Ideeen voor een spelletjesmiddag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Ideeen voor een spelletjesmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 15:03

Dit onderwerp hoort eigenlijk onder Lol met je Knol, maar ik zet de vraag toch maar hier neer.
Wij willen op onze stal een spelletjesmiddag organiseren. We zoeken daarvoor leuke ideeen, anders dan het gebruikelijke koekhappen en eirijden....
Iedereen moet mee kunnen doen, ook degene die nog niet op hun paard kunnen rijden (n 2-jarige en oud paard) Deze mensen willen wel aan de hand meedoen. Er moet een beetje competitie inzitten. Hoofdzaak is ongedwongen bezig zijn en lekker lachen. Haha! Haha!
We hebben pionnen, balkjes, roodwit lint en een vlag.
Laat eens wat horen...liefst per PB!


hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:46

hoi afgelopen weekend hebben we een spelletjesdag op stal gehad met oa. een parcour waarbij je in 2 min zoveel mogelijk punten moest halen. de volgende hindernissen stonden opgesteld;
* een strodak Moest je onderdoor
*een vlag en een lint een verschillende kanten, moest je tussen door.
* vier balken in een hoek gelegd, dus kort wenden
* 6 waterbakken (aan elke kant) drie moest je ook tussen door pionnen om tussen door te rijden.
verder gingen we ringsteken, een barrel race en een stoelen dans(dus zodra de muziek stopt zo snel mogelijk naar een jutezak (stoel) van je paard af op de zak gaan staan.Als ik de foto's kleiner krijg zal ik vanavond eens wat foto's plaatsen voor het idee

lenneke
Berichten: 208
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:06

heyhey wij doen altijd met ponykamp stoelendans alleen dan met de pony's:D dan heb je een cirkel van bijv. van stro gelegd waar de pony's omheen stappen. En als dan de bel gaat spring je van je pony af en ren je naar et midden waar hoefijzers liggen. Wie er geen heeft ligt eruit...
Dit is altijd heel comisch.
groetjes lennie

busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, .......Tong uitsteken

Nimmy

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:17

je kan een estafette houden in 2 groepen, wie het snelst met de hele groep het parcours gereden heeft, je kan ponyvoetbal doen, stoelendans alleen dan zo snel mogelijk op een pony klimmen, helpers lopen rond met de pony's en als de muziek stopt erop springen. biks lopen, 1 met een emmer op de rug een parcour lopen met de pony, zo snel mogelijk, alleen de pony loopt los dus kan af en toe de andere kant op gaan. schipper mag ik over varen op pony's ook lollig,
dit deden wij vroeger met de manege en op pony kamp.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:27

Er is een boek over spelletjes met pony's daar staan volgens divoza meer dan 70 spelletjes in! kost 15.86 en heet 'spelletjes met pony's' Haha!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:44

Je kunt ook dingen doen als hoefijzer werpen, of een verkleedwedstrijd houden (zowel voor paarden als voor mensen). Of een aardappelrace: Op je pony eenlepel met daarop een aardappel, zo snel mogelijk naar d andere kant en daar de aardappel in de emmer gooien. Als de aardappel valt moet je van je pony af om hem te pakken, er weer opklimmen en weer verder rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:23

das volgens mij eier race

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:02

zaklopen naast je pony

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:25

Hihihi, wij deden vroeger *toen ik nog kleinig was* allemaal melige dingen met de paarden als we eens een daggie geen serieuze zin hebben.

Appelhappen, zowel voor paard als mens.
Aan de ene kant van de bak starten, rennen naar een grote emmer aan de andere kant, en dan eraf springen, de appel pakken, terug op je paard en naar start.
En voor degene die dus niet op het paard kunnen, rennen met paard aan de hand, paard appel laten pakken uit de grote emmer en dan terugrennen *echte kunst was het paard de appel niet te laten opeten Haha! *

Voltige gebeuren deden we ook weleens, maar dan moet je een superrustig paard en de middelen daarvoor hebben. *Wij deden het eigenlijk zonder maar ja*

Op een supermak paard koppeltje duikelend van zijn rug af gaan.

Wedstrijdje wie komt er eerst?
Grote bak, paard loslaten met zijn tweeen te gelijkertijd en kijken welke het snelst richting eigenaar gaat.
Maar ok, onze paarden konden elkaar en dat ging dus altijd goed, weet niet hoe dat bij jullie gaat.

Waren eigenlijk altijd hele melige dingen voor als we ons verveelde, maar misschine heb je er wat aan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:14



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers