganger aan ( hij was de beginners pony) een schat van een beest, maar zijn moter loopt dus voor hem Haha!
sundance is van een meisje geweest, die hem lang heeft gereden, erg fijne pony, kan leuk lopen.
en een eerlijk karakter, heeft daarna veel lessen gelopen dus zal wel wat afgestomt zijn
weet jij toevallig iets van kordina?

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:14

Ja maar al mag Jamy in de les niet galloperen doet ze het toch ( bij kinderen die ze niet houden ).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 10:41

Ik vond die 2 bruinschimmels helemaal niet zuur Verward
Het vosje kan idd leuk lopen, en de witte hobbelt er wat achteraan Haha!

Er komt vandaag nog een zwartbonte... komt die daar ook vandaan? En nog een paard voor de avondlessen.

Guido heet nu Kit omdat we al een witte Guido hebben Knipoog Hij heeft er al iemand afgebokt gister Haha! toen hij in galop moest aanspringen gaf hij een bok.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:35

Hoe heet die bonte? En als je meer wilt weten dan pb je maar ik weet best veel over ze ( toen ik daar reed, kwam ik heel vaak daaro en ik hebmet alle vier wel gereden!) In het begin op Kit ( Guido), en echt heel veel op Altja!! vond/vind ik leuk!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:36

Ik heb geen idee hoe die bonte heet, die zou vandaag komen, dat hoor je vanavond wel dan. Ik heb hem nog niet gezien, weet alleen dat het een zwartbonte is.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:36

ja. Was het een eigen pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:39

Nu ik het allemaal zo hoor ben ik toch wel benieuwd, ik zie je woensdag Kim, en ben erg benieuwd naar de ponys Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:40

Ik heb echt geen idee, ik vraag het zometeen. Ik weet ook niet of deze uit Slootdorp komt hoor.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:46

oh, we hadden wel 1 bonte op de manege, maar die was wel van iemand, en ik weet niet of hun de pony verkopen maar misschien komt ie wel uit slootdorp dan vertel ik der wel wat over!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:47

Een zwartbonte ken ik niet.
En als je Guido zonder voorganger wilt laten galoperen doet hij het niet. Het is een brave goedzak die liever lui dan moe is maar als je hem in z'n eentje wil laten galoperen(waar dus minimaal een tik voor nodig is) kan hij heel vuil bokken. Dat deed Ineke dus ook nooit omdat het zo'n sulletje is. Achter Sundance aan gaat het prima Haha! .

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:50

Ze lieten Kit ( guido) altijd achter Altja aan hoor, en soms achter Sundance maar dat maakt niet zo veel uit.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 12:10

Dennis schreef:
Een zwartbonte ken ik niet.
En als je Guido zonder voorganger wilt laten galoperen doet hij het niet. Het is een brave goedzak die liever lui dan moe is maar als je hem in z'n eentje wil laten galoperen(waar dus minimaal een tik voor nodig is) kan hij heel vuil bokken. Dat deed Ineke dus ook nooit omdat het zo'n sulletje is. Achter Sundance aan gaat het prima Haha! .


En dat is dus precies wat er gebeurde Haha!
Het is even aftasten met nieuwe pony`s. Sundance en Guido staan ook samen in een box, ze zijn hartstikke happy met elkaar

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:39

Dennis schreef:
Een zwartbonte ken ik niet.
En als je Guido zonder voorganger wilt laten galoperen doet hij het niet. Het is een brave goedzak die liever lui dan moe is maar als je hem in z'n eentje wil laten galoperen(waar dus minimaal een tik voor nodig is) kan hij heel vuil bokken. Dat deed Ineke dus ook nooit omdat het zo'n sulletje is. Achter Sundance aan gaat het prima Haha! .


ken jij Mistral niet?? ( en het is misschien wel van/was Wendy?!)

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:32

Heej,

Die ene roodschimmel (Altja) is de moeder van mijn pony (Kamirsa)!!
Goeie fokmerrie dus Haha!
En Sundance is iid een hele leuke pony.

Groetjes Jolanda

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 20:47

Altja is een leukerdje, die heb ik vandaag in de les gehad, evenals Sundance en Guido. Guido liever lui dan moe? Pff hij ging behoorlijk hard. Het was een gevorderde les en die kinderen rijden niet in een treintje achter elkaar. Daar was Guido het niet mee eens Haha!

