Belachelijke sollicitatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Belachelijke sollicitatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:30

Mijn ouders hebben vrijdag uit de krant een artikel geknipt wat misschien voor mij wel interessant was.

Vakantiewerk
Verdien nu met leuk werk je vakantiegeld bij elkaar. Onze internet-afdeling (STRAUS reizen en vakantie is het grootste internet-reisburo van Zuid Nederland) zoekt nog enkele pientere jongelui die interesse hebben in reizen en internet en ook nog eens snel kunnen typen. Je werkzaamheden bestaan uit het invoeren van reisbeschrijvingen in onze databanken. Sollicitaties uitsluitend per mail aan else@staus.nl

Als eerste valt misschien het feit al op dat het e-mailadres fout is.
Ik stuur een mail om te informeren naar wat het precies inhoudt en krijg hetvolgende mailtje terug:

Els Straus"]
Goedenavond Roy,

Bedankt voor je sollicitatie.

Wij hebben ontzettend veel reacties op de advertenties gehad en een eerste selectie is gemaakt. Helaas hoor jij daar niet bij.
Misschien een volgende keer.

Veel succes met het verder zoeken naar een vakantiebaantje.

Met vriendelijke groet,
Els Straus
[/quote]

Ten eerste had ik eigenlijk nog niet eens een sollicitatie gedaan en wilde ik gewoon meer informeren over het bedrijf.
Ik stuur dus weer een mail terug om te vragen waarom ik deze mail heb ontvangen en niet door de selectie ben gekomen Verward.
Mijn mail:

[quote="Roy"]
Geachte mevrouw Straus,

Ik wil hierbij even informeren naar de reden waarom ik niet in door de
selectiefase heen gekomen ben.
Ten eerste was mijn mail in feite nog geen sollicitatie maar een mail om
meer informatie te ontvangen, zodat ik me er beter in kan verdiepen.
En ten tweede wil ik graag leren van dingen die fout gaan dus zou ik gaarne een reden zien.

Bij voorbaat dank,

Roy van Mourik
[/quote]

Hierop krijg ik als antwoord, en ja het wordt steeds vreemder...:

[quote="Els Straus"]
Goedemorgen Roy,

De reden is dat je vroeg om nadere informatie terwijl wij ervan uitgegaan zijn dat echt serieuze belangstellenden onze sites "binnenste buiten" zouden draaien om een inzicht te krijgen van ons bedrijf. Dat een groot aantal kandidaten dat ook gedaan hebben, blijkt uit de vele, vele volledige solliciaties met c.v. die wij ontvangen hebben.

En daaruit is een selectie gemaakt. Ik hoop dat je ervan leert. Eigen iniatief om dingen te weten te komen is in ons vak onontbeerlijk.

Met vriendelijke groet,

Els Straus
[/quote]

Euh pardon, maar ik heb toch echt naar de site gekeken, en ook hoe de opbouw van de site in de broncode is...
Dus maar weer een mailtje terug met de reden waarom ik echt meer informatie zou willen:

[quote="Roy"]
Geachte mevrouw,

Ik heb de site ook van binnen en buiten bekeken (heb zelf wat websites
ontworpen en zal dus ook kijken naar de broncode), maar ik doelde meer erop, of het om thuiswerk of werk terplekke ging. Of dat het bijvoorbeeld met HTML aangepast moest worden of met een speciaal ontwikkeld programma voor gemakkelijk invoeren van de gegevens.
Persoonlijk vind ik het een beetje raar om mensen al meteen af te doen als er nog niet genoeg informatie in de advertentie verwerkt is. Als degene die solliciteren alles uit uw website moeten kunnen halen, zorg dan ook dat uw advertentie volledig is.
Veel succes met de mensen die genoeg nemen met de kleine hoeveelheid
informatie die u hen aanbiedt.

Met vriendelijke groet,

Roy van Mourik
[/quote]

Het begint misschien al op te vallen dat ik een beetje geirriteerd begin te raken aan de toon waarop ze iemand hier gewoon aan de kant schuiven. Ik probeer het een keer goed te doen door meer informatie te vragen en me te interesseren in een bedrijf en dan krijg je zoiets.

