hier wordt ik nouj zo hopeloos van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

hier wordt ik nouj zo hopeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 15:59

Knipoog als ik eregns anders rij dan thuis gaat het rijden super, dan loopt die ontspannen en is hij goed aan het been, maakt niet uit waar, in het bos of op de hei, op les, of als ik gewoon zelf vrij rij bij iemand anders thuis of bij de vereniging kan ik hem zo naar beneden vragen en loopt die met bijna geen druk op de teugels al aan de teugel.

Maar thuis, doet hij nix, Verward of hij reageert niet op mn been en als ik hem dan met de zweep een tikje bijgeef sprint die weg, en maakt hij zelf een noodstop op het hek. Frusty Hij kan zich dan gewoon niet concentreren ofzo.

Wat zou ik hieraan kunnen doen????????

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:31

volgens mij geeft hij aan de buitenritten gewoon de voorkeur. en ik geef hem geen ongelijk Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:55

oefenen, het ligt er niet aan dat hij het niet kan, dus dan kan ie het thuis ook. of misschien denkt ie dat het zijn plaats is. Dat hij daar niks hoeft te doen omdat dat van hem is of zo.

en SP heeft ook wel gelijk eigelijk Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:40

bij mij is het nou net andersom.....
thuis loopt m'n pony gewoon 10x beter als bij de les... iedere keer thuis loopt ie mooi schouderbinnenwaarts, en dan in de les: begint ie onregelmatig tege de hand en van alles weet ik veel wat nog meer...
das nogal frustrerend iedere keer als dat keer op keer gebeurt...
mar ooit zal het lukken dat ie loopt zoals ik het wil...*ja soms heb je te veel doorzettingsvermogen*

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 17:24

maar als hij ergens anders in de bak luistert en thuis niet, hoeft het geen voorkeur voor buitenritten te zijn, lijkt mij. en dit is eigelijk al sinds het begin, thuis is hij ook schrikkerig, ergens anders maakt het hem nix uit wat er gebeurt, ik rij tegenwoordig net zolang door tot hij normaal doet, alleen dat is soms iets te lang voor hem, dan wordt hij moe, gaat ie hangen, en nog schuiner door de bochten dan dat ie al doet, terwijl ik in de les kleine voltes galoppeer kan ie thuis niet eens een normaal over de hoefslag galopperen. en als ik een keer kwaad wordt gaat hij gewoon in staking.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:45

Misschien is het dan ook meer verveling. In de bak thuis kent hij het allemaal wel en dan gaat hij zoeken naar iets... Staat hij overdag ook in dezelfde bak als waar je in rijd? Dan doet hij misschien zo vervelend omdat hij vind dat dit zijn ruimte is, en heb je een dominantieprobleem...
Dan kun je of het gevecht aangaan, of je zet hem ergens anders (paddock) of je rijd ergens anders... Ben benieuwd, Succes!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:02

hij staat in de wei, en ik rij in de bak, en als ik een kere in de wei rij is het alleen maar erger. hij heeft geacepteerd dat ie onder mensen staat, het is wel een dominante pony, voor mij doet ie thuis nog wat maar voor anderen helemaal niet. met longeren is ie alleen sloom, maar een paar keer goed de zweep erbij pakken en hij loopt de rest van de tijd door, ook is hij dan uitzichzelf nagevelijk en iets rond naar binnen. op links lukt het me af en toe nog hem tot iets te brengen, maar op rechts zijn moeilijke kant is het helemaal hopenloos. ga in ieder geval deze week samen met een vriendin, aan de longe met haar erop de stelling en buiging doorvragen, misschien dat het al iets helpt en anders nog maar een keer goed kwaad worden, werkt om de een of andere reden ook, dan is ie bang dat ie op zn flikker krijgt en doet ie wat gevraagd wordt, ondanks mijn mening dat dit niet de oplossing is.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:10

Misschien is het een idee om priveles bij je thuis te nemen, zodat een instructeur je hiermee kan helpen.

Je ziet dit vaker. De pony is thuis snel afgeleid, is bekend terrein en iedere keer als hij thuis niet aan het werk hoeft, is een bevestiging van zijn houding.

Volhouden, duidelijk zijn en wellicht priveles thuis. Succes!