Tandarts angst voor wortelkanaal bleek terrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Tandarts angst voor wortelkanaal bleek terrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:54

Jemig wat een pijn heb ik geleden vanmorgen echt geen pretje, iedereen die zegt dat het wel mee valt die liegt Verdrietig
de napijn zakt gelukkig al wat weg. In september moet ik weer dan komt de definitieve vulling erin, dus ik kan nog even moed verzamelen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:10

oooh hou op, ik moet woensdag "alleen maar" voor een vulling..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:27

Oh bah zeg, ik ben al benauwd voor de tandarts, dus als hij met dit soort geintjes aankomt spuit hij me maar onder narcose..

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:35

Oooh niet zeggen.. word nu al bang en ik ben binnenkort misschien ook de banketstaaf Huilen Moest vanochtend naar de mondhygieniste en ik zei dus dat mijn kies nog pijn deed.. ze zei dat de vulling heel diep was en over mijn zenuw heen... ik heb echt pijn met warm en koud en ze zei dat ik het nog even aan moet zien omdat het tijd nodig heeft maar het is nu al 3 maanden verder en doet nog steeds pijn Boos! dan moeten ze een zenuwbehandeling gaan doen *huil huil* Huilen Ik ben ook bang voor de tandarts...

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:03

Dat heb ik dus ook gehad ben maar liefst 3 keer terug geweest.
Het begon als kind dat ik een heel klein gaatje in mijn kies had. Die werd gevuld door de tandarts (waarschijnlijk onhygienisch), na een paar weken werd het ontstoken..Zat allemaal troep onder de vulling..Zag er echt ranzig uit..en deed heel veel pijn, het trok door mijn hele gezicht. Lipe de hele dag te bokken door het huis. Volgende dag naar de tandarts gegaan..wortelkanaal behandeling gehad met drie verdovingen en ik voelde het nog..maar ben uiteindelijk wel blij dat ik ewr vanaf ben. Soms voel ik de tand nog wel eens hoor, maar dat is echt heel af en toe....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:09

ik heb er echt niks van gevoeld. heb er 3 gehad. Bij geen enkel deed het pijn. En ik ben ook geen tandarts fan.... schijt altijd 10 kleuren als ik daar heen moet.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 22:21

anne omie, snel bellen voor een afspraak dan doet het geen pijn.. als je lang wacht wordt het een ontsteking en werkt de verdoving niet en heb je dus meer pijn.
Het is erg vervelend maar het moet toch gebeuren! please bel de tandarts het gaat niet vanzelf over dat heb ik al geprobeert.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:57

ik heb et ook gehad echt vreselijk ik had er namelijk een ontsteking bij en dat deed echt pijn, dat hadden ze pas na een tijdje door (ik de slimmerik ging pas na een tijdj wer naar de tandarts d8 dat de pijn pas na een tijdje wegging)toen ze die hebben opengesneden deed het geen pijn meer! ik haat de tandarts hahah

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:36

Ow jeetje mn vader moet binnekort voor een wortelkanaal behandeling...
Arme papa....

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:19

Volgens mij was ik niet echt positief hierover.

En ja mensen die zeggen dat het geen pijn doet, die liegen.... Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:49

SuperSnel schreef:
En ja mensen die zeggen dat het geen pijn doet, die liegen.... Haha!


Ik heb er 2 gehad en nergens last van gehad. Ik had meer last van de vullingen die er daarna inkomen. Dus hier zit ene die niet liegt

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:59

het enige dat pijn doet als ik naar de tandarts ga, is mijn portemonee!!!! Mijn tandarts kan supergoed verdoven en dat doet ie meteen gelukkig, ik moest vorig jaar in de vakantie met spoed in België naar de tandarts en die verdoofde niets, dat was minder plezant.....

Ik ben van de generatie die nog iedere kies gevuld heeft (45+) en heb een aantal kronen, dus wortelkanaalbehandelingen gehad, dus dames (en heren), wees blij dat jullie van een generatie van goede preventie en vergevorderde techniek zijn!
En als het pijn doet tijdens de behandeling, zeg dan tegen de tandarts: we gaan elkaar toch geen pijn doen hè...... en grijp hem flink in zijn kruis!!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:29

Ik heb zelf ook 2 kanaal behandelingen gehad en zonder verdoving.
het enige wat ik dus had was echt opluchting dat eindelijk dat kloppen eraf was.
Mijn tand moest zelfs een paar dagen open blijven zodat de onsteking eruit kon lopen zo erg was het onstoken.

Anneomie dat gebeurd heel vaak hoor zeker als je een witte vulling hebt. Je kan wel een half jaar tot een jaar last hebben met warm en koud.
de vulling si dan gewoon hardstikke dicht bij de zenuw.Of het gaat langzaam aan over omdat de zenuw zich terug trekt en er aan 'went' of je hebt pech en de zenuw gaat dood.Pas als een zenuw dood gaat, gaat ie ontsteken.

enne matty onhygienisch een vulling leggen kan niet Haha!
hooguit dat de vulling heel dicht bij de zenuw lag of dat er een nieuw gaatje onder de rand van de ulling is verder gegaan