Reactie van mevrouw Straus hierop was:

[quote="Els Straus schreef:
Beste Ron,

Wat zijn we blij dat we u in ieder geval niet geselecteerd hebben! U lijkt ons - voorzichtig uitgedrukt - een klein beetje eigenwijs.

De mensen die wij vanmorgen hebben aangenomen hebben verschrikkelijk veel informatie gehad en zijn al begonnen of beginnen morgen aan hun verantwoordelijke taak bij een professioneel bedrijf dat geen thuiswerk laat doen. Per slot van rekening geven wij informatie die 100% correct moet zijn omdat we iets verkopen waar mensen veelal een heel jaar voor gespaard hebben.

Succes verder met uw thuiswerk.

Els Straus


100% Correct! Natuurlijk! Daarom staat mijn naam er ook niet goed geschreven! Oh wat ben ik kwaad. Boos!
Straus.nl echt een wereldbedrijf hoor! Ben allang blij dat ik er niet ben aangenomen nu.. stel dat ik tussen die mensen had gezeten joh... Lips are sealed


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:37

Laat lekker gaan joh.... Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:39

Ja maar ik ben wel kwaad, kijk als ik niet geschikt ben, snap ik dat. Maar om dat op deze grond te basseren? Maargoed... is maar goed dat ze wel namen kunnen onthouden he, boeken ze je reis tenminste ook op de goede naam }>

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:39

Wat een giller zeg!!

Moet wel zeggen dat ik het knap vind dat je je zo goed kan verwoorden in die mailtjes die je terug gestuurd hebt!

Vind het ronduit onbeschoft hoe ze dit afhandelen zeg! Je toont JUIST door het vragen naar de inhoud van de functie veel interesse en motivatie. Vraag me af hoe ze gereageerd zouden hebben als je ze over de telefoon een paar vragen had gesteld....

Maargoed je moet maar zo denken: bij een bedrijf die zo met zijn sollicitanten om gaat wil je niet eens werken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:41

Quote Roy:
Persoonlijk vind ik het een beetje raar om mensen al meteen af te doen als er nog niet genoeg informatie in de advertentie verwerkt is. Als degene die solliciteren alles uit uw website moeten kunnen halen, zorg dan ook dat uw advertentie volledig is.
Veel succes met de mensen die genoeg nemen met de kleine hoeveelheid
informatie die u hen aanbiedt.

Dit vind ik vrij onbehoorlijk overkomen.
Ik zou dit ook niet gepikt hebben als ik mw Straus was geweest.
Kan me voorstellen dat zij misschien ook geirriteerd raakte, snel typte en daarbij jouw naam verkeerd schreef? Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:41

nouja, moet je dit nou nog serieus gaan nemen ook

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:44

Billy, als zij het zo kan gaan spelen, kan ik dat ook. In de advertentie staat gewoon niet de informatie die iemand nodig heeft om op dat baantje te solliciteren en als ik dan naar meer info vraag wordt ik meteen afgeschreven. Ik verwoord het tenminste nog een beetje.

Ps. Ik had nog een mail teruggestuurd na het laatste mailtje wat ik ontvangen heb, maar het email adres bleek ineens niet meer te bestaan? (zouden ze me zat zijn? }>)

Billy schreef:
Kan me voorstellen dat zij misschien ook geirriteerd raakte, snel typte en daarbij jouw naam verkeerd schreef? Verward


Je moet tegenwoordig toch ook goed onder stress kunnen werken? Ze willen tenslotte alleen de 100% halen (wat nooit mogelijk is...)
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 01-07-03 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:45

Sypheron schreef:
Ps. Ik had nog een mail teruggestuurd na het laatste mailtje wat ik ontvangen heb, maar het email adres bleek ineens niet meer te bestaan? (zouden ze me zat zijn? }>)


ik denk het wel Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:46

hahah, ze hebben je vast geblocked Knipoog

En inderdaad, een advertentie(een goede advertentie) hoort een aantal onderdelen te bevatten die je al meteen een goed beeld geven. denk dan aan: soort functie(benaming), functie inhoud, eisen, soort aanstelling, en minstens een adres!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:46

Citaat:
Wat zijn we blij dat we u in ieder geval niet geselecteerd hebben! U lijkt ons - voorzichtig uitgedrukt - een klein beetje eigenwijs.
denk dat ze hiermee de spijker op de kop slaat.

