peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

rijdt jij met peesbeschermers, en zoja waarom?

nee
10 (12%)
ja
54 (68%)
afhankelijk van een factor zoals
15 (18%)

Totaal aantal stemmen: 79


Anoniem

peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:06

mijn paard tikt met stap zn voorbenen aan. moet ik dan met peesbeschermers gaan rijden, af bandages?

Wie kan mij een tip geven? ze is nu weer kreupel aan het voorbeen(tweede keer al dit jaar) maar ik weet niet of het hierdoor is gekomen)ik heb nl. wel eens gehoort dat die peesbeschermers niet echt helpen.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:26

ik heb op de wedstrijd ingereden zonder pesbescermers je mag ze namelijk niet om, mijn pony was gelijk kreupel dus dit doe ik nooit meer! gelukkig dat mijn pony geen ijzers heeft, en iemand bij ons op de manegeheeft zijn paard losgegooit en is langs een blok beton gegaan (de ingang je kunt het vergelijken met een stoeprand) de pees was bijna helemaal kapot! maare je moet dus met peesbeschermers gaan rijden die zijn daarvoor gemaakt (als je paard met zijn voorbenen zijn achterbenen aantikt)

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:29

Ik rij nog niet op mijn beestje i.v.m. de jonge leeftijd. Nog maar net bezig met het longeren.

Maar goed, altijd als ze los gaat dan gaan er peesbeschermers om. Niet in het land, daar loopt ze de hele dag. Ik weet dat het daar ook kan gebeuren, maar in principe is ze daar vrij rustig omdat ze de hele dag door beweging heeft.

Gewoon uit veiligheid. Ze is nog jong, overal zie je weleens een been voorbij vliegen. Het is nog zo'n jolig ding en ik wil niet dat haar wat overkomt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:33

Peesbeschermers : beschermen maar steunen niet....
Bandage's geven meer steun maar goed bandageren moet je wel kunnen.. Niet te strak, anders maak je meer kapot dan dat je goed doet..
en niet te los anders komen er ook ongelukken..
Tijdens buitenritten en mijn les bandageer ik, verder met peesbeschermers en strijklappen achter.
Ik moet wel zeggen dat ik een hele harde les heb gehad met mijn paard.
Een inimini wondje wat zwaar is gaan ontsteken met alle dierenartsrekeningen vandien. (had ik veel peesbeschermers en bandages voor kunnen kopen Frusty Voor mijn niet meer rijden zonder bescherming...
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 30-06-03 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:33

ik gerbuik geen peesbeschermers, gewoon niet nodig... geen afwijkingen ze raakt haar benen niet met een ander been en ik probeer zo min mogelijk dingen om haar benen te doen. Ook al is het voor de bescherming, ik rijd best lomp (bossen, beetje crossen) en ik heb nog nooit iets gehad (of beter gezegd, Appie heeft nog nooit iets gehad)
niet nodig dus. als ik merk dat ze wel belangrijk worden gebruik ik ze natuurlijk wel! maar ik probeer zoveel mogelijk zonder bescherming enzo te rijden. (uitzonderingen met springen)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:41

Toen ze net onder het zadel was had ik altijd beschermers om en sprinschoenen. Sinds kort heb ik dr rondom in de bandages met springschoenen, gewoon omdat het netter is, goed beschermt en meer steun geeft.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:43

Ik gebruik bij Duvel geen peesbeschermers, maar pijpkousen, ook omdat hij zichzelf voor soms licht aantikt.
Die hebben echt aan de binnenkant van de pijp bescherming, terwijl peesbeschermers aan de achterkant zitten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:51

Tijdens rijden altijd peesbeschermers, hij tikt zichzelf nogal eens aan, tijdens de strandritten ook altijd de beschermers, ik gebruik bijna nooit bandages.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:31

Tijdens het springen rijd ik met peesbeschermers / pijpenkousen (afhankelijk van het paard).
De eerste keer naar buiten heb ik voor de zekerheid ook pijpekousen omgehad, maar dat bleek niet nodig te zijn.
Dus in principe rijd ik zonder bescherming.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:33

Ik rij en longeer altijd met peesbeschermers omdat mijn paard anders zichzelf telkens aantikt .Dus eigenlijk puur voor de bescherming.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:11

Ik rij altijd met peesbeschermers; kleine moeite, groot plezier.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:15

Ik rijdt altijd met peesbeschermers voor en op buitenrit doe ik ook nog pijpkousen achter om.