Sundance had ook aardig de gang erin, maar kan wel aardig wat!
Jamy mag eerst even wennen, en wordt `s ochtends apart gereden tot ze gewend is.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:42

Shetty"]
[quote="Dennis schreef:
Een zwartbonte ken ik niet.
En als je Guido zonder voorganger wilt laten galoperen doet hij het niet. Het is een brave goedzak die liever lui dan moe is maar als je hem in z'n eentje wil laten galoperen(waar dus minimaal een tik voor nodig is) kan hij heel vuil bokken. Dat deed Ineke dus ook nooit omdat het zo'n sulletje is. Achter Sundance aan gaat het prima Haha! .


ken jij Mistral niet?? ( en het is misschien wel van/was Wendy?!)
[/quote]

Ja natuurlijk ken ik die wel. Maar die is helemaal niet zwartbont. Die is bruinbont.

En Guido loopt iid ERG graag achter z'n voorganger aan. Zo lang hij dat kan doen is het goed. Als je wat anders wil vind hij je niet lief meer.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:56

Guido heeft laten zien hoe hard hij achteruit kan rennen Erg grappig, het jongetje dat erop zat handen naar voren en drijven (op mijn advies) Toen heb ik er maar schoppen van gemaakt ipv drijven, maar hij bleef een half rondje achteruit lopen Haha! Hij heeft ook laten zien dat hij niet tegen een tik kan Haha! Vandaag is het 2e kind eraf gedonderd *LOL* Goed voor ze, zo leren ze dat ze niet alles met een zweep moeten oplossen. Helemaal perfect die pony`s als Sundance en Guido die daar niet tegenkunnen.
Altja is de braafheid zelve, ik heb ze daar zonder zweep op laten rijden, dat ging prima.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:14

Klinkt leuk, ik merk het morgen wel!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 22:31

Shetty"]
[quote="Dennis schreef:
Een zwartbonte ken ik niet.
En als je Guido zonder voorganger wilt laten galoperen doet hij het niet. Het is een brave goedzak die liever lui dan moe is maar als je hem in z'n eentje wil laten galoperen(waar dus minimaal een tik voor nodig is) kan hij heel vuil bokken. Dat deed Ineke dus ook nooit omdat het zo'n sulletje is. Achter Sundance aan gaat het prima Haha! .


ken jij Mistral niet?? ( en het is misschien wel van/was Wendy?!)
[/quote]

Jaaaa, Mistral is er. Het gaat dus idd over deze pony.

Ik heb hem nog niet gezien... maar die naam.
Ik denk dat ik gek word, eerst komt Guido, waar we er al een van hebben, die heet nu dus Kit. En we hebben ook al een Mistral!! Erg origineel die maneges Haha!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:14

Dan dopen we haar/hem toch Mister of Missy??

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:28

Dat vind ik eigenlijk heel raar. Want Mistral was van een meisje, helemaal niet van de manege. En de eigenaar heb ik een paar weekjes geleden nog gesproken. Nou ja, dat is iig een toppertje. Is ook western beleerd en sinds ong 2 of 3 jaar omgeschoolt naar engels.

En dat Guido alle kindjes laat zandhappen. Zo ken ik hem helemaal niet. In mijn ogen is het een heel lief onschuldig sulletje. Alle beginners die voor het eerst kwamen moesten daar op(ik dus ook mijn 1e les).

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:46

di bonte is id mistral.is van een kennis van mij geweest.een verschrikkelijk leuk beessie!!!heb zelf ook een pony van manege slootdorp gekocht: beauty
gr

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:49

Dennis schreef:
Dat vind ik eigenlijk heel raar. Want Mistral was van een meisje, helemaal niet van de manege. En de eigenaar heb ik een paar weekjes geleden nog gesproken. Nou ja, dat is iig een toppertje. Is ook western beleerd en sinds ong 2 of 3 jaar omgeschoolt naar engels.

En dat Guido alle kindjes laat zandhappen. Zo ken ik hem helemaal niet. In mijn ogen is het een heel lief onschuldig sulletje. Alle beginners die voor het eerst kwamen moesten daar op(ik dus ook mijn 1e les).

heb dat meisje gesproken de dag voor ze hem verkocht.Zij ging een kappersopleiding doen en had geen tijd meer voor mistral.haar moeder had last van haar rug en kon dus ook niet meer rijden.het was dus voor mistral het beste om een nieuw huisje te krijgen zodat ie alle aandacht kan krijgen die een paard/pony verdiend.