pleisters voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 10:33

Ik longeer Bolivia nu elke dag. Ze heeft aan allebei de kanten nu een wondje in haar 'oksel'. Ik heb nu wel iets om de longeersingel heen gedaan maar het blijft open gaan als ik longeer. Bestaat er iets zoals pleisters wat ik er even op kan doen als ik longeer, misschien dat het wondje dan dicht blijft.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:40

Nee... voor zover ik weet niet.... Een tijdje zonder longeersingel, en de wondjes rust geven om te genezen....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:40

Misschien kun je saddle sore pads proberen...de zalf is ook super...orry had een schaafwondje van zijn halster, 2x smeren en met 3 dgn geheeld en weg!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:51

Lijkt me inderdaad dat je het gewoon rust moet geven. Ik werk altijd met hoesjes, liefst van echt bont, voor longeersingels enzo. Lang leve de schapenvacht!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:52

Leys is er aan één kant ook gevoelig voor. We doen altijd een bontje om de singel (zowel met rijden als longeren) en dat helpt vrij goed!

Mocht er toch nog wrijving ontstaan, dan na het werken iets van vaseline erop smeren of als het echt rauw is een beetje Acederm erop spuiten.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:53

Wat is dan voor spul Orri?
Groetjes Kim

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:24

Ik heb zelf ooit een keer saddle sore pads gekocht, maar vond ze niet echt super. Ze bleven voor geen meter kleven, en schoven telkens onder de singel vandaan. Er staat op dat je ze 1 week kan gebruiken, maar na 1 keer zijn ze al zo smerig dat je ze wel weg kan gooien.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 14:27

Ik kan geen rust geven want ze moet van de VA elke dag bijgezet worden gelongeerd. Ik heb een neopreen hoes gekocht voor de longeersingel en ga er maar mensen pleisters opplakken. Die pleisters van Saddle Sore zijn te groot want het plekje zit op een bewegend deel en dan is er niet genoeg plek om die pleister te plakken.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:41

Ooo, nou mensen pleisters blijven niet zitten, maar wat je dan kan doen is equiwrap gebruiken. Dat is een soort zelfklevend verband. Je kan dan wat watten op de gevoelige plek leggen en equiwrap er om heen binden. Dwz als je erbij kan...En wellicht met pessoa longeren om te voorkomen dat singel te ver naar voren wordt getrokken tijdens longeren...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:46

Saddle Sore zalf helpt het snel genezen, maar waarom longeer je haar dan voorlopig niet gewoon met zadel???????

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 11:05

Ik had ook al bedacht dat ik met zadel ging longeren. Vandaag had ze een rustdag en morgen longeer ik inderdaad gewoon met zadel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 12:24

Hoe doe je t dan met de slof? Met t zadel? *dit komt denk ik errug dom over?*

irisjenson
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:41

het is heel simpel!!! PLEISTERS helpt niet, en dat is zowieso niet goed voor de wond, het wordt alleen maar erger! Zorg dat de wond schoon en droog blijft, en een singel omdoen kan voorlopig niet! Tenzij het wondje al goed dicht is, en er een korstje op zit, kan je met een singel en een bondje erom weer proberen.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:28

de paardendrogist heeft pleisters!!!
kheb ze zelf nog nooit gebruikt/besteld, maar ze bestaan iig. Party!!

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 15:49

Het is zowiezo niet goed om je paard vaak te longeren, omdat hij op zo;n volte rijd de hele tijd loopt hij zijn gewrichten kapot. Als je weinig ijd kan je misschien een eindje gaan wandelen. Is ook goed voor hem word hij wat langer van en krijgt dan een ruimere gang en een mooiere draf. Als dit niet kan omdat hij bv wat onrustig typ is kan je op de wondjes vlink wat vaseline smeren en om de singel een laken wikkelen. Bij heeft dit heel goed gewerkt toen mijn pony last kreeg van wondjes bij de singek.
Succes ermee Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 19:32

Iris, Captain, soms wordt er niet goed gelezen: ik móet elke dag longeren vanwege een blessure, anders zou ik ook heus wel wachten tot de wondjes dicht zijn.

En ik wil de pleisters alleen maar gebruiken voor het half uurtje aan de longe daarna mag het weer 23,5 uur per dag aan de frisse lucht drogen. Maar nu gaat het elke dag weer open.

Neopreen singel en longere met zadel helpt niet, longeren met dekje ook niet. Ik ga die pleisters bestellen bij de paardendrogist.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:34

Je zou het na het rijden kunnen afspoelen en van die creme op kunnen smeren, dan krijgt het ook wat stimulans om te gaan helen.
Succes!!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 21:22

ja, dit bestaat wel degelijk voor paarden.

Nou ja, niet speciaal voor paarden ( ze zijn eigenlijk voor mensen) maar je kan ze wel gebruiken bij paarden. Je kan dit halen bij de drogist. Het is een kunsthuid. Je plakt het erop en onder deze kunsthuid groeit de nieuwe huid weer heel aan Owja, ik weet niet of het een probleem is , maar ze zijn wel heel duur. Maar werken goed ik gebruik het heel vaak.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-09-03 21:23 ]</font>

irisjenson
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:26

Sorry Manon 2!! Niet goed gelezen, maar dat longeren wat je doet is heel goed voor hem hoor, vooral met een blessure!! Ik weet niet wie dat zei dat hij zijn gewrichten kapot loopt??