Ik spring met bandages voor met soort van schuimrubberen onderlap eronder zodat ze ook gelijk beschermt is tegen aantikken en de nodig steun voor haar pezen heeft. Achter heb ik dan ook de pijpkousen om.

In het land staat ze gewoon zonder iets.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:24

ik denk dat het idd een kleine moeite is en een hoop ellende kan voorkomen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:02

Longeren, rijden en losrennen in de bak allemaal met beschermers om.
Par gooit haar achterbenen als ze zin heeft nog weleens te ver naar voren en schopt dus tegen haar voorbenen aan.
En vooral met de ijzers om heb ik geen zin in wondjes en kreupelheid waar de mensen hierboven zo te zien al wat ervaring mee hebben.

Dan ben ik maar een overbezorgde supermuts Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:41

Jonge paarden altijd
die zwabberen wel eens de benen ergens heen zonder dat ze zelf weten waar Lachen

Met springen ook altijd
en in het bos ook.

Met dressuur nu nooit meer, terwijl ik dat eerst wel altijd deed.

Als je weet dat je paard aantikt zou ik altijd peesbeschermers aan doen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:27

het is een misschien een kleine moeitje, maar ze heeft in de 4 jaar bij ons nog niets gehad dat voorkomen kon worden door peesbeschermers, en er is behoorlijk lomp mee gereden toen ze onderhand niet meer handelbaar was..

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:47

Ik rijd ook nooit met peesbeschermers of iets dergelijks, maar ik denk ook niet dat Stella het nodig heeft omdat ze zulke stevige benen heeft. De warmbloedpaarden bij ons op stal hebben wel allemaal peesbeschermers of iets dergelijks.


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:23

Als ik ga springen, longeren of iets bijzonders zou gaan doen; bv strandrit of uitgebreidde rit met veel rengalop, buiten of met dressuur niet.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:01

als ik ga springen doe ik meestal bandages om..(en voor de foto)staat mooi
als ik ga longeren.. doe ik peesbeschermers voor om en strijklappen achter... als ik gewoon ga rijden meestal niets...

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:38

Fitz heeft altijd bescherming om, zowel met rijden, longeren, losgooien als het land op.
Bij losgooien en het weiland op komen er zelfs nog springschoenen bij om te voorkomen dat hij zijn ijzers aftrapt.
Alleen op wedstrijden loopt hij in de witte bandages, voor de rest heeft hij peesbeschermers.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:44

bandageren heeft niet zoveel zin heb ik gehoort, is meer voor de sier.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:48

Als je goed bandageerd geven ze steun aan de pezen, iets wat een peesbeschermer niet doet. Met mijn onderlappen zijn ze ook nog beschermt tegen aantikken

28-09-2007
Nothing compares too you...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:51

Ik doe altijd peesbeschermers om. Ze kan nog wel eens aantikken. En het geeft me gewoon een veiliger idee altijd voor het geval dat. Als er eens een keer een kuiltje zit en ze maakt er weer een rare sprong van enz.
En het is idd een kleine moeite.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:51

toen ik jamaica aan het inrijden was had ze altijd voor peesjes om. Nu alleen incidenteel een keer met springen, en verder als ik het ruiterpad uit ga het bos in (maar dan is het puur voor mogelijke scherpe takken)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:22

Mijn paard loopt of met peesbeschermers voor en strijklappen achter of met bandages. Hangt er een beetje van af wat ik ga doen. Als ik niks om heb met losrijden, zijn haar benen geheid stuk.
Als ik van plan ben om flink zijgangen of keertwendingen te oefenen rijd ik met bandages, zodat ze buiten bescherming ook steun heeft.

Anders hangt het er vanaf of het buiten nat is of niet, want dan rijdt ik met peesbeschermers. Op alle andere dagen hangt het maar van mijn bui af eigenlijk.

Pas was het wel vreemd. Als ik zonder beschermers ook maar stap, dan raakt ze zichzelf al, maar een paar weken terug reed mijn bijrijdster en zij was de beschermers helemaal vergeten. Prisca had niks! Alsof ze expres extra voorzichtig gelopen had of zo. Zou ze het zelf door hebben Verward Zou wel slim van haar zijn, als dat zo was...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RianneH en 53 bezoekers