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:48

hihi, lol!! Je weet je idd goed te verwoorden!! Ik had denk ik wel hetzelfde gedaan, wat een muts zeg om zo te antwoorden. Zo kom je zeker weten niet aan mensen.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:50

Zo te zien raakten jullie allebei een beetje geirriteerd en dan krijg je dit soort van mailwisselingen. Wel vind ik het heel raar dat je meteen een afwijzingsmail krijgt op een vraag voor informatie. Alsof ze je mail niet ens gelezen hebben. Wat Billy zegt zit ook wat in: echt netjes/volwassen komt jouw tekst niet over. Van hĂșn kant vind ik het weer onprofessioneel om zo te reageren, ze hadden je ook kunnen negeren. En nu sta je in de zwarte lijst van hun spamkiller... hahahaa!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:52

Vertel mij maar eens in welk gedeelte ik eigenwijs ben, ik vraag alleen naar meer informatie en naar een reden voor het feit dat ik afgewezen wordt. Eigenwijs wil zeggen dat ik het er niet meer mee eens ben, maar ik ben allang blij dat ik er niet meer aangenomen was na het tweede mailtje.
Eigenlijk vind ik het alleen al raar dat er sollicitaties per mail moeten komen en verder weinig info in verwerkt staat. Bovendien is de advertentie ook nog niet eens 100% ABN...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:52

Echt belachelijk! De meeste bedrijven zien het als interesse als je meer informatie over de vacature vraagt, voordat je gelijk een sollicitatiebrief schrijft.

Nou ja, lekker laten hangen verder, niet de moeite waard om er verdere aandacht aan te verspillen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:53

Super zeg, die ga ik inlijsten voor als mijn baas weer eens zegt dat ik het niet goed doe.............

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:00

Ik weet niet wat er mis is met de ABN van de advertentie. Wat ik wel weet is dat jij op je p*k getrapt bent omdat je afgewezen bent, en daarom gaat lopen mekkeren. Als je zoveel kritiek hebt op het bedrijf had je er in eerste instantie al niet moeten solliciteren denk ik.

Goedgekeurd onderschrift :)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:05

Als ik dit zie begint bij mij gelijk een alarm van gruwelijke eigendunk af te gaan. Ik kan je maar 1 ding zeggen, wees blij dat je daar NIET werkt. De manier waarop haar mailtjes zijn geschreven duiden op onbegrip en pure arrogantie. Kennelijk is ze er heilig van overtuigd dat ze weet wat ze schrijft. Helaas zit tussen iets typen en begrijpen wat je typt een groot verschil. De persoon die deze emailtjes aan jou stuurde heeft jouw mail gewoonweg niet begrepen. Jammer, voor zo'n "professioneel" bedrijf Haha!
En Billy, het feit dat zij in alle haast een bericht heeft gestuurd omdat zij geirriteerd zou zijn geraakt is helemaal fout en onprofessioneel. Zij had dit ook op een normale manier kunnen afhandelen. Immers, met rust, respect en begrip kun je dit soort emailverkeer netjes houden. Maar ja, dat zou elke goede ruiter toch moeten begrijpen als hij/zij met zijn/haar paard bezig is.
Laatst bijgewerkt door Arno24 op 01-07-03 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:06

Ik vind dat het bedrijf best normaal had kunnen reageren, iemand afwijzen voor het vragen van meer informatie vind ik al helemaal niet kunnen, ik kan me voorstellen dat je dan behoorlijk pissed bent.
Mijn mening is wel dat je ze beter gewoon had kunnen negeren. Het heeft toch geen zin om er zo tegenin te gaan, je krijgt er echt die baan niet door.
Maar ik moet zeggen dat ik deze omgang niet normaal vind en kan me dus ook best voorstellen dat je boos bent. Mekkeren zou ik het dus ook zeker niet willen noemen... Scheve mond

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 17:08

Billy schreef:
Als je zoveel kritiek hebt op het bedrijf had je er in eerste instantie al niet moeten solliciteren denk ik.


