Wie kent het boek De onderstroom van Nicci Gerard?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Wie kent het boek De onderstroom van Nicci Gerard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 13:40

Ik heb weer eens last van leeshonger, dus ga ik zo maar even naar de boekenwinkel... Haha!
Het boek de Onderstroom van Nicci Gerard trok mijn aandacht, heeft iemand het al gelezen? De boeken van Nicci French vind ik leuk, is dit een beetje dezelfde kost?
En nog iemand andere aanreders die ik moet lezen?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:47

donna Tart, De verborgen geschiedenis
Afbeelding
Toen Donna Tartt debuteerde met De verborgen geschiedenis, werd ze dC) literaire sensatie van de jaren '90. Inmiddels heeft ze bewezen geen eendagsvlieg te zijn, maar nog altijd is haar debuut van een ongeC+venaard niveau. Het is het verhaal van een groep studenten die onder aanvoering van een charismatische docent de Griekse beschaving bestudeert. Een nieuwe student die in hun elitaire groepje wordt opgenomen, ontrafelt langzaam hun verborgen geschiedenis van moord, leugens en bedrog. Een beklemmende thriller die eerdaags ook verfilmd wordt.


Vond ik een gaaf boek! En ik ben ook Nicci French Fan

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:53

Ik vond "De Onderstroom" tegenvallen. De Nicci French boeken vond ik altijd spannend, maar bij "De Onderstroom" had ik zoiets van: Wanneer gebeurd er nu eindelijk een keer iets. Toch heb ik maar stug doorgelezen tot ik het boek uit had, maar het heeft mij nergens echt kunnen boeien....
Wat mij betreft geen aanrader dus.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:15

Onderstroom is meer roman dan thriller.
Minette Walters lijkt er wel op. Zijn lekker spannend.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 14:44

Ik heb van Donna Tart alleen de kleine vriend nog gelezen, en dat vond ik wel een heel leuk boek, dus de verborgen geschiedenis is ook wel een idee

Run free Jordy.... 1997 - 2021

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:59

Als je de kleine vriend al mooi vond dan is de verborgen geschiedenis helemaal een aanrader!! Ik vond dit boek echt veel mooier dan de kleine vriend.

De onderstroom heb ik ook maar dat is inderdaad meer een roman. Wel leuk om te lezen maar ik vond de verborgen geschiedenis echt nog tien keer beter.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:16

Jacob Vis met Brains moet je eens proberen, heel spannend boek!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:19

Ik werk bij het centraal boekhuis (grootste boeken-distributiecentrum van NL.) en heb dat boek al honderden keren in mijn handen gehad. Het is dus wel heel populair.

Don't dream your life, live your dreams!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:29

ik sluit me helemaal aan bij Kaj, over zowel de Verborgen geschiedenis als over de Onderstroom. Ik voind het zelf mooi, maar het is geen thriller zoals de boeken van Nicci French.

En anders de nieuwe Harry Potter? Hij is geweldig!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat betreft Harry Potter achter loop Haha!
Ik heb alleen nog maar het eerste boek gelezen, shame on me Bloos

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:47

heel snel bijlezen dan! Foei, shame on you Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:16

Heb indertijd de eerste Donna Tart gelezen en was daar kapot van. De tweede heb ik niet uitgelezen, kon er niet doorkomen en dat is voor mij uitzonderlijk, maar ik denk dat de verwachting te hoog was het kan niet tippen aan no 1 ondanks de media gekte eromheen. Dat boek van Nicci French heb ik in het vliegtuig naar USA gelezen en als ik weer te vroeg wakker was daar. Vond het erg goed, niet echt spannend wel mooi vooral de karakters. Heb het voor mijn zoon achter gelaten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, Bloemetje75, GoogleAdsense, minouesmee, MyWishMax en 46 bezoekers