Verdachte Emmerschans moord aangehouden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Verdachte Emmerschans moord aangehouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:19

Een 29 jarige man uit de wijk Emmerschans is vanmorgen aangehouden vanwege de moord op een 79 jarige vrouw uit Emmerschans. Hij woont notabene een paar honderd meter verderop bij ons. Bij ons is er ook een huisonderzoek gweest en er is ook DNA afgenomen van de mannen hier in huis.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:22

ooo.....eng he als het allemaal zo dicht bij komt......brrrr. Maarja goed dat ie gepakt is

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:38

Super zeg, dat er eindelijk iemand is aangehouden in deze gruwelijke zaak. Is dat aan de hand van het DNA onderzoek gebeurd of weet je dat niet?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:42

Verdachte Emmer gruwelmoord opgepakt

ANP

emmen - De politie heeft maandagochtend een verdachte aangehouden voor de moord op het 79-jarige 'wandelvrouwtje' Johanna Maria van Offeren uit Emmen. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) gaat het om een 29-jarige man uit Emmen. Volgens de politie is de verdachte afkomstig uit de wijk Emmerschans, waarin ook het slachtoffer woonde.

De aanhouding is verricht op basis van DNA-onderzoek, zo meldde het OM: ''Een van de DNA-profielen van de onderzochte personen uit de buurt komt overeen met het aangetroffen DNA-profiel op de plaats van het delict''.

In mei heeft het OM van ongeveer negentig mannen DNA afgenomen en onderzocht. Volgens persofficier M. Wolters heeft deze ronde geen match opgeleverd met het DNA-materiaal dat is gevonden op het lichaam van Van Offeren. Direct daarop heeft het OM 120 mannen benaderd en verzocht DNA-materiaal af te staan. Zij kwamen in beeld tijdens het buurtonderzoek Actie Stofkam.

Het OM wil nog geen nadere informatie vrijgeven. Maandagmiddag gaan OM, politie, het Nederlands Forensisch Instituut en de gemeente tijdens een persconferentie in het stadhuis in Emmen nader in op de zaak. De bijeenkomst begint om 14.00 uur.

De gemeente Emmen heeft maandagmorgen een informatiecentrum voor buurtbewoners in wijkgebouw De Schanskuil geopend in de wijk Emmerschans. De vrouw werd het wandelvrouwtje genoemd omdat ze dagelijks lange wandelingen in de omgeving maakte. Rond 12.00 uur was het nog niet erg druk in het informatiecentrum omdat veel buurtbewoners nog niet op de hoogte waren van het bestaan van het centrum.

Politie, OM en de gemeente informeren de inwoners van de wijk maandagmiddag tijdens een besloten bijeenkomst over de aanhouding. Volgens een woordvoerder van de gemeente kan de aanhouding van de verdachte leiden tot onrust en vragen onder bewoners. In het wijkgebouw zijn hulpverleners aanwezig. Het OM wil nog geen nadere informatie vrijgeven

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:20

Het is de man die bij ons altijd hooipakjes perste.....

Ik ken hem persoonlijk heel goed, maar snap nog steeds niet waarom hij het heeft gedaan.....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:23

gelukkig dat ze eindelijk de dader hebben,
bij jullie ook huiszoeking Verward bij iedereen of gedroegen jullie je te verdacht Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:31

Er staat niets over een dader, alleen over een verdachte, zolang hij niet veroordeelt is, is er nog niets zeker. Bovendien, als hij in de wijk woont, hoe kan het dat hij bij de eerste ronde van DNA testen nog niet gevonden is dan? Verward

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:34

Sypheron schreef:
Er staat niets over een dader, alleen over een verdachte, zolang hij niet veroordeelt is, is er nog niets zeker. Bovendien, als hij in de wijk woont, hoe kan het dat hij bij de eerste ronde van DNA testen nog niet gevonden is dan? Verward


Precies, dat vonden wij ook al vreemd, hij is in de zelfde ronde als ons eruit gepakt....

