opgeblazen gevoel -> what to do ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

opgeblazen gevoel -> what to do ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 13:19

Elke keer als ik gegeten heb, heb ik naderhand een ontzettend opgeblazen gevoel en een hele dikke buik. Ik eet helemaal niet zo veel, maar toch blijft het gevoel er een paar uur zitten.

Het is zo vervelend, wie weet wat je hieraan kunt doen ?

Ik ben sowiezo aan de lijn omdat ik wat kilo's kwijt wil, maar moet ik dan nog minder gaan eten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:21

Eet je misschien te snel? Kleine hapjes nemen en goed kauwen, zodat er ook voldoende speeksel bij je eten komt. Misschien helpt dat?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 14:16

ik eet wel vrij snel ja, misschien dat het dat is ?

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:30

Ja dat heb ik dus ook ! Een heel vaag gevoel !
Bijv; Ik sta in de ochtend op en een hele dunne buik ! En dan wat eten en dan lijkt het wel of mijn buikje zich op pomt ! Heel vaag gevoel!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:37

je meot rustig eten, en goed kauwen... zo krijg je allemaal lucht binnen, eht zal me niets evrbazen als jij na eht eten (halfuurtje ofzo) loopt te boeren/scheten... Ik heb eht heel lang gehad, maar heb mijn lesje wel geleerd..

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:41

Hahah boeren/ scheten...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 14:58

AmyII schreef:
je meot rustig eten, en goed kauwen... zo krijg je allemaal lucht binnen, eht zal me niets evrbazen als jij na eht eten (halfuurtje ofzo) loopt te boeren/scheten... Ik heb eht heel lang gehad, maar heb mijn lesje wel geleerd..


En daar heb ik dus echt helemaal nooit last van eigenlijk !! Haha!
serieus !

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:07

ik ging dus onwijs boeren als ik gegeten had Scheve mond
maar door al dat boeren kan ik nu zelf de lucht uit mijn maag verwijderen, omdat ik uit mezelf kan boeren... ik kan ook inademend boeren...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:21

je hebt speciale pillen volgens mij!kweetniet of t helpt...maar je kan t proberen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:24

Rennie Déflatine, helpt dat niet?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:37

Ik heb de hele dag al het tegenovergestelde gevoel, een knorrende lege maag die niet leeg is (6 boterhammen gegeten vandaag, meer dan genoeg lijkt me).
Gisteren al buikpijn gehad, last met me darmen wat met het paardjegehobbel weer een beetje terugkwam. En nu een continue hongergevoel Verward

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:41

Er was een zo'n reclame: Last van een opgeblazen gevoel? Maar wat het pilletje was weet ik niet meer, haha.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:22

Rennie schijnt erg slecht te zijn. Voor het moment helpt het, maar naderhand komen de klachten dubbel zo erg terug. Bij de apotheek kunnen ze je wel voorlichten wat je wel zou kunnen proberen.

Wat ik zelf heb is een spastisch colon (prikkelbare dikke darm). Bij mij uit dat mn in fikse buikpijnen, opgezetten buik, mn na avondeten/'s avonds. Ook als ik erg gehaast moete eten (bv om op tijd bij mijn werk te komen). Vooral als ik een strakke broek aan heb heb ik er erg last van. Als ik thuiskom en languit op de bank ga liggen met mijn broek los (lekker winden kan (en mag) laten) trekt het weer weg.

Op een gegeven moment was het bij mij zo erg dat ik bijna moest flauwvallen. Via de huisarts heb ik toen Aeropax voorgeschreven gekregen. Normaal 3x per dag, maar ik heb kunnen afbouwen naar 1x per dag. Daarvoor had ik al eens zakjes met poeder gekregen met sinasappelsmaak. Werkte ook wel.

Advies: als je al langere tijd klachten hebt, bel dan even met de huisarts, of ga anders bij de apotheek langs (met de drogist heb ik minder goede ervaring wat betreft adviezen)

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:20

ik heb het ook en daarbij ook nog last van maagzuur.
maja ben het inmiddels gewend en als iemand langzaam kauwt dan ben ik het wel. Lachen
dus daar ligt het niet aan

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:34

Tip: naar de huisarts.

Ik heb de laatste dagen dus last van me buik en werd er nu zo knettergek van dat ik vanochtend maar de huisarts heb gebeld.
Er is dus wat met mijn maag en ik heb nu voorlopig maagtabletten meegekregen om te kijken of dat helpt, ik hoop het, wil weer eens 'rustig' kunnen slapen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:42

Ik moet altijd als ik water ofzo gedronken heb keihard boeren Haha! Tong uitsteken