De advertentie zag er in eerste instantie veel belovend uit, maar naderhand zijn zij het die beginnen te zeuren over de 100% en perfectie. Als ik dan na ga hoe de advertentie daar staat, kan ik niet begrijpen waarom zij dat durven te zeggen.

En ik ben idd behoorlijk kwaad, maar niet om het feit DAT ik afgewezen ben, dat zal nog wel vaker gebeuren, alleen om het feit WAAROP ik afgewezen ben.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:08

Ik vind dat je na een afwijzing best mag vragen waarom je dan afgewezen bent.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:08

Aan de ene kant heb je gelijk Arno, aan de andere kant zou ik me ook niet de les laten lezen door een eigenwijze snotneus die voor een vakantiebaantje kwam vragen. Ik kan er erg slecht tegen als mensen een grote mond tegen mij opzetten omdat ze het niet met me eens zijn. Als ze dan onbeschoft zijn, hebben ze aan mij een verkeerde. Ik wil best in discussie gaan, maar wel op een redelijke toon.

Goedgekeurd onderschrift :)


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 17:12

Ik kwam niet om een vakantiebaantje vragen, zij boden een vakantiebaantje aan. Ik moet zeggen Billy, je discussieerd hier zelf ook totaal niet op redelijke toon door woorden als "p*k" en "mekkeren" en "eigenwijze snotneus".
Dat ik fout zit kan zijn, maar reageer dan zelf ook niet op deze manier.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:18

Billy schreef:
Aan de ene kant heb je gelijk Arno, aan de andere kant zou ik me ook niet de les laten lezen door een eigenwijze snotneus die voor een vakantiebaantje kwam vragen. Ik kan er erg slecht tegen als mensen een grote mond tegen mij opzetten omdat ze het niet met me eens zijn. Als ze dan onbeschoft zijn, hebben ze aan mij een verkeerde. Ik wil best in discussie gaan, maar wel op een redelijke toon.

Ik vind de hoogte van onbeschoftheid hier heel erg laag. Sterker nog, als ik het geheel van 2 kanten bekijk in de mail, snap ik Sypheron z'n reactie heel goed. Daarbij moet je ervan uitgaan dat hij nog jong is. Zij had dat allang door moeten hebben wat dus duidt op het feit dat zij niet bepaald geschikt is voor haar baan. Ze raakte nl. haar eigen controle kwijt door zo te reageren. Ik weet het, klinkt heel hard, maar ik heb ook mensen in m'n team werken. Als er 1 hapert is iedereen de pineut. Je hebt een naam hoog te houden en door zo te reageren zorg je voor negatieve aandacht. En er is niets moeilijkers dan negatieve aandacht weg te werken. Van positief naar negatief is heel makkelijk, maar omgedraaid...
Persoonlijk had ik heel rustig gereageerd op Sypheron en hem gewoon uitgelegd hoe alles zat. Maar ja, het is maar net voor welke baan je geschikt bent.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:22

Billy schreef:
Wat ik wel weet is dat jij op je p*k getrapt bent omdat je afgewezen bent, en daarom gaat lopen mekkeren.
tja dat denk ik ook ik snap ook niet wat je met die vervolg mailtjes probeert te bereiken, maar ok.

Amor Vincit Omnia

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:22

Ik denk ook gewoon dat ze al zoveel sollicitanten hadden dat ze er al genoeg hadden. Daarom had ze waarschijnlijk geen goede reden om je af te wijzen.
Ze had gewoon moeten zeggen dat de vacature al vervult was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 164 bezoekers