Maar als dit waar is dan is het 100 %, DNA is DNA...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:54

En dan mogen ze van mij hetzelfde bij hem doen, als hij bij die vrouw heeft gedaan
Vieze kl**tzak Misselijk

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:09

ben benieuwd hoevaak ze mis zitten met DNA... en idd waarom? zeker als je 29 bent.Ik snap het niet waarom dan zo'n oude vrouw als verkrachter wil je dan toch liever een jonger grietje lijkt mij dan?
Maarja ik ben geen man en geen verkrachter dus dat zijn dingen waar ik echt geen verstand van heb.

eng ook dat het maar weer zo is dat het iemand is waar je het niet van verwacht brrr

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:37

Nimber schreef:
zeker als je 29 bent.Ik snap het niet waarom dan zo'n oude vrouw als verkrachter wil je dan toch liever een jonger grietje lijkt mij dan?

Je hebt zieke mensen en je hebt ZIEKE mensen... alleen het feit van verkrachting is imo al ziek genoeg... Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:01

een oude vrouw verkrachten, vastbinden aan een boom en met een schop doodslaan. DIe vent is schizo volgens mij. Want hij heeft een vriendin en een kind meende ik. MAar ze mogen hem best voor altijd uitsluiten in de maatschappij, want zo iemand wordt nooit meer beter en zal altijd een gevaar blijven. MAar als iemand hem zijn hersens in slaat is het mij ook best.

De hond is de betere mens

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:53

In de krant stond vanochtend dat ze denken dat de oude vrouw hem betrapt heeft terwijl hij één van zijn honden afmaakte. Hierbij is hij helemaal door het lint gegaan.
Hij had vaak andere honden en dan waren vorige honden ineens weg. Ze verwachten ook dat er een paar hondenlijken in de tuin zullen liggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:12

Kitty schreef:
In de krant stond vanochtend dat ze denken dat de oude vrouw hem betrapt heeft terwijl hij één van zijn honden afmaakte. Hierbij is hij helemaal door het lint gegaan.
Hij had vaak andere honden en dan waren vorige honden ineens weg. Ze verwachten ook dat er een paar hondenlijken in de tuin zullen liggen.

oei, dat is in mijn ogen NOG erger!
Zie je nou wel, dat als je rottigheid uit kunt halen met dieren, dat je het ook met mensen kunt! Deze vrouw zou de laatste niet geweest zijn hoor! Wat een smerige hufter! Geef hem maar aan mij, ik zal hem wel eens even BERECHTEN!

De hond is de betere mens

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:00

Goed zo opgepakt staat alvast netjes.

En nu: hakkie takkie weg zakkie en de rest van zijn leven opsluiten, dit soort figuren horen niet in de maatschappij rond te lopen.

Maar ja hij zal wel weer een slechte jeugd hebben gehad en ontoerekenings vatbaar worden verklaard. M.a.w hij krijgt alle hulp die nodig is om straks weer vrolijk mee te doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:18

Kitty schreef:
In de krant stond vanochtend dat ze denken dat de oude vrouw hem betrapt heeft terwijl hij één van zijn honden afmaakte. Hierbij is hij helemaal door het lint gegaan.
Hij had vaak andere honden en dan waren vorige honden ineens weg. Ze verwachten ook dat er een paar hondenlijken in de tuin zullen liggen.

Misselijk
Iemand die totaal geen respect heeft voor het leven, of dat nu van een hond of een mens is. Zo'n iemand mag van mij de rest van zijn leve, wasknijpers maken.


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:32

Verdachte bekent moord op 'wandelvrouwtje'

Uitgegeven: 1 juli 2003 14:11
Laatst gewijzigd: 1 juli 2003 14:11

ASSEN - De 29-jarige man uit Emmen die maandag is opgepakt op verdenking van de moord op Johanna Maria van Offeren, het zogenoemde wandelvrouwtje, heeft bekend de vrouw te hebben verkracht en vermoord.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Assen dinsdag bekendgemaakt.

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, aniek_joefy, Axxy, ComscoreBot, DDD3, EmptyWords, IASCrawler, Kinke, laura_estee, pony33, rocky_1995, Sanne_zepp, Snippergroen, SteffiiY, xSannee en 172 bezoekers